Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Helstekt pattegris i selskap?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Ville du reagert på retten?
Ser fristende ut og ville kost meg med måltidet 72 53,33%
Synes det er ekkelt med hele dyret liggende sånn og ikke spist så mye... 63 46,67%
Deltakere: 135. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-09-12, 11:57   #101
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.601
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Helstekt pattegris i selskap?

Helstekt gris (eller lam) er knallgodt. *avsporet*

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-12, 12:14   #102
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Helstekt pattegris i selskap?

Hadde ikke hatt noen problemer med å spise den. Men jeg hadde satt pris på at den var skjært opp. Det er litt grisete å skjære opp en hel gris.

Vi pleier forøvrig å ha grisefest hver sommer. Vi kjøper en litt større grisunge og griller den, og det er utrolig godt men tar utrolig laaaaang tid.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-12, 17:48   #103
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Helstekt pattegris i selskap?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nettopp. Konklusjonen er altså at stygge fortjener å dø, søte å leve.

Stygge og velsmakende, slik må det bli. Man spiser da ikke padder.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-12, 20:19   #104
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Helstekt pattegris i selskap?

Med Gwens veltede gris til dessert hadde dette vært et festmåltid.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-12, 20:57   #105
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Helstekt pattegris i selskap?

Siden pris er nevnt så er helstekt gris svinebillig i forhold til hvor mye kjøtt man får.

For 65000 kan man grille en hel griseflokk.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-12, 21:04   #106
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Helstekt pattegris i selskap?

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Stygge og velsmakende, slik må det bli. Man spiser da ikke padder.

Joda. I alle fall froskelår.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-12, 21:59   #107
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Helstekt pattegris i selskap?

Jeg får innmari lyst på stekt babygris hver gang jeg ser denne tråden. :sulten:

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-12, 22:04   #108
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Helstekt pattegris i selskap?

Jeg liker ikke å spise smalahove, og jeg blir ikke begeistret ved tanken på helstekt gris. Jeg spiser kjøtt og vet godt at det er dyremuskler jeg fortærer, men jeg syns det virker litt respektløst overfor det døde dyret å servere det helt. Jeg vil helst at fisker og skal ha hodet kappet før de legges på steikepannen. Ikke nødvendigvis logisk og fornuftsbasert.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-12, 23:05   #109
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Helstekt pattegris i selskap?

Sorry, men dette ser for groteskt ut for meg, og jeg ville ikke forsynt meg av dyret!

Noen i eks-rekkehusfeltet vårt hadde gatefest med helstekt gris, og det falt visst ikke helt i god jord. Mislykket ble det visst også...
Tror dette er en sånn mannfolkgreie!?

Enig med deg, Nolo.

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-12, 23:08   #110
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Helstekt pattegris i selskap?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.



Jeg er en sånn som gråter når kuene mine reiser med slaktebilen.
Når jeg slakter selv må hodet av og bort med en gang.
Det er i øynene sjelen bor.

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-12, 23:12   #111
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Helstekt pattegris i selskap?

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Sorry, men dette ser for groteskt ut for meg, og jeg ville ikke forsynt meg av dyret!

Noen i eks-rekkehusfeltet vårt hadde gatefest med helstekt gris, og det falt visst ikke helt i god jord. Mislykket ble det visst også...
Tror dette er en sånn mannfolkgreie!?

Enig med deg, Nolo.

Mannfolkgreie?

Pattegris er veldig vanlig på store festbord i Danmark.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-12, 23:36   #112
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.330
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Helstekt pattegris i selskap?

Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.

Med Gwens veltede gris til dessert hadde dette vært et festmåltid.

Hehehe, den hadde sikkert løst opp stemninga om noen ble støtt av hovedretten. (Jeg hadde nok trengt en dessert å fokusere på selv..)

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-12, 05:29   #113
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Helstekt pattegris i selskap?

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Noen i eks-rekkehusfeltet vårt hadde gatefest med helstekt gris, og det falt visst ikke helt i god jord. Mislykket ble det visst også...
Tror dette er en sånn mannfolkgreie!?

Først så falt grisen i dårlig jord, og ble alt sammen mislykket. Trist fest.

Men en mannfolkgreie? Tja, selv om selve grillingen kanskje er en mannfolkgreie (ikke her på FP, selsagt, her er det garantert damene som er grillansvarlige), er vel ikke spisingen av grisen det.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-12, 08:49   #114
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Helstekt pattegris i selskap?

Vi fikk servert helstekt gris på borettslagsfest, vi. Så det er tydelig store forskjeller i hvordan det oppfattes!

Vi serverte helstekt lam dagen før bryllupet vårt - det ble utelukkende godt mottatt.

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no