Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-06-10, 21:02   #961
Butterfly
Superaktiv
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Bor i Lier
Innlegg: 382
Butterfly er litt kul
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Majsa, her.

Her er kjolegenseren jeg fortalte om tidligere i tråden, straks ferdig med bolen:


Så fin den blir Er det korte armer på den? Lett å lage? Prøver meg på litt strikking, er jo så mye fint å lage selv=)

Butterfly er ikke aktiv  
Gammel 11-06-10, 22:15   #962
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Butterfly, her.

Så fin den blir Er det korte armer på den? Lett å lage? Prøver meg på litt strikking, er jo så mye fint å lage selv=)

Ermene rekker til litt over albuen. Her ser du hvordan den skal bli.
Jeg synes den er veldig grei å strikke. Det eneste som er litt kjedelig er å lage nøster av garnet (hva heter det igjen?). Sånn som man bruker hespetre til - hesping? Litt kinkig til å begynne med, den metoden for å hekle sammen skuldrene, men etter hvert går det veldig greit, og det blir veldig fint. Verdens deiligste garn, hvis du bruker det de selger i nettbutikken sin. Mange fine farger.

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv  
Gammel 12-06-10, 07:56   #963
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.539
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Du mener nøsting, som man bruker garnvinde (eller en stolrygg eller partners hender eller egne knær), og evt nøstemaskin til (eller egne hender) til.

Hespetre bruker man til hesping ja, men da lager man hesper. Som er det vi må lage nøster av.

Og ja, nøsting er kjeeeeedelig.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv  
Gammel 12-06-10, 08:43   #964
emma71
utfordrer ikke
 
emma71 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
Innlegg: 688
emma71 er populæremma71 er populæremma71 er populær
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg trodde ikke jeg kunne strikke, eller jeg har jo lært det på ungdomsskolen, men jeg ble "utfordret" av en bloggvenninne til å strikke en kjøkkenklut, av alle ting. Det gikk over all forventning, selv om mønsteret ble litt annerledes enn oppskriften egentlig viste.
Men det var jo så gøy å strikke, så lenge jeg holdt meg til det jeg klarte da; rett og vrang. Så nå har jeg strikket en lue til snuppa, og jeg har begynt på et teppe med perlestrikk og glattstrikk. Lager det større enn oppskriften sier; planen er å ha det til vogna når det blir kaldt ute.
Ligger bilder av det i bloggen min: http://trinesbalsam.blogspot.com/201...rosjekter.html

__________________
Mamma til storebror, født jan 06 og lillesøster, født april 09.
emma71 er ikke aktiv  
Gammel 12-06-10, 20:50   #965
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Du mener nøsting, som man bruker garnvinde (eller en stolrygg eller partners hender eller egne knær), og evt nøstemaskin til (eller egne hender) til.

Hespetre bruker man til hesping ja, men da lager man hesper. Som er det vi må lage nøster av.

Og ja, nøsting er kjeeeeedelig.

Jepp.

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv  
Gammel 12-06-10, 21:15   #966
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Du mener nøsting, som man bruker garnvinde (eller en stolrygg eller partners hender eller egne knær), og evt nøstemaskin til (eller egne hender) til.

Hespetre bruker man til hesping ja, men da lager man hesper. Som er det vi må lage nøster av.

Og ja, nøsting er kjeeeeedelig.

Mormor lærte meg en effektiv og grei måte å nøste på hvor man bare bruker egne armer, hverken knær, stolrygg eller andre må trå til. Bare å ha garnet rundt egne armer - som du ville gjort på en partner f.eks. Også nøste det opp derfra, det er superenkelt når teknikken sitter, og kan gjøres mens man ser på tv eller snakker med noen andre. Dog blir det fort kløneri hvis man prøver å surfe/skrive på tastatur samtidig. Sies det.

m^2 er ikke aktiv  
Gammel 13-06-10, 01:04   #967
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.283
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Mormor lærte meg en effektiv og grei måte å nøste på hvor man bare bruker egne armer, hverken knær, stolrygg eller andre må trå til. Bare å ha garnet rundt egne armer - som du ville gjort på en partner f.eks. Også nøste det opp derfra, det er superenkelt når teknikken sitter, og kan gjøres mens man ser på tv eller snakker med noen andre. Dog blir det fort kløneri hvis man prøver å surfe/skrive på tastatur samtidig. Sies det.

Hm, sånn "bakvendtnøsting", da? Altså at man har hespa liggende nede ved albuene og så nøster som vanlig?

Jeg har alltid store problemer med hespene fra 123knit. De lammeullshespene. Den første halvdelen går greit, men så er det tydeligvis en vridning i hespa som gjør at garnet plutselig dras fra undersida av hespa. Floooker!

Nøsting er en kjedelig jobb.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv  
Gammel 13-06-10, 23:01   #968
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.539
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg sliter også litt med de fra 123knit, det er noe tull der ved overgangen til del to ja.

Jeg synes det går greit å ta det rundt knærene mine, jeg føler jeg må ha den stram, da blir det for tungt å ha det rundt armene vel? Men den floker bare jeg tenker på å slappe litt av i knærene, så... tror ikke nøstemaskin kan egne seg til de fra 123? sliter vel bare når det begynner å tulle?

