Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Passe på så han ikke blir homo ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-02-10, 09:57   #21
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Passe på så han ikke blir Homo ...

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.

ja men du skjønte vel poenget mitt?

Nei, jeg syns det var et dårlig poeng og lite relevant.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-10, 10:00   #22
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Passe på så han ikke blir Homo ...

akk ja.. Du skjønte ikke det...
at noe slikt som skjedde denne gutten kunne skjedd alle som var "annerledes" på noen måte.. som han benjamin på holmlia eller andre eksempler.. Det finnes mye ondskap ute i verden. Hadde jeg hatt et svart barn eller en homofil, eller noe annet så kan man jo ikke akkurat gå og ønske det annerledes pga dårlige holdninger. Man bør vel heller ønske holdningene annerledes.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-10, 10:02   #23
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Passe på så han ikke blir homo ...

Og det er derfor ikke revnende likegyldig. Om du syns det er revnende likegyldig med hva som kan skje dine barn på grunnlag av idiotene som finnes der ute, så syns jeg virkelig, virkelig synd på både deg og barna.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-10, 10:24   #24
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Passe på så han ikke blir homo ...

Det er desverre flere enn man tror med slike holdninger. Jeg ble tatt på senga av et vennepar en gang, da vi snakket om hva man frykter for sine barn. I fullt alvor sa faren, som jeg før hadde oppfattet som fornuftig, "min største skrekk er at sønnen min skal bli homo og datteren min skal gifte seg med en innvandrer"
Jeg svarte prompte tilbake at min største skrekk var at snupsen skulle komme borti mennesker som var så dumme og lite tolerante som han.
Vi har ikke så mye kontakt i dag....

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-10, 10:25   #25
ltb
Superaktiv
 
ltb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: ved Tyrifjorden
Innlegg: 330
ltb er litt kulltb er litt kul
Standard

Sv: Passe på så han ikke blir homo ...

Uff da! Stakkars mennesker som sitter med den slags teori i 2010 (flau på deres vegne).

__________________
Barn har krav på å bli vist like mye respekt som voksne!
S1 januar 03 S2 november 09
ltb er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-10, 10:33   #26
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Passe på så han ikke blir homo ...

Sitron: Jeg lærer heller mine barn å være stolte og flotte uansett hvordan de er. Jeg syns det er mye viktigere enn at de skal være redd og gjemme seg fordi andre har dårlige holdninger. Min datter er nerd, rar, og kneitete og utrolig dårlige sosial og får muligens snart en diagnose og jeg kommer alltid til å bygge opp selvtillitten hennes og lære henne å være stolt av seg selv, og ville absolutt gjort det samme om sønnen min var homofil. Jeg skjønner jo man er bekymret for hvordan verden kan være for barna sine, det er jo en hver mor. men jeg velger vel heller å fokusere på det positive..

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-10, 10:35   #27
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Passe på så han ikke blir homo ...

Du er tydeligvis tett i dag.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-10, 10:39   #28
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Passe på så han ikke blir homo ...

Man ER homofil, man kan ikke sosialiseres til homofil legning. Homofil praksis, kanskje, men ikke legning.

Jeg mener det ikke er revnende likegyldig om ungene blir homofile, all den tid det finnes slike holdninger der ute. Det er jo nettopp slike holdninger som dette venneparet kommer med som gjør at ungdom ikke våger å komme ut av skapet, at homofil ungdom er mange mange ganger mer i fare for å begå selvmord eller forsøke å ta livet av seg. de er mobbeofre, utsatte for vold og overgrep, trusler og sjikane.

Hvor mange ganger tror dere ikke en lesbisk jente blir utsatt for "hadde du bare fått deg litt real..."-hentydninger?

Jeg har fire brødre og særlig to av dem gikk med jenteklær nesten hele tiden som små. De to er nå de mest supermaskuline heterogutta du kan finne, en bilmekaniker og en snekker som driver med kampsport, traktorpulling og klatring.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-10, 11:23   #29
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Passe på så han ikke blir homo ...

