Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Trenger tips til aktiv Norgesferie

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-02-20, 13:28   #1
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.752
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Trenger tips til aktiv Norgesferie

To voksne, en på 18 og en på 13, samt en hund skal muligens tilbringe sommeren her hjemme. Men hva gjør vi?

Jeg har lyst til å dra til Lofoten, men mannen min synes det er litt langt. Det kan dog tenkes han kan overtales. Leie bobil og kjøre opp og ned... med innlagte dagsturer der terrenget frister til det.

Kan man ha med hund på isbrevandring forresten? Vet noen det?

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-20, 13:58   #2
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.618
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trenger tips til aktiv Norgesferie

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

To voksne, en på 18 og en på 13, samt en hund skal muligens tilbringe sommeren her hjemme. Men hva gjør vi?

Jeg har lyst til å dra til Lofoten, men mannen min synes det er litt langt. Det kan dog tenkes han kan overtales. Leie bobil og kjøre opp og ned... med innlagte dagsturer der terrenget frister til det.

Kan man ha med hund på isbrevandring forresten? Vet noen det?

Jeg vil tro det kommer an på guiden om du kan ha med hunden, og om det er fellestur eller privat tur.

Og hva om noen tråkker på hunden med stegjern? eller med et uhell stikker isøksen i den, om den virrer rundt?


Sist redigert av annemede : 27-02-20 kl 14:15.
annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-20, 15:03   #3
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger tips til aktiv Norgesferie

En vennefamilie kjørte i bobil med tenåringene for et par år siden, og la inn highlights som Besseggen, Galdhøpiggen, Loen og andre relativt krevende turer i Sør-Norge/Vestlandet (i utvidet forstand ).

De kalte det ungenes dannelsesreise.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-20, 15:16   #4
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trenger tips til aktiv Norgesferie

En kollega tipset meg om Beitostølen. Leie sykler, gå i fjellet og kjøre hundespann.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-20, 15:28   #5
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trenger tips til aktiv Norgesferie

Jeg liker Lom-området. Mulighet for Galdhøpiggen (kan gå med hund), rafting, grottevandringer i Dumdalen, klatrepark ved Raubergstulen, god mat mm.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-20, 17:51   #6
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.156
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Trenger tips til aktiv Norgesferie

Jotunheimen!

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-20, 21:49   #7
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.752
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger tips til aktiv Norgesferie

Vi har forøvrig hytte på fjellet - ikke langt fra Gaustatoppen. Så å gå i fjellet kan vi gjøre her også.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-20, 21:51   #8
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.752
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger tips til aktiv Norgesferie

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Jeg vil tro det kommer an på guiden om du kan ha med hunden, og om det er fellestur eller privat tur.

Og hva om noen tråkker på hunden med stegjern? eller med et uhell stikker isøksen i den, om den virrer rundt?

Virre vil den jo ikke gjøre. Den må gå i bånd, antagelig sele som den vi bruker på ski.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-20, 21:52   #9
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.752
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger tips til aktiv Norgesferie

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Jeg liker Lom-området. Mulighet for Galdhøpiggen (kan gå med hund), rafting, grottevandringer i Dumdalen, klatrepark ved Raubergstulen, god mat mm.

Hvor bor man?

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-20, 22:57   #10
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trenger tips til aktiv Norgesferie

Kommer an på hvilken side man vil gå opp fra. Spiterstulen hvis man ikke vil gå bre. Juvass og Raubergstulen om man vil over bre. Evt andre steder rundt Lom.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-20, 22:57   #11
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trenger tips til aktiv Norgesferie

Dobbeltsjekk med hund over bre, men det var med hund da vi gikk.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-20, 00:31   #12
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trenger tips til aktiv Norgesferie

Jeg kan på det aller varmeste anbefale dette stedet.https://raftingsjoa.no/?gclid=CjwKCA...hoC4mcQAvD_BwE
De har mange bra aktiviteter og utrolig koselig sted å bo. Har vært der 2 ganger, like fornøyd begge gangene. Rafting i Sjoa, jeg ler så jeg er helt stiv i ansiktet når jeg er i mål. I Gudbrandsdalen er det mye å oppleve, både gårdsbesøk og aktiviteter.

Klikk på linken "Andre aktiviteter", anbefaler også Glittersjå Fjellgard, Heidal Ysteri (en gjemt perle med mye historie!)
https://nordre-ekre.no/blogg/heidal-...ode-brunosten/ Nordre Ekre er en gård med en fantastisk restaurant med nydelig mat.

Videre kan man reise opp til Lom og besøke Arne Brimi, der er det b.la klatrepark. Så har dere Gålå, med sine aktiviteter.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 28-02-20 kl 00:41.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-20, 09:06   #13
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trenger tips til aktiv Norgesferie

Vi har gode erfaringer med disse:

https://www.sjoarafting.no/en/

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-20, 20:27   #14
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trenger tips til aktiv Norgesferie

Jeg tenker at klatrepark kanskje vil kunne fenge alle?

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-20, 21:54   #15
Normy
Superduperaktiv
 
Normy sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2016
Hvor: Oslo
Innlegg: 629
Normy er litt kulNormy er litt kulNormy er litt kul
Standard

Sv: Trenger tips til aktiv Norgesferie

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Jeg kan på det aller varmeste anbefale dette stedet.https://raftingsjoa.no/?gclid=CjwKCA...hoC4mcQAvD_BwE
De har mange bra aktiviteter og utrolig koselig sted å bo. Har vært der 2 ganger, like fornøyd begge gangene. Rafting i Sjoa, jeg ler så jeg er helt stiv i ansiktet når jeg er i mål. I Gudbrandsdalen er det mye å oppleve, både gårdsbesøk og aktiviteter.

Klikk på linken "Andre aktiviteter", anbefaler også Glittersjå Fjellgard, Heidal Ysteri (en gjemt perle med mye historie!)
https://nordre-ekre.no/blogg/heidal-...ode-brunosten/ Nordre Ekre er en gård med en fantastisk restaurant med nydelig mat.

Videre kan man reise opp til Lom og besøke Arne Brimi, der er det b.la klatrepark. Så har dere Gålå, med sine aktiviteter.

Signerer denne.
På vei nordover kan dere:
Besøke Lillehammer for rusling i gågata og shoppe.
Leie sykler på Hafjell: https://www.hafjell.no/besok-hafjell-bike-park
Kjøre gocart på Fåvang: https://www.hafjellresort.no/bestill...rt/showdetails
På Venabu kan dere ri: https://www.venabustallen.no/

Om dere vil fortsette over Venabygdsfjellet istedenfor å kjøre Gudbrandsdalen kan dere:
Stoppe på sjokoladelåven og ved Sohlbergplassen i Sollia:https://www.nasjonaleturistveger.no/...ohlbergplassen
Padle på fantastiske Atnaelva: https://ut.no/turforslag/1112671/atn...r-til-straumbu

Og så kan dere dra feks videre til Aukrustsenteret i Alvdal og gruvene på Røros.

Normy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no