Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Gode og raske fiskemiddager

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-02-12, 22:48   #61
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gode og raske fiskemiddager

Fish'n chips:



med pommes frites, eddik, remulade, ketchup. Salat etter ønske. Kan serveres i kremmerhus av avispapir for økt autentisitet.

Funger bra med helt vanlige fiskepinner også.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-12, 20:13   #62
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gode og raske fiskemiddager

Kjapt og godt!
Stek/surr laksefilè i stekepanne med smør/margarin el det du foretrekker.. krydre med pepper og litt salt.
Ha i grønnskaker rundt omkring, jeg bruker feks høvlet gullerot og potetskiver som da går kjapt å få møre.
Hell over cremfresh, legg på lokk og la det surre noen minutter!

Kan også ha grønsakene ved siden av i stede for i panen med fisken, servere med potetmos el osv osv. Blomkål er veldig god til feks.
Kjempegodt uansett!

__________________
2004 - 2008.
ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 11:56   #63
Fnissa
Aktiv
 
Fnissa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 253
Fnissa er litt kul
Standard

Sv: Gode og raske fiskemiddager

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Skinkefisk:

Skinkefisk er laks- eller ørretfilet som er vendt i mel og pepper (ikke salt). Deretter pakkes den inn i en skive syltynn skinke (gjerne seranoskinke), før den stekes på høy varme i seks minutter i stekepanna. Skinken blir sprø og fin, og fisken blir kjempegod.

Serveres med kokte poteter eller ris og grønnsaker.

Nam! Pleier du å ha noe saus til eller kanskje rømme?

Fnissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 11:58   #64
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gode og raske fiskemiddager

Opprinnelig lagt inn av Fnissa, her.

Nam! Pleier du å ha noe saus til eller kanskje rømme?

Nei, men det passer sikkert fint til.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 13:55   #65
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gode og raske fiskemiddager

Hotn spicy seigryte:
600 filet av sei
100 gr bacon i terninger
1 ss smør
1 finhakket løk
2 finhakket hvitløksbåter
1 finhakket rød chili
3-4 poteter i tynne skiver
1 liten bx mais
3 dl melk
4 dl fiskebuljong
hakket persille
salt og pepper

Stek bacon i gryte, ha i løk og smør om nødvendig. Stek til løken er myk. Ha i chili, mais og poteter og stek videre et par min. Ha i melk og buljong og la det koke til poteten er ferdig. Del fisken i terninger og legg de i gryta, smak til med salt og pepper. La det trekke i 5 min, eller til fisken har flaket seg. Persille på toppen.



Torskegryte med sitron, cherrytomat og pinjer:
600 gr torskefilet
4 store poteter i tykke skiver
2 finhakkede hvitløksbåter
1 rødløk i skiver
3-4 ss olivenolje
1 dl tørr hvitvin
saft av 1 sitron
ca 3 dl fiskebuljong
salt og pepper
1 dl pinjekjerner
ca 12 cherrytomater delt i to
persille

Stek først potetskivene i oljen, tilsett løk og hvitløk og surr videre til løken er blank. Hell på vin, sitronsaft og buljong. La småkoke under lokk ca 10 min. Legg i fiskestykkene og la de dampe under lokk i 7 -8 min. Legg tomat i gryten når fisken er kokt. Tørrisk pinjekjernene og ha de over.

Oppskriftene har jeg printet fra www.godfisk.no for veldig lenge siden, men jeg finner de ikke der nå.

__________________
06 & 08 .
Lavender er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 14:55   #66
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gode og raske fiskemiddager

Opprinnelig lagt inn av Pegasus, her.

Har dere mulighet til å få tak i torsketunger? På denne årstiden er stekte torsketunger (rulles i mel/pepper/salt-blanding) kjempegodt. Vi pleier å ha raspet gulrot, kokt potet, og remulade inntil.

Det såg eg i butikken i helga, og ungane blei veldig sånn "VÆÆÆ" og "URK", men også veldig nysjerrige. Eg trur vi kunne ha laga det til ein happening her heime. Eg er ikkje van med torsketunger i det heile tatt, men har smakt det ein gong, og det var veldig bra!

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 15:13   #67
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode og raske fiskemiddager

Sprøstekte torsketunger er helt vidunderlig.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 17:50   #68
lilletroll
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 35
lilletroll har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Gode og raske fiskemiddager

Ser det går mye i laks og torsk

Stort sett all fisk tar kort tid å lage. Hva med å prøve stekt pangasius filet med ris og stekte grønnsaker til. Den finner man i frysedisken stort sett i alle butikker

Til fisk kan man nesten bruke all slags grønnsaker syns jeg..

Og om man vil ha laks kan man jo gjøre det litt moro og ha på en av krydder ostene til philadelphia og sette de i ovnen

Ellers er sidene til Godfisk kjempebra på oppskrifter

lilletroll er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 20:04   #69
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gode og raske fiskemiddager

Opprinnelig lagt inn av lilletroll, her.

Ser det går mye i laks og torsk

Stort sett all fisk tar kort tid å lage. Hva med å prøve stekt pangasius filet med ris og stekte grønnsaker til. Den finner man i frysedisken stort sett i alle butikker

Oppdretsfisk fra Asia, når det er høysesong for sei, torsk og skrei? Nei takk, men kanskje i juli, hvis det er tomt for skalldyr.

__________________
06 & 08 .

Sist redigert av Lavender : 09-02-12 kl 21:29.
Lavender er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 21:27   #70
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gode og raske fiskemiddager

Pangasius er vel en av de fiskesortene jeg omtrent ikke tar i med ildtang engang. Jeg vil ikke hjelpe til å støtte oppdrettsnæringen i asia før den slutter å ødelegge bærekraften i sjølivet i området.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 22:05   #71
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gode og raske fiskemiddager

Pangasius har jeg smakt en gang, det var virkelig ikke godt. Da jeg hørte hvordan den levde før den kom på min tallerken, ble den enda mindre fristende.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 11:42   #72
Fnissa
Aktiv
 
Fnissa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 253
Fnissa er litt kul
Standard

Sv: Gode og raske fiskemiddager

Hva slags krydder pleier dere å bruke til fisk? Jeg skal lage laks i ovn med fløte og grønnsaker (blomkål, brokkoli, gulrot og løk) og er veldig usikker på hva jeg skal krydre fisken med.. Takker for tips. :-)

Fnissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 17:06   #73
krystallklart
Lett rørt
 
krystallklart sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Innlegg: 4.384
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gode og raske fiskemiddager

Opprinnelig lagt inn av Fnissa, her.

Hva slags krydder pleier dere å bruke til fisk? Jeg skal lage laks i ovn med fløte og grønnsaker (blomkål, brokkoli, gulrot og løk) og er veldig usikker på hva jeg skal krydre fisken med.. Takker for tips. :-)

Bruker mye sitronpepper til laks og ørret.

__________________
Gutter 04, 08, 11 og jenta 13
+ en liten skatt i magen
krystallklart er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 19:39   #74
Fnissa
Aktiv
 
Fnissa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 253
Fnissa er litt kul
Standard

Sv: Gode og raske fiskemiddager

Skriver det opp på handlelappen.. Hørtes godt ut. :-D

Fnissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 22:32   #75
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gode og raske fiskemiddager

Opprinnelig lagt inn av Fnissa, her.

Hva slags krydder pleier dere å bruke til fisk? Jeg skal lage laks i ovn med fløte og grønnsaker (blomkål, brokkoli, gulrot og løk) og er veldig usikker på hva jeg skal krydre fisken med.. Takker for tips. :-)

Jeg bruker mye hvitløk, maldonsalt og grovkvernet pepper.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-12, 08:19   #76
Plutti
Superaktiv
 
Plutti sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Stavanger
Innlegg: 341
Plutti er litt kulPlutti er litt kul
Standard

Sv: Gode og raske fiskemiddager

Hjemmelagde fiskepinner Ungene mine elsker det,

Til 4 personer:

600 g valgfri fisk (vi bruker torsk eller hyse)
2 egg piskes lett og has i en skål
hvetemel blandet med salt og pepper
brødkrum/griljermel

Del fisken i passe biter. Vendes i mel, dyppes i egg og brødkrum. Stekes i pannen med en blanding av olje og smør. Evt kan fisken pensles med olje og dyppes i brødkrum (da kan en steke alle i en fei i stekovnen).
Tilbehøret kan varieres i det uendelige

__________________
Gutt 2003 & jente 2006
Plutti er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-12, 11:18   #77
Fnissa
Aktiv
 
Fnissa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 253
Fnissa er litt kul
Standard

Sv: Gode og raske fiskemiddager

I dag skal vi prøve torskegryten til Molly. Må si jeg gleder meg! Det hørtes så spennende ut med den sweet chilli sausen. :-D

Det ble fantastisk godt! Denne retten anbefaler jeg til alle! :-D Jeg droppet ingefæren, men det gjorde ingenting.. Hadde også i litt mer enn 200 gram torsk. :-)


Sist redigert av Fnissa : 19-03-12 kl 13:14. Årsak: Kommenterte hvor godt det var. ;-)
Fnissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-12, 13:05   #78
Fnissa
Aktiv
 
Fnissa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 253
Fnissa er litt kul
Standard

Sv: Gode og raske fiskemiddager

Googlet litt i dag og fant:

http://www.familiemat.no/laks-i-ovn

Dette blir dagens middag, tenker det må jo være supert å slenge sånne pakker på grillen også. Nå som sommeren nærmer seg..

Legger inn en oppskrift til, greit å samle dem på ett sted.

Laks i ovn

Dette trenger du:
4 biter laksefilet
1 rød paprika
1/2 purreløk
Kikkoman soyasaus
Sitronpepper
1 beger creme fraiche

Dette gjør du:
Velg en ildfast form med lokk (om du ikke har lokk funker det med aluminiumsfolie)
Kutt paprika i biter og purre i skiver.
Legg grønnsakene i en ildfast form og tøm over godt med kikkoman.
Legg laksefiletene over og krydre godt med sitronpepper.
Creme fraiche has på over det hele.
Stekes i ca 30 min på 200 grader midt i ovnen.
Server med kokte poteter!

Ganske lik til andre oppskrifter her, men syntes det var litt spennende med soyasausen. Jeg skal i alle fall prøve denne.


Sist redigert av Fnissa : 19-03-12 kl 13:15.
Fnissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-12, 18:20   #79
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gode og raske fiskemiddager

I forrige uke hadde vi oppskriften i innlegg nr 2, torskegryte med sweet chilisaus. Kanongod!

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-12, 17:56   #80
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gode og raske fiskemiddager

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

I forrige uke hadde vi oppskriften i innlegg nr 2, torskegryte med sweet chilisaus. Kanongod!

Hadde den igjen i dag. Nam!

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no