Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Har du vært på Trolltunga og/eller Prekestolen?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-08-17, 12:56   #41
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du vært på Trolltunga og/eller Prekestolen?

Jeg har vært på Prekestolen i klart og knistrende høstvær, med is på vannene på vei opp. Det var en fantastisk tur og vi gikk absolutt ikke i noe flokk. Jeg har moderat høydeskrekk, men la meg på magen og ålte frem til kanten for å kikke ned.

Trolltunga er en lang tur, så da må jeg være lettere enn jeg er nå og i bedre form tenker jeg for best mulig opplevelse. Jeg elsker utsikt. Om det er ved sjøen eller på en fjelltopp. Er jeg i litt labert humør, kjører jeg kanskje opp til fjellet i byen jeg bor i, for å skue utover og hente energi.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-17, 13:05   #42
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du vært på Trolltunga og/eller Prekestolen?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Naturopplevelser handler for min del om å være nær naturen og å være mer eller mindre i fred. Å tråkke i hælene på andre, er det angsten for å være alene eller er det at angsten for naturen er lettere å håndtere i flokk? Er det angsten for å ikke ha "gjort det man skal gjøre"?

Eller kanskje man bare har lyst til å se et fint sted man har hørt om fra andre.

Jeg synes mange kan være litt mer rause og litt mindre nedlatende overfor masseturisme enten det er i fjellet, i "Syden" eller andre steder. Jeg synes ikke det er så rart at mange har lyst til å gå til Trolltunga osv. Det er jo helt spesielle steder. Og kanskje det er det man har hørt om? Å legge i vei ut i det ukjente krever litt mer kunnskap og initiativ enn å gå til disse godt merkede, kjente stedene. Jeg foretrekker primært roligere områder når jeg går i fjellet, men jeg koste meg også da jeg gikk Besseggen i fjor. Det var på den travleste tiden, men jeg fikk ikke følelsen av å gå i flokk. Og jeg synes det var herlig å se at så mange har lyst til å bruke mange timer en fin sommerdag på å gå i fjellet. Jeg snakket med folk fra hele verden som alle delte en følelse av å oppleve noe vakkert og flott.

Hvis alle de som går til Trolltunga osv. hvert år heller skulle gå sin urørte, ensomme tur, ville vi få større problemer i fjellet, tror jeg. Eller hva om alle de som drar til Mallorca heller skulle finne sin uberørte øy?

Så oppstår det noen utfordringer på de mest besøkte områdene. Noe kan løses gjennom vaktordninger, fjellguider, bedre toalettfasiliteter osv., men forholdene i Lofoten viser at det kanskje på ett eller annet tidspunkt blir fullt. Trusselen dette kan være mot allemannsretten bekymrer meg litt.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-17, 13:22   #43
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du vært på Trolltunga og/eller Prekestolen?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg vil både se kjente steder og er elt med på HVs greie jeg, da. Å syns at det er pinlig å ikke ha vært på Preikestolen må være noe av det rareste (og også temmelig arrogante, siden det er termen som brukes) jeg noensinne har hørt.


Pinlig for meg personlig, siden jeg har vært så mye utenlands og sett mange av de fremste attraksjonene i andre land, men så har jeg ikke vært på et sted som er "utenfor stuedøra" nærmest. Hadde jeg ikke hadde lyst til å dra dit, hadde det selvsagt ikke vært pinlig. Men jeg har alltid hatt lyst til det, så da er det litt teit å ikke å klart å få somlet seg til å få gjort det.

Jeg er for øvrig veldig fornøyd med å ha gått Besseggen. For meg som ikke er en fjellets datter, var det ganske betryggende å gå der sammenlignet med om jeg skulle ha funnet meg en tilsvarende fjelltur selv på et sted uten folk. Det ville rett og slett ikke ha skjedd. Det var for øvrig perioder da vi gikk der hvor vi ikke så en sjel, slik at vi klarte å gå feil og havnet utenfor stien. Så kjente steder trenger heldigvis ikke automatisk bety at man går i kø.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-17, 13:28   #44
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.821
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du vært på Trolltunga og/eller Prekestolen?

Å gå opp på fjelltopper har aldri vært min greie. Men jeg har vært på Galdhøpiggen i min ungdom. Det er veldig få steder i Norge jeg MÅ dra til, og jeg er ikke det minste flau over å ikke ha vært på "topp 10" steder i Norge, hva nå enn som står på den lista.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-08-17, 13:54   #45
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.361
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du vært på Trolltunga og/eller Prekestolen?

