Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Ny Touran

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-10-09, 18:02   #1
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ny Touran

Sambo kom hjem med en ny Touran i går, men jeg sendte han tilbake med den.. Nå har jeg begynt å revurdere, og kanskje vi skal gå for den allikevel? Jeg liker den egentlig ikke pga kassebil utseendet, men den er jo ganske praktisk.. Men så husker jeg å ha lest her inne at det har vært en del feil med de bilene.. Noen som vil dele erfaringer?
Står litt på den nye Mondeoen også, eller Passaten.. Stasjonsvognene. Hmm..

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 18:29   #2
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ny Touran

Vi kjøpte touran i sommer og er kjempefornøyde ! Så langt ingen problemer.
Jeg kjører i tillegg touran på jobb mange timer i løpet av uka, lite trøbbel med arbeidsbilene også.
Har hørt om folk som har trøbbel med dem, men ingen av de vi kjenner med samme bil som oss har hatt vesentlige problemer som ikke har blitt dekket av garantier.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 18:37   #3
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.707
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ny Touran

Vi vurderte den, men havnet på en Ford S Max istedet for.

Jeg synes Touranen var ukomfortabel å kjøre. Fikk veldig varebilfølelse. Men man venner seg helt sikkert til det.

Slik jeg har forstått det, så kommer det ny utgave av Touran neste år, så jeg ville ihvertfall ha ventet til ny modell er kommet på markedet (med tanke på evt salg senere)

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 18:40   #4
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ny Touran

Fordelen med Touran er at det er god plass til tre barneseter i baksetet, også bakovervendt. Har aldri kjørt men har sittet på noen ganger. Nøkkelutkobling av airbag på passasjersiden synes jeg også er et pluss.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 18:40   #5
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ny Touran

Vi tenkte å bytte nå, så da greier vi sikkert ikke vente til neste år..
Tenkte på S-maxen også, men budsjettet er på 350 000, så da blir den for dyr om vi skal ha nesten helt ny..

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 18:42   #6
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ny Touran

Ja Stikka, det er veldig god plass til tre barneseter pga det er separate seter i den.. Og bakovervendt er ikke trangt i det hele tatt.
Syns ikke den var veldig god å kjøre, for jeg fikk også litt varebilfølelse, men syns allikevel det var ok å sitte så høyt.
Har sett på Nissan Qasqai, og BMW X3 (budsjettet ryker nok der), men det er så vanvittig små bagasjerom. Skikkelig upraktisk.

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 18:59   #7
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny Touran

Vi har to touraner og er kjempefornøyd fem år etter at vi kjøpte vår første. Jeg får en følelse av kvalitet, stikk i strid med Mikkeline som har en kassebilfølelse. Jeg liker også at setene er høye, i motsetning til Mondeo og Passat hvor man "sitter på gulvet". Det aller beste er DSG-girkassa, men det spørs om det passer med budsjett på 350 000,-.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 19:40   #8
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ny Touran

Ja det er kjipt når man må holde seg til budsjett.. Begrenser liksom endel.. Men sånn er det jo.

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-09, 00:40   #9
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ny Touran

Ser man på de siste undersøkelsene til DEKRA og Svensk Bilprovning kommer Touran best ut.

Har selv Touran og liker bilen meget godt. Dette med "varebilfølelse" kan jeg ikke helt forstå, men kan kanskje for noen være avhengig av hva man ellers har kjørt (klart finnes det også utstyrsmodeller, i hvert fall tidligere, som innvendig var mer sparsommelige).

Jeg synes bilen kombinerer det praktiske og fleksible med gode kjøreegenskaper.

Dette blir en flerbruksbil som kjøreegenskapsmessig blir veldig lik en personbil. Grunnplattform deler den forreten med Golf, A3, Octavia og Passat. I dette segmentet er det Touran og S-Max som har de beste kjøreegenskapene. Jeg ville dog ikke anbefale Touran med sportsunderstell, noe en del velger uten helt å forstå hva det er - og så topp der det hele med 17-18" felger. Dette gjør at bilen blir veldig hard og plukker opp ujevnheter i veien og fører dem videre i chassiset i større grad. Greit nok at bilen blir fastere og "morsommere" noen ganger, men til rent daglig bruk med norsk veistandard er sportsunderstell noe man her bør skygge -- Touran er en ganske stiv bil i utgangspunktet.