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv  
Gammel 13-06-10, 23:44   #969
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Nesten ferdig med genseren, mangler bare noen pinner for å få strikket ermekantene. Så mens jeg venter på at de skal komme i hus begynner jeg på dette til min lille niese:


Jeg strikker det i nesten samme farger som på bildet, men blåfargene byttes ut med to gråfarger.

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv  
Gammel 14-06-10, 16:21   #970
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Endelig ferdig! Ikke at det var noe stort prosjekt, men noe så utrolig kjedelig er det lenge siden jeg har gjort. Det ble fint, da. Sjal i ren kasjmir, gave til en 50-årsdag.




Oppskriften er her.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 15-06-10, 14:19   #971
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.539
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg TRENGER et nytt prosjekt, i dag!

I morgen skal nemlig bilen på verksted. Bare et par nye dekk, ikke noe lang tid, ikke lang nok til at jeg går noe sted (det ligger litt usentralt også) og lesestoffet deres er av erfaring ikke spennende. Jeg trenger et strikketøy!

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv  
Gammel 15-06-10, 18:19   #972
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Jeg trenger et strikketøy!

Fant du noe nytt? Tatt en titt innom hva andre har strikket/strikker/har i kø på Ravelry? Ta gjerne en titt på mitt - jeg er Bobbelur der også. Og har kø på over 100 ting jeg har lyst til å strikke...

Bobbelur er ikke aktiv  
Gammel 15-06-10, 20:28   #973
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.539
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg vet ikke helt hva Raverlry er egentlig...

Jeg har ikke funnet noe nytt enda nei, tenker litt på ei enkel ulltrøye til Knerten (til høsten) kanskje. Lyst å strikke noe månetopp-lue til ham også, men da trenger jeg oppskrift, og tråd. Tenkte å strikke noe jeg enten finner i boka mi (men den går egentlig bare opp til et år, så da blir det julegave til nevøen min) eller på nett, som kan strikkes i noe av det garnet jeg har liggende...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv  
Gammel 15-06-10, 20:33   #974
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Jeg vet ikke helt hva Raverlry er egentlig...

Jeg har ikke funnet noe nytt enda nei, tenker litt på ei enkel ulltrøye til Knerten (til høsten) kanskje. Lyst å strikke noe månetopp-lue til ham også, men da trenger jeg oppskrift, og tråd. Tenkte å strikke noe jeg enten finner i boka mi (men den går egentlig bare opp til et år, så da blir det julegave til nevøen min) eller på nett, som kan strikkes i noe av det garnet jeg har liggende...

Da må dy registere deg på ravelry.com. Der kan du søke opp det garnet du har, og finne oppskrifter (også gratis) som passer til det. :6

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv  
Gammel 16-06-10, 08:47   #975
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.481
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Jeg vet ikke helt hva Raverlry er egentlig...

Ravelry er et fantastisk, internasjonalt community for folk som stikker, hekler, spinner og farger garn (mulig det er mer også, men det tror jeg ikke). Jeg bruker Ravelry rimelig mye (som leser, jeg er en av de som "tar" fra felleskapet.)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv  
Gammel 16-06-10, 08:52   #976
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.539
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg registrerte meg i går, men kom ikke så godt igang.

Har ikke funnet meg et nytt strikketøy enda. Skal lage et nytt babyteppe da, tenker halvparten hvitt halvparten rosa eller blått. Men jeg vet ikke om det skal være rosa eller blått enda, og det trenger ikke være ferdig før i slutten av februar....

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv  
Gammel 23-06-10, 10:50   #977
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Majsa, her.

Nesten ferdig med genseren, mangler bare noen pinner for å få strikket ermekantene. Så mens jeg venter på at de skal komme i hus begynner jeg på dette til min lille niese:


Jeg strikker det i nesten samme farger som på bildet, men blåfargene byttes ut med to gråfarger.

Slik ser det ut hittil:

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Teppe 001.jpg (40,6 KB, 180 visninger)
__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv  
Gammel 24-06-10, 10:21   #978
Butterfly
Superaktiv
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Bor i Lier
Innlegg: 382
Butterfly er litt kul
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Majsa, her.

Slik ser det ut hittil:

Kjempe fint teppe . Hvor får jeg tak i oppkriften på dette? Hvilket garn har du brukt?

Butterfly er ikke aktiv  
Gammel 24-06-10, 10:37   #979
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Oppskriften finner du i alle fall her. Og så får Majsa fortelle om garntypen hun har brukt.

Bobbelur er ikke aktiv  
Gammel 24-06-10, 11:26   #980
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Butterfly, her.

Kjempe fint teppe . Hvor får jeg tak i oppkriften på dette? Hvilket garn har du brukt?

Opprinnelig lagt inn av Bobbelur, her.

Oppskriften finner du i alle fall her. Og så får Majsa fortelle om garntypen hun har brukt.

Kjøpte garnet der også. De selger pakker med garn og pinner, det sparer du 70,- på, eller du kan sette sammen din egen fargekombinasjon. Fantastisk garn, mykt og deilig og nydelige farger. Nettbutikken har veldig rask og god service. Tror det tok 2-3 dager fra jeg la inn bestillingen til pakken lå i postkassa.

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no