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.

Homo er vel ikke noe man kan BLI vel?

Tja. Antagelig ikke. Men for å leke litt djevelens advokat, så har man heller ikke ettertrykkelig bevist noen av teoriene om hvorfor noen er heterofile eller vice versa.

Man kan helt definitivt sosialiseres til å utøve homoseksualitet, men det er vel heller lite sannsynlig at det vil skje ved å pynte seg med storesøsters knick-knack.

shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-10, 11:28   #30
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.780
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Passe på så han ikke blir homo ...

Det er bare teite holdninger som man må le av evt.

Mim: jeg leste traktorpuling ...

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-10, 11:38   #31
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.854
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Passe på så han ikke blir homo ...

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Mim: jeg leste traktorpuling ...


Samme her,måtte lese den ett par ganger før jeg fikk med hva som sto der.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-10, 11:38   #32
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Passe på så han ikke blir homo ...

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Du er tydeligvis tett i dag.

ok.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-10, 11:41   #33
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Passe på så han ikke blir homo ...

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.


Mim: jeg leste traktorpuling ...

Skal ikke se bort fra at de har prøvd det også. Altså, ha litt pulings i traktoren, ikke pule en traktor.

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-10, 11:46   #34
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.988
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Passe på så han ikke blir homo ...

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Og det er derfor ikke revnende likegyldig. Om du syns det er revnende likegyldig med hva som kan skje dine barn på grunnlag av idiotene som finnes der ute, så syns jeg virkelig, virkelig synd på både deg og barna.

Nå er det du som er tett.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-10, 11:53   #35
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.813
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Passe på så han ikke blir homo ...

Jeg tror nok ikke at man kan bli homofil ved at gutter pynter seg med jenteting og jenter leker med gutteting, for å si det slik. Jeg syns også det er idiotisk å prente slike holdninger inn i barn - "pass deg så du ikke blir homo," "ja bare du ikke gifter deg med en av samme kjønn, så"...

For slike holdninger, når vi overfører disse til barna våre, både bevisst og ubevisst, fører igjen til holdninger til at homofili er noe stygt og skammelig - og slik igjen kan dette føre til episoder som den Sitron viser til - hvor en homofil gutt blir satt fyr på, nettopp av den grunn av at han elsker en av samme kjønn. Samme holdninger holder også liv i den kristne dogmen om at homofili skal gjemmes vekk og holdes kjeft om. (Og flere religioner med det.)

Om min sønn viser seg å være homofil, vil jeg støtte ham, elske ham, styrke ham og være glad for ham når han evt finner en kjæreste. (Om jeg liker kjæresten vel og merke. :drage: )

Likevel - slik holdningene er blant skremmende mange i dag - vil jeg ikke juble "hurra min sønn er homofil." Som de fleste andre mødre vil jeg mine barn vel. Jeg vil at de skal møte minst mulig problemer og vondt i livet. Jeg vet absolutt at dette er noe jeg ikke kan skjerme dem mot, men det er mitt ønske.

Som homofil vil min sønn potensielt være utsatt for hets, overgrep og styggedom, ene og alene fordi han er den han er. Det er stygt, det er urettferdig, og det skulle ikke ha forekommet - men det skjer.

Selvsagt kunne min sønn vært heldig og møtt folk som bare var positive og ikke hatt problemer med holdningen hans - han kunne sklidd lykkelig gjennom livet som homofil - slik jeg, som mor, har et barnslig ønske om at han skal gjøre, uansett lekgning.

Jeg kjenner dessverre altfor mange homofile som ikke har opplevd å skli lykkelig gjennom livet. Ja - de fleste av disse menneskene har gode liv, med partnere, kjærester og noen av dem barn. Et lykkelig, fullverdig liv. Men du verden som mange av disse har måttet kjempe for å komme dit de er i dag - og du verden så mange idiotiske ting de må holde ut av fordommer, sårende ord etc.