Direkte elegant blir den vel egentlig ikke. Jeg vil ikke si at det er en stygg bil - den er mer "nøytral". Samtidig er det da også en bil som ser OK ut noen år fram i tid, enn en del andre biler som bare blir "spesielle" når de har vært på markedet noen år med sitt "nyskapende design" (vil vel si det gjelder spesielt franske biler....).

For opp mot 350 000 får man seg en veldig godt utstyrt Touran, samt også kombinasjonen ok motor, godt med utstyr og DSG. Anbefaler virkelig å prøve bilen med DSG. Noen vil kanskje si at 1.9TDI-motoren begynner å bli gammel og er "ukultivert" og tildels støyende, men dette blir også en motor som kan oppleves ganske forskjellig fra om man har manuell eller om man har DSG.

Av en litt merkelig grunn har nå en del motoralternativer forsvunnet på 2010-modellene, så faktisk kan en 2009-modell hvis de har det inne kanskje være bedre. Jeg mener å huske at bilen for 2009-modell kunne leveres med 1,4-liters-motor på 122 hk. Hvis man kjører under 20 000 km i året vil jeg egentlig anbefale bensinmotor i dag. 1,4-liters motor og 122 hk høres lite ut, men pga. dette er en turbomotor vil den oppleves ganske så forskjellig fra vanlige (suge)motorer med omtrent samme antallet hester. Man trenger ikke jage motoren opp i høye turtall for å hente ut effekten.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-09, 08:27   #10
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ny Touran

Oi takk for god beskrivelse

Det var en 09 modell med alt utstyr han kom hjem med her, samt skinnseter.. Aner ikke hva alt utstyr er jeg, og heller ikke hva DSG er..
Bilen var ihvertfall superrask, og det var jo stor plass i den. Jeg syns kanskje allikevel at det blir for mye kassebil. Men det er kanskje en vane.
Liker jo også den nye Passaten. Utseendemessig er den penere, men Touran er mer praktisk. Uff det er ikke lett.

Nissan Quasqai er også veldig fin, men plassen inni virker så liten. Bagasjerommet også.

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-09, 08:52   #11
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny Touran

Opprinnelig lagt inn av Dani, her.

Men så husker jeg å ha lest her inne at det har vært en del feil med de bilene.. Noen som vil dele erfaringer?

Jeg lurer på om du kanskje blander med VW Sharan, jeg. De bilene var visst ikke helt gode. Touran har derimot veldig godt rykte på seg.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-09, 10:47   #12
Crimina
L.F.C. supporter
 
Crimina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Innlegg: 3.858
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ny Touran

Jeg har VW Touran. Jeg har hatt lite feil med min. Men, jeg synes ikke egentlig at bilen er så praktisk. Selv om det er 7 seter. Min 16 åring kan ikke sitte lengre turer helt bak i bilen. Heller ikke i baksete er særlig godt for dem som er høye. Min 16 åring er 180 cm og det er lite plass til beina. Helt bak er derfor uaktuelt nå. Det er lite plass til beina. Små barn kan godt sitte bak, men det er lite plass om alle seter er i bruk. Er alle seter i bruk, så er det minmalt med plass til bagasje. Men skiboks er jo selvsagt en mulighet. Men jeg ville aldri kjøpt Touran i dag om jeg kunne skrudd tiden tilbake. Jeg har en trimmet 1,9 TDI, går godt og bruker lite diesel, det er et stort pluss da.

