Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Næringsrike supper uten kjøtt

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-09-12, 17:44   #1
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Næringsrike supper uten kjøtt

Jeg er et håpløst tilfelle! Jeg er ikke så glad i kjøtt, ei heller grønnsaker. Men jeg elsker type lapskaus og grønnsaksuppe, og kunne tenke meg å lage mer suppe til middag. Noen som har noen gode oppskrifter, helt fri for kjøtt, men med masse annen god næring?

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-12, 17:49   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Næringsrike supper uten kjøtt

Lapskaus er jo bankers, det har vi ofte. Med soyapølser i til ungene, men bare grønnsaker går jo fint.
Jeg har en suppekategori på bloggen min om du vil kikke der, anbefaler på det varmeste hvitløkssuppen med bakt hvitløk, samt tomatsuppen. Vi har suppe ca. en gang i uka, da går det i de to (ungene elsker faktisk hvitløkssuppa, den er ganske barnevennlig) og blomkålssuppe.
Kikertsuppa er mer en gryte enn en suppe, alt etter hvor mye væske du har i den, selvsagt. Vi elsker den her i huset, lager den for det meste litt tykk. Fantastisk god.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-12, 17:54   #3
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Næringsrike supper uten kjøtt

Hvitløkssuppe sier du? Den skal definitivt prøves.
Jeg må utvide matkunnskapene mine litt merker jeg, slik at vi kan ha noen kjøttfrie middager i uka.

Takk for link til blogg!

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-12, 17:59   #4
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Næringsrike supper uten kjøtt

Løksuppe, minestronesuppe med masse gode grønnsaker, pasta og bønner, grønnsakssuppe, linsesuppe, brokkolisuppe ...

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-12, 18:29   #5
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.869
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Næringsrike supper uten kjøtt

Denne grønnsakslappskausen liker jeg godt. Mye smak, og perfekt i forhold til sesong nå på høsten.
http://veganmisjonen.blogspot.no/201...n-vegetar.html

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-12, 19:33   #6
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Næringsrike supper uten kjøtt

Potet og purresuppe! Nam!!

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-12, 19:46   #7
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.911
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Næringsrike supper uten kjøtt

Gulrotsuppe med ingefær. Oppskriften er her inne et sted. Vent litt. :iler:

Edit: her er den. Den er supergod!

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-12, 19:52   #8
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Næringsrike supper uten kjøtt

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Lapskaus er jo bankers, det har vi ofte. Med soyapølser i til ungene, men bare grønnsaker går jo fint.
Jeg har en suppekategori på bloggen min om du vil kikke der, anbefaler på det varmeste hvitløkssuppen med bakt hvitløk, samt tomatsuppen. Vi har suppe ca. en gang i uka, da går det i de to (ungene elsker faktisk hvitløkssuppa, den er ganske barnevennlig) og blomkålssuppe.
Kikertsuppa er mer en gryte enn en suppe, alt etter hvor mye væske du har i den, selvsagt. Vi elsker den her i huset, lager den for det meste litt tykk. Fantastisk god.

Du er et oppkomme av matinspirasjon Dixie Diner! Skamfullt må jeg innrømme at jeg har fått masse inspirasjon uten å huske å melde fra om det. Bl.a bruker jeg konsekvent din forrige foccaciaoppskrift. Tusen takk!

Men så lurer jeg på: Er tomatsuppen din barnevennlig? Jeg skulle fryktelig gjerne lagd en sunn og næringsrik tomatsuppe ettersom barna elsker det.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-12, 19:52   #9
naima
nerdedame
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 545
naima er litt kulnaima er litt kulnaima er litt kul
Standard

Sv: Næringsrike supper uten kjøtt

dinmat.no har mange gode supper, og i dag hadde vi fiskesuppa i september-heftet med oppskrifter frå Rema (med torsk i staden for laks). Suksess hos foreldra iallfall

naima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-12, 21:40   #10
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Næringsrike supper uten kjøtt

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Du er et oppkomme av matinspirasjon Dixie Diner! Skamfullt må jeg innrømme at jeg har fått masse inspirasjon uten å huske å melde fra om det. Bl.a bruker jeg konsekvent din forrige foccaciaoppskrift. Tusen takk!

Men så lurer jeg på: Er tomatsuppen din barnevennlig? Jeg skulle fryktelig gjerne lagd en sunn og næringsrik tomatsuppe ettersom barna elsker det.

Åh, tusen takk, så hyggelig!
Jeg prøver å blogge hver dag, men vi har en så utrolig ræva pc som tuller hele tiden og nekter å legge inn bilder annenhver dag osv, så det ødelegger mye av bloggingen. Håper vi får kjøpt en ny snart. Kommer ny oppskrift i morgen i hvert fall, jeg har ca. 15 oppskrifter på vent nå, bla. noen aldeles nydelige indiske avokado-karbonader, vegansk sushi og noen helt fantastiske tofupinner som ungene er helt ville etter. Skal lage "fiskepinner" av tofu snart og, bruker bla. pulverisert kelp for å få sjøsmaken.