Min sønn er såpass heldig at han vokser opp i et hjem hvor homofili aldri har vært tabubelagt, da vi har homofile omgangspersoner, så han ser vel på dette som noe helt naturlig. C og L er gift og har barn, og barna deres har to mammaer - på linje med at mamma og pappa er gift og har to barn.

Men hvor mange barn vokser ikke opp med foreldre/omgangspersoner som har holdningen "æsj, tenk om han blir homo?"

Så lenge den holdningen rår hos folk, tror jeg det er naivt å påstå det er helt uproblematisk om barnet mitt blir homofil.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-10, 11:54   #36
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Passe på så han ikke blir homo ...

Jeg kan ikke noe for at jeg blir litt forundret over over holdinger ala "so what om gutten min blir homo" ... tips, ta en titt på statistikken over selvmord blandt unge gutter og google litt på økning i hatvold mot homofile i Norge. Stygge stygge tall. Det er flott at man selvfølgelig godtar om sine barn skulle være homofile men for all del, ikke tro i et sekund at det norske samfunnet er et homovennlig samfunn.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-10, 12:02   #37
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Passe på så han ikke blir homo ...

Så må jeg også legge til at den type kommentar "pass på at han ikke blir homo" nok desverre ikke er så uvanlig som vi kanskje liker å tro. Her jeg er i helga, hos mine foreldre, en lite sted 2 timer utenfor Oslo så er denne type kommentar helt legitim, akkurat som andre, i mine øyne grove stygge rasisitiske uttalelser om andre mennesker. Det er få som gidder se seg rundt bordet før de kommer med slike kommentarer. Needless to say, de to gutta og den ene jenten på skolen som var homofile flyttet herifra så fort de kunne, og dette er nok langt fra det eneste stedet i landet det er umulig for homofile å bo. De har ikke noe annet valg en å flytte på seg og det i seg selv er jo tragisk.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-10, 12:21   #38
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Passe på så han ikke blir homo ...

Mennesker har mange rare teorier. Sønnen min vokser opp med bare meg, og har ikke pappaen sin i livet sitt. Han har dog andre mannlige rollemodeller. Et par stykker mener han har økt "risiko" for å bli homofil pga vår livssituasjon.

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-10, 12:27   #39
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Passe på så han ikke blir homo ...

Opprinnelig lagt inn av Kate, her.

Mennesker har mange rare teorier. Sønnen min vokser opp med bare meg, og har ikke pappaen sin i livet sitt. Han har dog andre mannlige rollemodeller. Et par stykker mener han har økt "risiko" for å bli homofil pga vår livssituasjon.

Tragisk, tenk å få slike kommentarer i dag. Min bestefar døde da mamma var et år, så hun voks opp med sin mor og tante. På den tiden var det visstnok veldig mange som uttrykte stor bekymring for hva som kunne "skje" med dette barnet som vokste opp med to kvinner. Men man hadde jo håpet at samfunnet har utviklet seg siden den tid og det har det vel men det er nok desverre svært utbredt med fordommer mot homofile og homofilt samliv fortsatt den dag i dag.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)

Sist redigert av Lisa : 06-02-10 kl 12:32.
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-10, 12:31   #40
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Passe på så han ikke blir homo ...

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Tragisk, tenk å få slike kommentarer i dag. Min bestefar døde da mamma var et år, så hun voks opp med sin mor og tante. På den tiden var det visstnok veldig mange som uttrykte stor bekymring for hva som kunne skje med dette barnet som vokste opp med to kvinner. Men man hadde jo håpet at samfunnet har utviklet seg siden det men det er nok desverre svært utbredt med fordommer mot homofile.

Ja, folk er rare. Ikke at jeg bryr meg. Han er en meget oppegående og reflektert unge, som er veldig bevisst på seg selv og hvem han er. Om han skulle være homofil, spiller det ingen rolle.

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no