__________________
YNWA


Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-09, 11:01   #13
krystallklart
Lett rørt
 
krystallklart sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Innlegg: 4.384
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ny Touran

Jeg hadde Touran før. Når jeg skulle kjøpt ny bil hadde jeg tenkt meg en Touran, men endte opp med en Mazda 5. ¨

Mazdaen ligger mye bedre på veien, gir meg ikke kassebil-følelse, har utrolig mye større plass tilgjengelig for de foran og bak mtp. bakovervendt. Da vi hadde Touranen gikk det helt greit og sitte foran Duoligic, men i Mazdaen så er det vanvittig mye mer plass, hvertfall i lengden.

Setet i midten i rekke to på Mazdaen er svært smalt, det er ett minus. Men det i midten på Touranen var ikke noe bredt det heller.

Vi kunne hatt råd til en Touran på vårt budsjett, men vi fikk mye mere "luksus" for pengene når vi gikk for Mazda.

__________________
Gutter 04, 08, 11 og jenta 13
+ en liten skatt i magen
krystallklart er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-09, 11:16   #14
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ny Touran

Opprinnelig lagt inn av Brenda, her.

Jeg har VW Touran. Jeg har hatt lite feil med min. Men, jeg synes ikke egentlig at bilen er så praktisk. Selv om det er 7 seter. Min 16 åring kan ikke sitte lengre turer helt bak i bilen. Heller ikke i baksete er særlig godt for dem som er høye. Min 16 åring er 180 cm og det er lite plass til beina. Helt bak er derfor uaktuelt nå. Det er lite plass til beina. Små barn kan godt sitte bak, men det er lite plass om alle seter er i bruk. Er alle seter i bruk, så er det minmalt med plass til bagasje. Men skiboks er jo selvsagt en mulighet. Men jeg ville aldri kjøpt Touran i dag om jeg kunne skrudd tiden tilbake. Jeg har en trimmet 1,9 TDI, går godt og bruker lite diesel, det er et stort pluss da.

Det er klart at biler i denne størrelsen ikke får god plass til bakre seterad. Skal man ha plass der må man opp i størrelse, og da går det ut over prisen. Jeg ser på det som en 5-seter med to "nødseter". Vi bruker disse setene hvis vi skal ha med en ekstra unge eller har besøk fra familie. Det er ikke mange gangene i året, så til det formålet er løsningen ypperlig.

Har man behov for en "ekte 7-seter" fordi man bruker mer enn 5 seter ofte, er det klart at Touran ikke er et godt valg. Det vil man kunne si om alle "5+2"-seterene i dette segmentet. Man bør da heller opp på størrelse som Ford Galaxy, Mitsubishi Grandis eller Peugeot 807 o.l. Men så kan man jo sjekke prisen på den typen biler. Alternativ kan jo også være VW Caddy Life Maxi som er en forenklet, men forlenget versjon av Touran. Da blir det imidlertid langt mer varebilaktig.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-09, 11:18   #15
Crimina
L.F.C. supporter
 
Crimina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Innlegg: 3.858
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ny Touran

Ja, det var godt sagt, mrc, 5 seter med 2 nødseter. Jeg bruker sjelden alle 7 setene, og da er det god plass til ting i bagasjerommet. Flott og praktisk bil. Men, det er noe trangt i baksete også, det vil jeg påstå, etter å ha prøvd og sett mange vanlige 5 setere. Men ikke alle har så langbeinte barn som meg da.

__________________
YNWA


Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-09, 11:19   #16
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ny Touran

Opprinnelig lagt inn av krystallklart, her.

Jeg hadde Touran før. Når jeg skulle kjøpt ny bil hadde jeg tenkt meg en Touran, men endte opp med en Mazda 5. ¨

Mazdaen ligger mye bedre på veien, gir meg ikke kassebil-følelse, har utrolig mye større plass tilgjengelig for de foran og bak mtp. bakovervendt. Da vi hadde Touranen gikk det helt greit og sitte foran Duoligic, men i Mazdaen så er det vanvittig mye mer plass, hvertfall i lengden.

Setet i midten i rekke to på Mazdaen er svært smalt, det er ett minus. Men det i midten på Touranen var ikke noe bredt det heller.

Vi kunne hatt råd til en Touran på vårt budsjett, men vi fikk mye mere "luksus" for pengene når vi gikk for Mazda.

