Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hvordan organisere bort husarbeid?!

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-09-06, 11:19   #21
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sladrehank, her.

Vi har periodevis hatt en liste på veggen hvor alle må skrive opp hva de gjør i huset. Mannen min ble sur når det for hele verden ble synliggjort hvor lite han gjorde i forhold til meg. At han handlet en dag var flott, men ble litt tamt når jeg hadde 10-15 ting på listen jeg hadde gjort. Han innså det selv uten at jeg behøvde å si noe. Han ble mer ivrig på å delta da faktisk.

Ellers får 13åringen ikke lov å bruke PC'n uten å ha tjent seg opp PC tid i form av husarbeid. En husarbeidsenhet = 30min ved PCn. Og en husarbeidsenhet kan være for eksempel støvsuging, tømme og fylle oppvaskmaskina, vaske klær, henge opp klær, skifte på sengene, passe lillesøster, vaske vinduer, vaske badet, klippe plena etc etc.

Nå skjer faktisk miraklet rett som det er. Hun står og kikker seg rundt og finner ting som trengs å gjøres og gjør det på eget initiativ!

*genial*

Dette var husarbeid satt i "system". Tror jammen jeg skal følge den

Ikke verst at gubben våknet også hehe........

Det var smart

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-06, 11:20   #22
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Trenger du hjelp til å rydde i helga? Gjør som meg.

1. Lag en fil på din PC
2. Navngi filen "Rotet i huset"
3. Pcen vil nå spørre "Ønsker du å slette ROTET I HUSET permanent?"
4. Svar JA

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-06, 13:57   #23
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.772
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sladrehank, her.

Ellers får 13åringen ikke lov å bruke PC'n uten å ha tjent seg opp PC tid i form av husarbeid. En husarbeidsenhet = 30min ved PCn. Og en husarbeidsenhet kan være for eksempel støvsuging, tømme og fylle oppvaskmaskina, vaske klær, henge opp klær, skifte på sengene, passe lillesøster, vaske vinduer, vaske badet, klippe plena etc etc.

Nå skjer faktisk miraklet rett som det er. Hun står og kikker seg rundt og finner ting som trengs å gjøres og gjør det på eget initiativ!

*genial*


Kanskje jeg burde innføre en slik regel for meg selv Jeg er antakeligvis landets dårligste husmor.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no