Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Hjelp oss å finne bil

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-12-09, 18:46   #1
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hjelp oss å finne bil

Vi vurderer ny bil. Gubben er fastlåst i en Skoda oktavia - og vil ha alternativer.

Bilen skal ikke koste mer enn 200 000 - optimalt sett ha 4hjulstrekk og diesel. Har den i tillegg automat er visst det også lykke i livet.

Jeg har ett ønske: Den skal ha god plass og være god å kjøre. Diesel, 4hjulstrekk etc er meg klinkende likegyldig.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 23:01   #2
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hjelp oss å finne bil

Jeg spør mannen her. Dropper du 4hjulstrekk, så har du mer å velge i. Volvo v70, mazda 6, mitzubishi galant, open vectra, alt mulig sier han. Men Skoda er det lite tull med og du får mye for pengene.

2001 mod audi a6 quattro tdi til 199.000,- på Finn vistnok. Vi liker audi

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-09, 14:07   #3
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hjelp oss å finne bil

Hvorvidt det er 4WD bør jo ikke være klinkende likegyldig hvis man bor et sted hvor det kan være behov for det.

Man finner 2005-2007-modell Octavia, av den nye typen, med 1.9TDI og 4x4 for cirka 200 000 kr. Da gjerne med rundt eller rett i overkant av 100 000 på telleren. Det ligger en rekke slike på Finn.no nå.

Husk at de fleste "legger på litt" på prisen. At en bil er ute for salg til 215 000 kan godt bety at man kan får den for 200 000. Gi et bud!

Å kjøpe bil nå i desember kan være meget lurt på en måte. Det er en vanskelig måned å selge bil i. Det man også kan gjøre er å bli enige om prisen nå, og evt. gjøre betaling og overtagelse av bil over nyttår hvis selger går med på det. Da sparer man noen tusen på omregistreringsavgiften.

Feks. koster omreg av en 2007-modell nå 13 000 kr, mens det over nyttår vel vil være ca. 9000 kr.

Skal man ha Octavia finner man ikke kombinasjonen 4x4 og automatgir.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-09, 14:16   #4
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp oss å finne bil

Grunnen for at 4x4 er meg klinkende likegyldig er vel fordi vi bor i Trondheim - og ikke på Byåsen, for å si det sånn. Vi har hytte med én kort bakke - som ikke er overvettes bratt. Sånn ellers er det mest bykjøring på oss.

Jeg overlater vel det hele til gubben altså - ingen av oss er særlig bilinteresserte, men uansett. Jeg er egentlig forelsket i Citröen c4 grand picasso eller hva den enn heter (c5 kanskje?) Den er som et lite romskip.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-09, 15:02   #5
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hjelp oss å finne bil

Nå skal det vel være vanskelig å finne en C4 GP til 200 000, i hvert fall uten at kilometerstanden er temmelig høy.

Personlig hadde jeg nok skygget Citröen ut i fra problemrate, og et mer preferanseelement - liker gjerne ikke kjøreegenskapene.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-09, 15:09   #6
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hjelp oss å finne bil

Hvis 4WD ikke er viktig burde det være greit med Octavia stv. til under 200 000 med Elegance-utstyrsnivå og omså DSG, og kilometerstand langt under 100 000 km. Gjerne såpass nye også at det er et par år igjen av reklamasjonstiden også hvis det er en bil som har vært privatkjøpt i utgangspunktet.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-09, 15:15   #7
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hjelp oss å finne bil

Vi er veldig fornøyde med vår Skoda Octavia 4wd TDI fra 2006 - den er god og lett å kjøre, har god plass i basjerommet og til barna, og det er lite feil på den. Det fine med firehjulstrekket til Skoda Octavia er at det slår bare inn når det trengs. