Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Inngangsparti i privathjem i andre land

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-04-24, 17:36   #1
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Inngangsparti i privathjem i andre land

Etter jul har min guilty pleasure på tv vært oppussingsprogrammer a la Home town takeover, Fabelaktig oppussing, Boligjakten UK, samt et program hvor man bygger et hus på 100 dager. Alle fra Storbritannia eller USA.

Det jeg legger merke til er at de aldri har entré/garderobe i inngangspartiet. Det er forsåvidt også min egen erfaring at man (relativt?) sjelden har det i UK, men det er vel noe mer utbredt ellers i Europa. I USA har jeg ikke vært, men de fleste husene som bygges eller renoveres i programmene er svære og innholdsrike, og likevel går man rett inn i oppholdsrommet utenfra.

Jeg skjønner jo at det i store deler av verden ikke er nødvendig med en stor garderobe i inngangspartiet. Og det er jo også temmelig vanlig å gå innendørs med sko.

Det jeg likevel blir litt nysgjerrig på er hvor de oppbevarer ytterjakker og sko når de ikke er i bruk. Og er det vanlig, for eksempel i USA, å til enhver tid å gå med sko inne? Når tar man dem i tilfelle på seg? Når man står opp? Og hvor henger man av seg jakka når man kommer inn, hvis man bruker jakke? Hva med vesker og paraply?

Enlighten me. For dette har jeg lurt på mange ganger. Og spesielt i de gedigne og ellers velutstyrte amerikanske husene.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-24, 17:39   #2
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.817
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Inngangsparti i privathjem i andre land

De amerikanske hjemmene jeg har vært i har en hovedinngang til gjester og så bruker de som bor der inngangen som er mer rettet mot kjøkkenet fra garasjen og der er det plass til sko og jakker.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-24, 17:41   #3
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Inngangsparti i privathjem i andre land

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

De amerikanske hjemmene jeg har vært i har en hovedinngang til gjester og så bruker de som bor der inngangen som er mer rettet mot kjøkkenet fra garasjen og der er det plass til sko og jakker.

Jeg har som sagt ikke vært i et amerikansk hjem. Men de som bygges eller renoveres på tv har ikke slike løsninger. Man går rett inn, på sko, i oppholdsrommet.

Har det mye å si hvor i USA man bor? Det er jo forskjell på California og Minnesota, sånn klimamessig, men det er kanskje like mye en kulturell greie?

Og i smale, britiske rekkehus? Man går alltid direkte inn i stua.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-24, 17:59   #4
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.385
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Inngangsparti i privathjem i andre land

Jeg skal ikke svare på spørsmålet ditt, men jeg har sett omtrent akkurat alle de samme seriene som deg den siste tiden. Vil bare si at hvis du har viaplay så bør du se den svenske versjonen av Boligkjøp i blinde, jeg elsker hva hun designeren der gjør med farger og innredning.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-24, 18:01   #5
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.385
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Inngangsparti i privathjem i andre land

Jeg har forøvrig fått veldig lyst på eget bad på innsiden av "master bedroom" etter å ha sett at de har det i så å si absolutt alle amerikanske boliger, uansett størrelse, men det får nok bli med drømmen.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-24, 18:09   #6
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.520
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Inngangsparti i privathjem i andre land

I de amerikanske hjemmene (i California) jeg har vært i har vi tørket godt av skoene og hengt jakker i en skult garderobe lenger inn i huset.
Å gå inne med sko er utrolig uvant og ungene skjønte ikke konseptet og fylte plassen foran døra med sko.
Ytterklærne til barna som bodde der tror jeg faktisk hang på rommene.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-24, 18:10   #7
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Inngangsparti i privathjem i andre land

Amerikanerne kaller det vel ofte mud room, og det er der man henger fra seg, legger skolesekker og denslags. Som en annen inngang gjerne nær garasjen, ja. Noen norske hus har vel det som «vaskerom» med egen inngang har jeg sett, men da er døra gjerne mer som en verandadør som ikke er beregnet som ankomstdør på samme måte.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-24, 18:11   #8
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Inngangsparti i privathjem i andre land

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Jeg skal ikke svare på spørsmålet ditt, men jeg har sett omtrent akkurat alle de samme seriene som deg den siste tiden. Vil bare si at hvis du har viaplay så bør du se den svenske versjonen av Boligkjøp i blinde, jeg elsker hva hun designeren der gjør med farger og innredning.

Jeg har sett noen av dem. Forrige uke så jeg (streamet ikke) den fra Falun. Hun laget et Carl Larsson-hus. Digget!
Har også sett alt av det danske. Synes ikke det norske er like bra.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-24, 18:13   #9
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Inngangsparti i privathjem i andre land

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Jeg har forøvrig fått veldig lyst på eget bad på innsiden av "master bedroom" etter å ha sett at de har det i så å si absolutt alle amerikanske boliger, uansett størrelse, men det får nok bli med drømmen.

