Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-03-23, 11:13   #821
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.750
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Tusen takk! Har brukt mønster fra @stoneknits, men brukt egen oppskrift mtp størrelse. Har ganske mye restegarn i Arwetta, så greit å få brukt litt.

https://www.ravelry.com/patterns/lib...aped-socks-set

Retz er ikke aktiv  
Gammel 19-03-23, 11:17   #822
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Strikker vår/påske/sol&sommer-sokker til 4-åringen.

Vedlegg 67218

Så herlige de var da.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 19-03-23, 18:02   #823
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.033
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Er det noen av dere som har strikket Weekend lue fra PetitKnit og kan forklare meg hvordan den skal brettes til slutt? Jeg føler meg dum.

Har strikket flere, du bretter bare opp to ganger.

Geitrams er ikke aktiv  
Gammel 19-03-23, 19:51   #824
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.545
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Geitrams, her.

Har strikket flere, du bretter bare opp to ganger.

Takk, det var det jeg skjønte til slutt, med god hjelp fra nokon. Jeg ble sur av hele greia og felte av for tidlig, og fikk en stygg og rar lue som lillesøster elsker. Blir det ikke en fryktelig tykk oppbrettskant?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 20-03-23, 09:06   #825
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.033
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Takk, det var det jeg skjønte til slutt, med god hjelp fra nokon. Jeg ble sur av hele greia og felte av for tidlig, og fikk en stygg og rar lue som lillesøster elsker. Blir det ikke en fryktelig tykk oppbrettskant?

Syns den er passe tykk, men det er jo en litt chunky lue i utgangspunktet.

Geitrams er ikke aktiv  
Gammel 20-03-23, 10:03   #826
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.545
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Ja, det funker kanskje bedre i voksenstørrelse? Jeg synes det virket veldig upraktisk i str. 2 år.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 20-03-23, 22:39   #827
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.033
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Ja, det funker kanskje bedre i voksenstørrelse? Jeg synes det virket veldig upraktisk i str. 2 år.

Ja, det kan godt være, men da er det bare å strikke med en brett

Geitrams er ikke aktiv  
Gammel 27-03-23, 13:46   #828
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.545
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Vel, du vet hvor du finner meg.

Opprinnelig lagt inn av Geitrams, her.

Mye finere med icord-hals! Det går fort å hente opp masker og strikke kanten, altså. Har strikket tre kumulus og skal snart i gang med nummer fire. En av mine favorittgensere!

Kan dere komme til denne tråden og hjelpe meg?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 27-03-23, 13:48   #829
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.964
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Kan dere komme til denne tråden og hjelpe meg?

Men jeg har jo hjulpet deg der allerede.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv  
Gammel 27-03-23, 21:40   #830
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Ble ferdig med denne, Badger and Bloom genser, i forrige uke.

E4E0216E-05C1-4B5A-B62F-070CB9BB692E.jpg

Driver nå med en villmarksgenser til mannen før jeg skal kaste meg på OL 94 genseren fra Lillehammer……

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 27-03-23, 21:47   #831
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.267
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg har begynt på porcelain sweater til meg selv og et Aftenstrikk teppe til hytta etter lang tid strikketørke.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv  
Gammel 28-03-23, 12:40   #832
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.851
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Har også laget Sophiescarf.
Ganske kjapt å strikke. Har vasket det og dratt litt i det så det har blitt lengre. Veldig mykt og fint.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.

Sist redigert av GinaK : 29-03-23 kl 00:25.
GinaK er ikke aktiv  
Gammel 28-03-23, 14:59   #833
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.033
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Snart halvveis på min fjerde kumulus. Prøve å bli ferdig i løpet av påska!

Geitrams er ikke aktiv  
Gammel 28-03-23, 15:37   #834
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.545
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Hvilke farger har du strikket, Geitrams? Jeg har lyst på flere også.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 28-03-23, 17:13   #835
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Sol, her.

Jeg har begynt på porcelain sweater til meg selv og et Aftenstrikk teppe til hytta etter lang tid strikketørke.

Hvilket garn bruker du til Aftenstrikk teppet? Jeg har strengt tatt mer enn nok ullgensere, så jeg vurderer om jeg skal begynne på et teppe innimellom alle genserne

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv  
Gammel 28-03-23, 19:10   #836
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Har visst strikket et sophie scarf jeg og.
Deilig og nett.

Geitrams: Farge og garn?
Har strikket 4 men de er så gode at jeg funderer på en til…

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 28-03-23, 20:05   #837
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.033
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Hvilke farger har du strikket, Geitrams? Jeg har lyst på flere også.

Petrol, lys grønn, rust og nå cerise. To av de var gaver til andre. Strikket min første i S, og den nye i M da jeg vil ha den litt oversized.

Geitrams er ikke aktiv  
Gammel 28-03-23, 20:06   #838
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.033
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Har visst strikket et sophie scarf jeg og.
Deilig og nett.

Geitrams: Farge og garn?
Har strikket 4 men de er så gode at jeg funderer på en til…

Den nye er knall rosa. Tynn mohair.

Geitrams er ikke aktiv  
Gammel 28-03-23, 21:24   #839
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.832
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg strikker en hals til datteren til mannen i det nydeligste, mykeste (og antakelig dyreste) garnet jeg har strikket med noen gang. Det er egentlig tog- og buss- og besøke-mamma-på.sykehjemmet-srikketøyet mitt, tror jeg blir ferdig i kveld.
Dette garnet: https://strikkesalongen.no/collectio...cashmere-light

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 28-03-23, 22:54   #840
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.300
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg har akkurat ferdigstilt min første Cumulus, den ligger nå til tørk. Strikket i mørk grønn Kid Silk fra Drops. Den blir litt større enn planlagt, mulig det garnet ikke har samme strikkefasthet som forslag til garn i oppskriften? Erfaringer?

Jeg har kjøpt inn garn til en til allerede, denne gangen Tilia fra Filcolana i fargen Winter Peach. Vil dette garnet gi samme strikkefasthet, tro?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no