Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Hva betyr denne smileyen?

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-10-10, 21:25   #1
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Hva betyr denne smileyen?



Mulig der er dumt å starte en egen tråd for et så banalt spørsmål, men det kan jo hende andre også har smileyer de lurer på?
Ja, jeg vet det har vært en smiley-tråd om de mest vanlige, men det er viktig å vite hva alle betyr. Mener jeg.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 21:33   #2
Maiden
Fear of the dark
 
Maiden sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.899
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva betyr denne smileyen?

Googlet det jeg, ble du klokere? http://leet.wikia.com/wiki/1337

__________________
"Minne kan gjera det småe stort"
Maiden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 22:45   #3
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.127
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva betyr denne smileyen?

Wikipedia-artikkelen om leet er en del mer informativ.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-10, 19:21   #4
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva betyr denne smileyen?

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-10, 22:23   #5
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva betyr denne smileyen?

Altså, jeg spør jo her inne for å slippe å lese en lang Wikipedia-artikkel- på engelsk! Har lest den, altså, uten av jeg ble veldig mye klokere.
Bortsett fra at jeg skjønte at det er en slags nerdesmiley, trur eg...

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-10, 22:27   #6
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.383
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva betyr denne smileyen?

Leet betyr at man skriver med tegn i stedet for bokstaver.

/\/\ ¤ Я |\|, $ 4 }{ |_| [\]

Du ser hva jeg skriver, ikkesant?

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-10, 22:30   #7
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva betyr denne smileyen?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Leet betyr at man skriver med tegn i stedet for bokstaver.

/\/\ ¤ Я |\|, $ 4 }{ |_| [\]

Du ser hva jeg skriver, ikkesant?

Nope, og hvorfor skulle man ønske å skrive med tegn og ikke bokstaver? Man ønsker jo å kommunisere noe, eller. :vrangbriller på:

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-10, 22:35   #8
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.127
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva betyr denne smileyen?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Altså, jeg spør jo her inne for å slippe å lese en lang Wikipedia-artikkel- på engelsk! Har lest den, altså, uten av jeg ble veldig mye klokere.
Bortsett fra at jeg skjønte at det er en slags nerdesmiley, trur eg...

"En slags nerdesmiley" ser ut til å dekke ditt behov, egentlig.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-10, 22:38   #9
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva betyr denne smileyen?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

"En slags nerdesmiley" ser ut til å dekke ditt behov, egentlig.

Ja, men det betyr at jeg aldri kan bruke den.


Denne, derimot, skal jeg sørge for å bruke ved første og beste anledning.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-10, 22:52   #10
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.117
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva betyr denne smileyen?

Hackermiljø på 80-tallet ja, nå mye gamere som bruker det.

Sitat:

Kanskje det mest kjente ordet, er forkortelsen LOL som står for laughing out loud (ler ut høyt). Eksempler på andre forkortelser i leet-språket er omg - oh my god og pwnd - owned, som er det engelske ordet for å eie.

Litt sånn som når vi klarte skrive ELSE oppned på kalkulatoren i gamle dager...

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-10, 23:14   #11
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.632
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva betyr denne smileyen?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Denne, derimot, skal jeg sørge for å bruke ved første og beste anledning.

Den har jeg ikke sett siden jeg vanket på adopsjonsforum.

(Ventetiden går la-a-angsomt.)

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 10:49   #12
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva betyr denne smileyen?

Sitat:

Kanskje det mest kjente ordet, er forkortelsen LOL som står for laughing out loud (ler ut høyt)

Det morsomme/tragiske (alt etter øyet som ser) er at det er ikke en forkortelse lenger. Det er en interjeksjon. Ungdommen ler ikke lenger, de roper "LOL!" i stedet. Ofte veldig høyt og veldig ofte – og gjerne midt på natten når gamle foreldre prøver å få sove.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 11:05   #13
Maiden
Fear of the dark
 
Maiden sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.899
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva betyr denne smileyen?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Det morsomme/tragiske (alt etter øyet som ser) er at det er ikke en forkortelse lenger. Det er en interjeksjon. Ungdommen ler ikke lenger, de roper "LOL!" i stedet. Ofte veldig høyt og veldig ofte – og gjerne midt på natten når gamle foreldre prøver å få sove.

Det må da vel høres veldig merkelig ut.

__________________
"Minne kan gjera det småe stort"
Maiden er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no