I know. Det virker noen ganger som det er et menneskerettighetsbrudd å ikke ha eget bad til hvert soverom. Og et «lite kjøkken» er jo halve huset vårt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-24, 18:14   #10
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.401
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Inngangsparti i privathjem i andre land

Da jeg bodde i usa hadde vi jakkene og skoene i garderoben på rommet vårt. Dette var i en varm del av USA. Huset hadde kjøkkeninngangen gjennom garasjen som var den som ble brukt, og en hovedinngang som gikk rett inn i stua. Den brukte ingen. Så vidt jeg husker var det et innebygd skap rett ved den døra, som jeg mener vi oppbevarte noe yttertøy i. På filmer og serier fra kjøligere deler av usa ser det ut som mange har litt samme type hus som oss, med inngangsparti med et kott til jakker og sko.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-24, 18:15   #11
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Inngangsparti i privathjem i andre land

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

I know. Det virker noen ganger som det er et menneskerettighetsbrudd å ikke ha eget bad til hvert soverom. Og et «lite kjøkken» er jo halve huset vårt.


For ikke å glemme at de MÅ ha to vasker på badene.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-24, 18:16   #12
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Inngangsparti i privathjem i andre land

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

For ikke å glemme at de MÅ ha to vasker på badene.

Ja! Det kunne jeg aldri tenke meg å ha.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-24, 18:19   #13
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Inngangsparti i privathjem i andre land

Noen som vet hva man gjør i de supersmale rekkehusene i UK, da? Det et land med et relativt stort yttertøybehov.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-24, 19:04   #14
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Inngangsparti i privathjem i andre land

Datteren min bor i usa(en av sørstatene) og det er helt vanlig å bo i hus uten yttergang som vi er vant med. Derimot er det vanlig med to innganger. De går rett inn på kjøkkenet , den andre døra går rett inn i stua. Alle går med sko inne og datteren min legger sjela si i å avvenne samboeren med det. Det går så som så De har et skostativ og knagger på kjøkkenveggen. Uvant, men man venner seg til det.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-24, 19:12   #15
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.195
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Inngangsparti i privathjem i andre land

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Noen som vet hva man gjør i de supersmale rekkehusene i UK, da? Det et land med et relativt stort yttertøybehov.

Det er ofte et skap under trappen, eller knagger i gangen rett innenfor døren. Og noen plasser ingenting. Bodde en stund i en leilighet der man kom rett inn i stue/kjøkken, så der hadde vi alt på soverommet.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-24, 19:46   #16
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.407
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Inngangsparti i privathjem i andre land

Når vi bodde i USA så hadde vi faktisk et ganske stort inngangsparti med garderober, men kanskje vi likte det huset ekstra greit på grunn av det (og mye annet) så at det var det som ble valgt av oss. I veldig mange hus kom man fett inn i stuen. Vi hadde også en sideinngang fra garasjen, men den gikk også til vårt inngangsparti.

Dette var i Florida så et varmt klima. Mange latinamerikanere som ikke hadde bodd så lenge i USA tok av seg skoene, men ellers var det vanlig å gå inn med skoene. Ofte hadde man på seg sandaler eller fipflops. Men det er jo litt ekkelt om noen f.eks hadde tråkket i hundebæsj uten å være klar over det.

Ellers var gatene mye renere enn i Norge. Vi hadde f.eks. Gartner som blåste hagen for blader og annen natur hver uke og kommunen gjorde rent gatene mye oftere enn en gang per år som tilfelle er i Norge. Parker, fortauer blåsten også kontinuerlig. Man så det også på bilen som mye mer sjelden ble skitten.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-04-24, 20:23   #17
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Inngangsparti i privathjem i andre land

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg har som sagt ikke vært i et amerikansk hjem. Men de som bygges eller renoveres på tv har ikke slike løsninger. Man går rett inn, på sko, i oppholdsrommet.

De gjør nok ikke det til daglig, sannsynligvis bare for filminga. Jeg kan telle på ei hand de gangene jeg gikk gjennom hoveddøra det året jeg var i USA; vi kom jo alltid hjem med bil, kjørte rett inn i garasjen, og gikk inn i huset via vaskerommet. Vi gikk også ut samme vei når vi skulle ta skolebussen.

__________________
2001 og 2001
Stompa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-04-24, 21:50   #18
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Inngangsparti i privathjem i andre land

Pelen: Det med hundebæsj har jeg også tenkt på.

Frukt: Var det sånn «Jeg tar en tur i butikken, skal bare inn på soverommet og hente jakke, lue, sko og veske først»?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-24, 08:09   #19
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.195
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Inngangsparti i privathjem i andre land

I den første leiligheten jeg bodde i, ja. Nå var det så mildt klima der jeg bodde, så ofte trengte man ikke jakke.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-24, 08:37   #20
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.675
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Inngangsparti i privathjem i andre land

Jeg besøkte akkurat en vennefamilie i London. Der var jakker og sko rett innenfor døren. Stor gang med trapp, men ikke vindfang sånn som her i Norge. Men det har ikke den familien i sitt funkishus her i Norge heller når jeg tenker meg om. Vertsfamilien min i Sørlondon for sånn 20år siden hadde også sko og jakker ved ytterdøren.

Vi går stort sett inn døren i stuen her hjemme. Har en matte der vi kan sette sko på, eller så bærer vi de igjennom til vindfangen. Gangen er smal og vi kan ikke få tvillingvogn inn der, har rampe ved stuedøren.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no