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Eller kanskje man bare har lyst til å se et fint sted man har hørt om fra andre.

Jeg synes mange kan være litt mer rause og litt mindre nedlatende overfor masseturisme enten det er i fjellet, i "Syden" eller andre steder. Jeg synes ikke det er så rart at mange har lyst til å gå til Trolltunga osv. Det er jo helt spesielle steder. Og kanskje det er det man har hørt om? Å legge i vei ut i det ukjente krever litt mer kunnskap og initiativ enn å gå til disse godt merkede, kjente stedene. Jeg foretrekker primært roligere områder når jeg går i fjellet, men jeg koste meg også da jeg gikk Besseggen i fjor. Det var på den travleste tiden, men jeg fikk ikke følelsen av å gå i flokk. Og jeg synes det var herlig å se at så mange har lyst til å bruke mange timer en fin sommerdag på å gå i fjellet. Jeg snakket med folk fra hele verden som alle delte en følelse av å oppleve noe vakkert og flott.

Hvis alle de som går til Trolltunga osv. hvert år heller skulle gå sin urørte, ensomme tur, ville vi få større problemer i fjellet, tror jeg. Eller hva om alle de som drar til Mallorca heller skulle finne sin uberørte øy?

Så oppstår det noen utfordringer på de mest besøkte områdene. Noe kan løses gjennom vaktordninger, fjellguider, bedre toalettfasiliteter osv., men forholdene i Lofoten viser at det kanskje på ett eller annet tidspunkt blir fullt. Trusselen dette kan være mot allemannsretten bekymrer meg litt.


Jeg mener ikke at alle skal gå sin egen tur i ensomhet. Men turen til Trolltunga er både svært lang og krevende. Og jeg er litt overrasket over at det er såpass tomt i fjellområdene rundt. Mange av de mest utslitte Trolltungaturistene ville funnet spektakulær utsikt til en litt mer overkommelig innsats andre steder.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-17, 13:57   #46
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du vært på Trolltunga og/eller Prekestolen?

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Jeg mener ikke at alle skal gå sin egen tur i ensomhet. Men turen til Trolltunga er både svært lang og krevende. Og jeg er litt overrasket over at det er såpass tomt i fjellområdene rundt. Mange av de mest utslitte Trolltungaturistene ville funnet spektakulær utsikt til en litt mer overkommelig innsats andre steder.

Nei, Trolltunga er jo virkelig ikke en tur for "massene", men å finne noe som likner på "steintunga" - som er det som gjør den spektakulær - er vanskelig. Fantastisk utsikt finnes jo mange steder, men de som går til Trolltunga vil ha noe mer.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)

Sist redigert av noen : 07-08-17 kl 14:15.
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-17, 14:06   #47
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du vært på Trolltunga og/eller Prekestolen?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Pinlig for meg personlig, siden jeg har vært så mye utenlands og sett mange av de fremste attraksjonene i andre land, men så har jeg ikke vært på et sted som er "utenfor stuedøra" nærmest. Hadde jeg ikke hadde lyst til å dra dit, hadde det selvsagt ikke vært pinlig. Men jeg har alltid hatt lyst til det, så da er det litt teit å ikke å klart å få somlet seg til å få gjort det.

OK, da skjønner jeg mer hva du mener. Jeg leste deg som at det var pinlig å ikke ha gjort sånne ting.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-17, 14:17   #48
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du vært på Trolltunga og/eller Prekestolen?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

OK, da skjønner jeg mer hva du mener. Jeg leste deg som at det var pinlig å ikke ha gjort sånne ting.


Nei, nei. For all del.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-17, 14:19   #49
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du vært på Trolltunga og/eller Prekestolen?

Hvis det er det å gå i flokk langs en velkjent, svært tilrettelagt rute er det som skal til for at enda flere får naturopplevelser i fjellheimen, synes jeg det er helt fint, så lenge det reguleres for å ikke gjøre skade på naturen. Ikke my cup of tea, men så er det jo heller ingen som tvinger meg opp på prekestolen.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-17, 15:00   #50
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du vært på Trolltunga og/eller Prekestolen?

Jeg tenker at det er en grunn til at steder blir populære, men det er jo ikke gitt at det appellerer til meg likevel. Preikestolen var en finter synes jeg og veldig majestetisk å se fjorden fra den vi leken. Det betyr jo ikke at det er det eneste flotte fjell-Norge har å by på, det ville jo vært litt trist. Det fine er jo mangfoldet.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-17, 16:50   #51
Tilde
Jordbærpiken
 
Tilde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.834
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du vært på Trolltunga og/eller Prekestolen?