Tomatsuppen er mer enn godkjent av begge mine små, de forguder den og krever den til middag minst en gang i uka. Ei venninne av meg som fikk oppskriften, har også begynt å "måtte" ha den 1-2 ganger i uka hjemme siden ungene elsker den og krever at hun skal lage den, hehe. Så ja, den er ganske så barnevennlig. Jeg liker å spice den opp med chili om det bare er jeg og mannen som skal ha den. Og så har jeg ofte en neve røde linser oppi før jeg moser den. Ungene liker det og.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-12, 21:33   #11
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Næringsrike supper uten kjøtt

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Åh, tusen takk, så hyggelig!
Jeg prøver å blogge hver dag, men vi har en så utrolig ræva pc som tuller hele tiden og nekter å legge inn bilder annenhver dag osv, så det ødelegger mye av bloggingen. Håper vi får kjøpt en ny snart. Kommer ny oppskrift i morgen i hvert fall, jeg har ca. 15 oppskrifter på vent nå, bla. noen aldeles nydelige indiske avokado-karbonader, vegansk sushi og noen helt fantastiske tofupinner som ungene er helt ville etter. Skal lage "fiskepinner" av tofu snart og, bruker bla. pulverisert kelp for å få sjøsmaken.

Tomatsuppen er mer enn godkjent av begge mine små, de forguder den og krever den til middag minst en gang i uka. Ei venninne av meg som fikk oppskriften, har også begynt å "måtte" ha den 1-2 ganger i uka hjemme siden ungene elsker den og krever at hun skal lage den, hehe. Så ja, den er ganske så barnevennlig. Jeg liker å spice den opp med chili om det bare er jeg og mannen som skal ha den. Og så har jeg ofte en neve røde linser oppi før jeg moser den. Ungene liker det og.

Jeg har lenket til bloggen din fra bloggen min, men har visst ikke vært der på en stund likevel. Nå tok jeg en tur inn og ble veldig inspirert! Jeg skal absolutt prøve suppene dine, ikke minst tomatsuppen.

Et spørsmål til: Jeg kan verken spise soyaprodukter eller kumelkprodukter. Har du en anbefaling på hva som funker i stedet for disse to. Altså som blir like godt i dine supper? Jeg ser at du bruker mye soya.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-12, 22:02   #12
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Næringsrike supper uten kjøtt

Løksuppe, blomkålsuppe, grønnsaksuppe, soppsuppe.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-12, 23:09   #13
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.275
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Næringsrike supper uten kjøtt

Mamma lager en fantastisk gresskarsuppe. Jeg har ikke oppskriften for hånden, men skal se om jeg kan få den i løpet av morgendagen.

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-12, 23:21   #14
MammaHeksa
Superduperaktiv
 
MammaHeksa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2012
Innlegg: 707
MammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populær
Standard

Sv: Næringsrike supper uten kjøtt

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Lapskaus er jo bankers, det har vi ofte. Med soyapølser i til ungene, men bare grønnsaker går jo fint.
Jeg har en suppekategori på bloggen min om du vil kikke der, anbefaler på det varmeste hvitløkssuppen med bakt hvitløk, samt tomatsuppen.

Jeg tror jeg er forelska i bloggen din!

MammaHeksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-12, 09:29   #15
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.235
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Næringsrike supper uten kjøtt

Gazpacho suppe er veldig innholdrik, spiser den ofte på varme dager.

Alle typer måltidsuppe er gode, men om man ser på næringsinnhold tror jeg linsesuppe og minestrone suppe kommer høyt opp.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-09-12, 09:55   #16
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.235
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Næringsrike supper uten kjøtt

Min favoritt suppe kokebok er denne fra covent garden

http://www.amazon.co.uk/Covent-Garde.../dp/075220503X

Anbefales, enda til gode å prøve en suppe som ikke var god her

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-09-12, 10:19   #17
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Næringsrike supper uten kjøtt

Fiske og skalldyrssupper da?

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-12, 10:21   #18
kalufs
kall om benen
 
kalufs sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 1.178
kalufs er populærkalufs er populærkalufs er populærkalufs er populær
Standard

Sv: Næringsrike supper uten kjøtt

Liker du linser? Linsesuppe er jo proteinrikt og supergodt!

__________________
med to gutter 05 og 07

kalufs er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-12, 10:59   #19
Philomena
Fullverdig medlem
 
Philomena sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 92
Philomena har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Næringsrike supper uten kjøtt

Spinatkremsuppe! Fantastisk god og ungene elsker det her.

__________________
nov 2008 - sep 2010 - aug 2012
Philomena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-12, 11:13   #20
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Næringsrike supper uten kjøtt

Mmm, takk for alle tips! Begynner å teste til uka, og kommer med tilbakemelding her etterpå.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no