Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Ferdigmat, hva bruker dere i disse "lage alt fra grunnen av"-tider?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-09-12, 21:06   #41
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ferdigmat, hva bruker dere i disse "lage alt fra grunnen av"-tider?

Ser at jeg har glemt myyyyye. Tenkte ikke på farsemat og pasta og slikt. Det eneste av det som er listet opp som jeg ikke kjøper er risengrynsgrøt, rømmegrøt og pannekaker. Jeg har forsøkt de helt ferdige pannekakene, men de smakte høgg!

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-12, 21:14   #42
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ferdigmat, hva bruker dere i disse "lage alt fra grunnen av"-tider?

Opprinnelig lagt inn av konsulenten, her.

Det eneste jeg kommer på er kokosmelk. Men jeg vurderer å begynne å lage selv, for å unngå sånn der ... eh ... guar gum som det pleier å være oppi. Forresten, nå kom jeg på en ting til; teposer

er det noe farlig med guar gum?

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-12, 21:16   #43
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.856
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferdigmat, hva bruker dere i disse "lage alt fra grunnen av"-tider?

Brun saus tror jeg vi har hatt ca. tre ganger på de 17 åra vi har bodd sammen. Her brukes risgrøt på pose ( som skal tilsettes melk), tomat- og spinatsuppe fra Toro, iblant pastasaus på glass. Jeg elsker også potetmos på pose.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-12, 21:18   #44
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ferdigmat, hva bruker dere i disse "lage alt fra grunnen av"-tider?

Tacopulver og -saus, bearnaisesaus, buljong, halvstekt pizzabunn, grønsaksblndinger. Ellers blir det lite siden vi har en melkeallergiker i hus.

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-12, 21:25   #45
Anikka
Snøavhengig
 
Anikka sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Blåsborttoppen
Innlegg: 909
Anikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populær
Standard

Sv: Ferdigmat, hva bruker dere i disse "lage alt fra grunnen av"-tider?

Jeg liker godt å lage mat fra grunnen av, men i perioder bruker vi også endel ferdigmat uten at jeg skjemmes av det. Buljong og iblant fond går det med en del av, vi bruker ymse ferdige sauser, men lager like ofte fra grunnen av. Tortillas, pitabrød, potetmos (jadda, den frosne varianten som mange har latterliggjort, ypperlig på travle dager synes jeg ), en og annen grandis, ferdig risengrynsgrøt de to gangene i året jeg spiser det.

__________________
2011 - 2013

Dersom du vel å ikkje gleda deg over snøen, vil du ha mindre glede i livet, men same mengde snø.
Anikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-12, 21:59   #46
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferdigmat, hva bruker dere i disse "lage alt fra grunnen av"-tider?

Ikke så mye, om man snakker om posemixer og sånt, til og med tacokrydderet har vi laget selv i mange år nå (posekrydderet smaker jo bare salt).
Nå bruker vi jo ikke animalske produkter, og det er det jo ofte i slike poser, så vi er jo på en måte tvunget til å lage det meste fra bunnen av, men det ser jeg jo bare på som en god ting.
Vi bruker jo frossenposer av feks. brokkoli, rosenkål og et par andre grønnsaker og wokblandinger og sånt, og jeg kan godt finne på å kjøpe pommes frites på pose. Ellers bruker vi Rimi sin frosne pizzabunn med bare saus på, eller Rema sine halvstekte grove pizzabunner. Og hermetikk, selvsagt (mais, ananas, tomatpuré), vet ikke om det går innunder ferdigmat da.

Jeg bruker forresten denne til pizzasaus i ny og ne, den er faktisk knallgod. Jeg er uhyre kresen på pizzasaus, de fleste smaker hoppetau, men denne er veldig god.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-12, 22:09   #47
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferdigmat, hva bruker dere i disse "lage alt fra grunnen av"-tider?

Jeg bruker lite tørket fra pose bortsett fra kakemikser, men jeg bruker endel ferdiglaget ja. Frosne grønnsaker i pose er jo genialt, ikke blir det gammelt og det går fort å lage fordi det er ferdige biter. Fiskekaker og fiskeboller var noe av det som kom først av ferdigmat, det er en grunn til det. Jeg gidder ikke lage det. Pølser kjøper vi også når vi skal ha det. Karbonader gjør vi litt begge deler med. Jeg kjøper ferdigoppskåret og malt kjøtt i form av kjøttdeig/karbonadedeig. Noras hjemmelagede potetmos. Og melkeprodukter.

Hva er det egentlig å lage mat fra grunnen av? Det meste jeg spiser er preparert på en eller annen måte før jeg kjøper det selv om det blir lite toroposer.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-12, 22:10   #48
MammaHeksa
Superduperaktiv
 
MammaHeksa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2012
Innlegg: 707
MammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populær
Standard

Sv: Ferdigmat, hva bruker dere i disse "lage alt fra grunnen av"-tider?

En hel masse.

MammaHeksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-12, 22:13   #49
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.414
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ferdigmat, hva bruker dere i disse "lage alt fra grunnen av"-tider?

Grøt kjøpes ferdig, hiver en skvett rømme eller fløte i om vi har, men smaker ellers helt ok.

Glutenfri vaffelrøre i pose som jeg lager pannekaker av.

Av og til bearnaisesaus, det spiser bare mannen.

Ferdigbunner til glutenfri pizza hender det også at jeg bruker.

Tacosauser og pulver får vi rar mage av alle sammen, der bruker vi gogreen:

eller

eller

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-12, 22:16   #50
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.337
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ferdigmat, hva bruker dere i disse "lage alt fra grunnen av"-tider?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Hva er det egentlig å lage mat fra grunnen av? Det meste jeg spiser er preparert på en eller annen måte før jeg kjøper det selv om det blir lite toroposer.

