Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Ser alle med grått hår gamle ut?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Se resultatene: Må du sjå to gongar på gråhåra folk for å tenkje at personen kanskje ikkje er gammal
Ja. Gammal er lik grå 28 22,58%
Kjem an på resten av framtoninga 62 50,00%
Nei, eg tenker ikkje sånn automatisk 29 23,39%
Brokkolifarga er best uansett 5 4,03%
Deltakere: 124. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-07-19, 11:24   #181
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.974
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ser alle med grått hår gamle ut?

Jeg var i fengselet og arrangerte bingo og da kom en av muskelgutta bort for å si at jeg hadde kul hårfarge. Det var en overraskende og hyggelig tilbakemelding.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-07-19, 12:13   #182
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser alle med grått hår gamle ut?

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Jeg var i fengselet og arrangerte bingo og da kom en av muskelgutta bort for å si at jeg hadde kul hårfarge. Det var en overraskende og hyggelig tilbakemelding.

Det skulle jeg virkelig ta til meg.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-19, 12:33   #183
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ser alle med grått hår gamle ut?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Lilla motvirker tydeligvis gult hår. Lilla orange. Her står det mer.

https://www.blush.no/article/71038/lillashampoo

Ja, de er kompilmentærfarger. Det er grønt og rødt og forresten, så mot rødskjær kan man bruke grønt. Hadde fargelære på vgs.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-19, 19:36   #184
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ser alle med grått hår gamle ut?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Jeg tror det var vanligere før. Kanskje mest hinting om at man var yngre, typ at man er noen og 50 når man var 58. Vi snakker 80-tallet.


Kan kanskje stemme. Min mor henger nemlig igjen på 80-tallet, og lyver om alder støtt og stadig. På profilbildet hennes på FB har hun kuttet bort meg, for der er jeg 1 år.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-19, 09:58   #185
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ser alle med grått hår gamle ut?

Opprinnelig lagt inn av Blåbær, her.

Kan kanskje stemme. Min mor henger nemlig igjen på 80-tallet, og lyver om alder støtt og stadig. På profilbildet hennes på FB har hun kuttet bort meg, for der er jeg 1 år.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-19, 01:29   #186
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ser alle med grått hår gamle ut?

Jeg har forresten oppdaget mine første grå hår. Eller, de er mer hvite enn grå i grunnen. Mormor var hvit i håret så det er nok den veien det går.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-19, 01:39   #187
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser alle med grått hår gamle ut?

Alle hår som mister farge er hvite. Man kaller det grått fordi blandet med hår som beholder fargen kan det se grått ut.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-19, 03:29   #188
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ser alle med grått hår gamle ut?

Men noen blir jo grå? Bestemor var grå, og mormor var hvit. Det spiller egentlig ingen rolle, det er bare fasinerende å se hvordan det forandrer seg. Og litt skummelt, for det er jo enda et tegn på at jeg blir eldre og ikke kommer til å leve for evig.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-19, 07:41   #189
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser alle med grått hår gamle ut?

Det har vel også en forskjell om man har rødt hår.

Sitat:

1. Folk med rødt hår får ikke grått hår

Håret mister bare sakte sin rødfarge til det blir et slags sølvaktig hvitt, altså blondt.

Men er man mørk i håret så ser man grå ut når mange nok hårstrå er hvite.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-19, 20:41   #190
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Tommel ned

Sv: Ser alle med grått hår gamle ut?

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Men noen blir jo grå? Bestemor var grå, og mormor var hvit.

Grunnen er som Pelen sier; hva man har i bunn og hvor mange hårstrå som mister fargen spiller inn. Når man har grått hår har man en blanding av hvite og mørke hårstrå og totaliteten der grå ut. Hos hvithårede har alle hårstråene mistet fargen sin.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-19, 20:58   #191
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ser alle med grått hår gamle ut?

Ikke enig, og finner ikke belegg for det du sier ved et enkelt nettsøk fra mobilen. Finner heller det motsatte, f.eks "aldring bremser eller stopper håret i å få adgang til melanin, så det kommer ut i grå, sølv eller hvite farger i stedet." (men har ikke drevet utstrakt kildekritikk her)

Jeg kjenner også både folk med hvite og folk med grå hår, og forskjellen er ikke at de med grå hår har en blanding av hvite og brune hårstrå.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-07-19, 21:09   #192
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ser alle med grått hår gamle ut?

De lærde strides altså.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-19, 22:09   #193
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser alle med grått hår gamle ut?

Jeg kjenner også folk som har grått hår, altså grå hårstrå. Ikke bare hvite blandet med mørke. Helt sikker.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-19, 23:28   #194
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.445
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser alle med grått hår gamle ut?

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

De lærde strides altså.

Kanskje du opphøyer FP littegranne her? Er rimelig sikker på jeg har sett folk med grått hår. Avstand: ca 30 cm.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-19, 15:17   #195
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser alle med grått hår gamle ut?

Ikke helt tilforlitelige kilder men:

Sitat:

– Når vi beskriver et hår som grått, er det faktisk et synsbedrag. Går du helt inntil kan du tydelig se at det ofte vil være helt hvite hår rett ved siden av hår som fortsatt produserer melanin. Men fordi de hvite og de mørke hårene finnes side om side vil håret se grått ut.

Min hund er hvit og sort. Når han er korthåret så ser man at han tydelig har hvite og sorte områder. Når pelsen blir litt lenger og hårene blander seg mer så tror man at han på noen områder, der det er mer flekker, har grå pels.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-19, 11:38   #196
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ser alle med grått hår gamle ut?

Jo, men går hår rett fra farga til kvitt da? Er det ikkje grått før det blir kvitt? Og kilden, kor er den fra, pelen?

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-19, 11:41   #197
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.999
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser alle med grått hår gamle ut?

Jeg har ganske jevn gråfarge, og det er ikke hvitt. Min mor derimot, er helhvit, og det var hun faktisk på min alder også. Mulig jeg blir helhvit når jeg blir eldre, hadde liksom tenkt at jeg kom til å bli veldig lik min mor der, siden vi likner veldig ellers. Men nå er jeg mer usikker på det.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-19, 11:48   #198
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser alle med grått hår gamle ut?

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Jo, men går hår rett fra farga til kvitt da? Er det ikkje grått før det blir kvitt? Og kilden, kor er den fra, pelen?

Tara.no

Det er jo viktig å se på hvert enkelt hårstrå. Mine er helt hvite, ikke grå. Dra av et hårstrå og legg det på noe hvitt.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-19, 11:50   #199
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser alle med grått hår gamle ut?

Mine grå hår er grå.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-19, 11:54   #200
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser alle med grått hår gamle ut?

To grå som akkurat er dratt av mitt hode. De ser grå ut frem til de ligger på noe hvitt, da SEE man dem nesten ikke (foruten skyggen).

Vedlagte bilder
Filtype: jpg C2EE5797-ED18-40A3-B4E9-CB2011BE81EE.jpg (6,4 KB, 38 visninger)
Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no