Tre barnestoler i 5 er veldig veldig knapt. I Touran er det ikke noe problem. Setet i midten av Touran bak er så godt som like bredt som de på siden, og hvis man skal sitte der sitter man ikke på en "forhøyning", hvilket gjør midtsetet i Touran mer behagelig - og også mer stabilt for barnestoler.

Snakket med en nabo som hadde kjøpt 5. Han hadde problem med å finne en god løsning for å trygt laste høyt i 5 ettersom Mazda ikke tilbyr "lastenettingvegg". Å bare sette opp en "hundegrind" e.l. vil ikke tåle den belastningen som slike nettingvegger klarer og vil være utrygt.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-09, 11:21   #17
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ny Touran

Opprinnelig lagt inn av Dani, her.

Oi takk for god beskrivelse

Det var en 09 modell med alt utstyr han kom hjem med her, samt skinnseter.. Aner ikke hva alt utstyr er jeg, og heller ikke hva DSG er..
Bilen var ihvertfall superrask, og det var jo stor plass i den. Jeg syns kanskje allikevel at det blir for mye kassebil. Men det er kanskje en vane.
Liker jo også den nye Passaten. Utseendemessig er den penere, men Touran er mer praktisk. Uff det er ikke lett.

Nissan Quasqai er også veldig fin, men plassen inni virker så liten. Bagasjerommet også.

For å si det slik - jeg ser kun tre årsaker til å kjøpe Touran framfor Passat:
- Behov for tre barnestoler i baksetet; her er det bedre plass i Touran
- Behov for større lasterom når baksetet er lagt ned
- Behov for to "nødseter" i situasjoner der man er flere enn 5.

I vårt tilfelle ble det sistnevnte som ble årsaken til at vi valgte Touran framfor Passat.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-09, 11:25   #18
Crimina
L.F.C. supporter
 
Crimina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Innlegg: 3.858
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ny Touran

Nå ble jeg litt overrasket, mrc. For jeg har nemlig lånt min bros Passat mange ganger, og da har det vært mye lettere å få plass til 3 barneputer, altså vanlige puter, ikke barnesete. Det har vært mere romslig rett og slett. Dette var en 2002 modell Passat, og min Touran er en 2004 modell. Så det kan jo være det er blitt bedre plass i Toruanen på helt nye modeller. Men jeg hadde helt klart gått for Passat om jeg i dag skulle velge, og kun hadde hatt behov for 5 seter.

__________________
YNWA


Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-09, 11:38   #19
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ny Touran

Opprinnelig lagt inn av Brenda, her.

Nå ble jeg litt overrasket, mrc. For jeg har nemlig lånt min bros Passat mange ganger, og da har det vært mye lettere å få plass til 3 barneputer, altså vanlige puter, ikke barnesete. Det har vært mere romslig rett og slett. Dette var en 2002 modell Passat, og min Touran er en 2004 modell. Så det kan jo være det er blitt bedre plass i Toruanen på helt nye modeller. Men jeg hadde helt klart gått for Passat om jeg i dag skulle velge, og kun hadde hatt behov for 5 seter.

Om jeg ikke tar helt feil, var det litt bredere baksete i den gamle Passat-en enn det er i den som selges i dag. For Touran er det ikke forskjell fra de som kom i 2003 og de som selges i dag når det gjelder bakseteplassen.

Dagens Passat er vel klassifisert som "knapt" hos Trygg Trafikk når det gjelder plass for tre barneseter i bredden.

Med det sagt ville jeg ikke kjøpt Passat om jeg skulle kjøpt ny bil i dag i det segmentet - hadde trolig blitt Skoda Superb stv. (som for så vidt har samme baksetebredden som Passat, men bedre benplass. Superb er basert på Passat, men forlenget)

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-09, 12:03   #20
Crimina
L.F.C. supporter
 
Crimina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Innlegg: 3.858
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ny Touran

Jeg trodde heller ikke at Touranen er forandet sånn plassmessig. Så takk for svar. Da konkuderer jeg med at Passaten er blitt smalere.

__________________
YNWA


Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no