Ikke sant. Jeg regner ikke hermetikk og tørket pasta som ferdigmat, egentlig. I grunnen ikke bearbeidet fisk eller pølse heller, det slår meg liksom ikke som noe det er vanlig å stå å lage sjøl (bortsett fra fiskegrateng, som jo er overkommelig). Mat med flere råvarer som bare skal varmes opp og så kan spises, eller halvfabrikata som bare skal tilsettes væske og eventuelt noe kjøtt, derimot...

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-09-12, 22:31   #51
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ferdigmat, hva bruker dere i disse "lage alt fra grunnen av"-tider?

Tacokrysser og tacosaus. Blir gjerne posesaus også, og av og til Dolmiosaus.
Når jeg lager tandorikylling er Toro min gode venn, for den er best likt her i huset.
Innimellom slenger vi også en fersigpizza eller to i ovnen.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-12, 22:41   #52
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferdigmat, hva bruker dere i disse "lage alt fra grunnen av"-tider?

Toro tomatsuppe og Big One er det jeg kommer på. De to tingene tyr vi til på ekstra travle dager. Jeg har behov for å ha full kontroll på hva maten inneholder så da blir det mest rene råvarer. Pølser kjøper jeg da.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-12, 23:34   #53
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferdigmat, hva bruker dere i disse "lage alt fra grunnen av"-tider?

Mexikansk gryte (yey, søttitallet!) og tacokrydder, er det jeg kommer på i farta. Og så kjøper jeg brød, da, selv om jeg har hatt store planer i flere år om at NUH skal jeg begynne å bake selv.

Det hender også at vi kjøper frossenpizza og kjøttkaker/karbonader/hamburgere.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-12, 23:58   #54
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Tommel opp

Sv: Ferdigmat, hva bruker dere i disse "lage alt fra grunnen av"-tider?

Bru saus til raske middager, potetmos fra pose og bernaise. Det er det vi bruker mest av tørrvarer, men brukes ikke mye.

Jeg kan ikke lage fiskegrateg og har fiskepiner som rask middag. Frossenpizza.Et lite dryss taco-pulver er greit, en hel pakke blir for mye.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-12, 00:26   #55
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.868
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferdigmat, hva bruker dere i disse "lage alt fra grunnen av"-tider?

Vel. Hva er ferdigmat? Jeg skulle til å si at jeg ikke bruker det, men innser at jeg har tatt feil. Jeg kjøper ferdig: Brød, knekkebrød, pålegg, boksetomater, kokosmelk på boks, tørr pasta, bønner på boks etc etc.

Jeg kjøper dessuten kyllingfileter og biffdeig. Dette er jo også bearbeidet og klargjort før bruk. Fisken er renset etc.

Egg er vel det eneste som ikke er gjort noe med.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-09-12, 00:42   #56
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferdigmat, hva bruker dere i disse "lage alt fra grunnen av"-tider?

Litt av kvart. Vi lager mye fra bunnen av, men bruker også en del halvfabrikata. Bearnaise, fiskekaker, fiskepinner, fiskeboller, ferdiggrillet kylling, friske wokblandinger, taco (ikke til meg *urk*), fiskegrateng, lomper/pølser/hamburgerbrød, ferdigstekte pannekaker fra Prior, tomatsuppe (hjemmelaget som smaker nydelig blir ikke spist av ungene, Toro spises med liv og lyst ), kyllingpanetter fra Den stolte hane (ikke MUK, mer rent kjøtt), Fjordland fløtegratinerte poteter, Fjordland halvkokte poteter, fryste grønnsaksblandinger.

Det var det jeg kom på i farten.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-12, 00:48   #57
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferdigmat, hva bruker dere i disse "lage alt fra grunnen av"-tider?

Frosne grønnsaker er det vel også ofte mer næring i enn såkalte ferske? De "ferske" fra dagligvarebutikken kan jo ligge i dagesvis, kanskje ukesvis i disken, mens frosne blir pakket ganske kjapt etter innhøstingen og bevarer på den måten mer næring.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-12, 00:50   #58
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferdigmat, hva bruker dere i disse "lage alt fra grunnen av"-tider?

Ja, frosne grønnsaker sies å være mer næringsrike. Jeg synes gjerne de blir urkete og dvaske, så jeg foretrekker egentlig ferske. Men kjekt å ha i fryseren når man vil/må improvisere middager.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-12, 00:50   #59
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.868
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferdigmat, hva bruker dere i disse "lage alt fra grunnen av"-tider?

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Frosne grønnsaker er det vel også ofte mer næring i enn såkalte ferske? De "ferske" fra dagligvarebutikken kan jo ligge i dagesvis, kanskje ukesvis i disken, mens frosne blir pakket ganske kjapt etter innhøstingen og bevarer på den måten mer næring.

Joda.

Men jeg fikser ikke frosne grønnsaker. Det smaker forferdelig.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-09-12, 08:06   #60
Joy Stark
Superduperaktiv
 
Joy Stark sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Costa Blanca, Spania
Innlegg: 574
Joy Stark er litt kulJoy Stark er litt kulJoy Stark er litt kul
Standard

Sv: Ferdigmat, hva bruker dere i disse "lage alt fra grunnen av"-tider?

Jeg prøver å lage ting fra grunnen av, men jeg bruker mye halvfabrikat enda. Sauser får jeg ikke til så da blir det poser som regel, resten av middagsmaten går som regel greit. Bakevarer på den andre siden, der blir det fort katastrofe hvis det er bakt uten bakemix...

__________________
Poden (06), Tuppen og Lillemor (08) og Knerten (10)
Joy Stark er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no