Vi bor like i nærheten av Prekestolen.
Bruker det som treningstur en gang og to i uken høst og vår.
Unngår juni, juli og august. Da går en i kø, og det orker jeg ikke.
Nydelig tur som absolutt bør oppleves om det lar seg gjøre.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-17, 17:09   #52
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du vært på Trolltunga og/eller Prekestolen?

Jeg har vert!
Riktignok noen år siden men gøy var det!

Vedlagte bilder
Filtype: jpg test1.jpg (32,0 KB, 57 visninger)
Filtype: jpg test2.jpg (33,1 KB, 45 visninger)
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-17, 17:22   #53
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du vært på Trolltunga og/eller Prekestolen?

Jeg har ikke vært på noen av dem, jeg er svært sjelden på den kanten av landet, av ulike grunner. Usikker på om jeg hadde prioritert det hvis jeg var i nærheten. Jeg velger vanligvis ikke slike berømte steder med mye folk, men kan godt bli med hvis det betyr mye for andre å ha vært der. Det er ikke slik at jeg hater det, jeg må bare innstille meg på forhånd på at det ikke er en rolig og fredelig fjelltur i urørt natur, men at det er en turistattraksjon jeg besøker sammen med mange andre. Da går det greit. Jeg har vært både på Besseggen og Galdhøpiggen (hhv hjemkommunen og nabokommunen i mange år). Men jeg velger vanligvis andre opplevelser, og det er i grunn ingen berømtheter (verken av kulturell eller naturopplevelsesart) som jeg føler at meg bare MÅ se i løpet av livet mitt. Jeg kan godt være i en eller annen storby i Verden, uten å besøke den mest berømte turistattraksjonen der. Jeg føler liksom at jeg har sett disse på så mange bilder at det ikke gir meg noe nytt. Mens med andre attraksjoner er det ikke slik, med noen kan det være en mye større opplevelse å se det i virkeligheten enn jeg hadde trodd.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-17, 19:13   #54
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du vært på Trolltunga og/eller Prekestolen?

Opprinnelig lagt inn av Pebbles, her.

(...) Men ikke i kø mot et stup.

Dette

Har vært på Prekestolen. Ikke planer om Tungen.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-17, 21:34   #55
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du vært på Trolltunga og/eller Prekestolen?

Jeg bor i dagsturavstand til begge og har megahøydeskrrkk, så det kommer aldri til å skje. Jeg svetter i hendene og blir kvalm bare av å høre om folk som skal dit/har vært det.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-17, 22:49   #56
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.988
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du vært på Trolltunga og/eller Prekestolen?

Jeg var nettopp på preikestolen. Knallmorro!! Sinnsyk utsikt. Det er kun et parti som er skummelt og det er rett før preikestolen. Der frøs jeg og ble sittende ihvertfall en halv time mens de andre gikk videre. Jeg kom meg endelig etterhvert over partiet og så at jeg hadde sittet på det verste stedet. Har høydeskrekk om jeg ikke er sikret og ble kjemperedd. Selve preikestolen er jo kjempestor så der velger man jo selv hvor nærme kanten man vil gå. Går der gjerne igjen! Men da helst utenom juli.. gikk i kø. Det synes jeg var særs ekkelt på det skumle partiet, med bikkjer og folk uten sperrer i fart.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-17, 23:03   #57
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.839
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du vært på Trolltunga og/eller Prekestolen?

Ikke vært på noen av de. Men kunne fint dratt opp til Prekestolen om jeg var på den kanten av landet og været var ok. Trolltunga ville jeg ha planlagt nøye siden det er en mye lengre og krevende tur.

Liker å gå i fjellet, men det er ikke de høye toppene som er målet, men selve turen. Er så mange fine områder i Norge. Helgeland står øverst på min liste.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-17, 23:56   #58
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du vært på Trolltunga og/eller Prekestolen?

Nei, ikke vært på noen av stedene, men vi har minitrolltunge i marka like ved her vi bor. Der har jeg vært.

https://www.trondheim.no/burmaklippen

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-17, 00:07   #59
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du vært på Trolltunga og/eller Prekestolen?

Ikke vært på noen av de. Har gått opp Gaustatoppen og vi gikk i kø så og si hele veien der også. I høstferien.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-17, 16:50   #60
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.492
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du vært på Trolltunga og/eller Prekestolen?

Btdt (pysete er jeg, så jeg turde ikke gå utpå, også var det en time å vente.)

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (17,9 KB, 24 visninger)
__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no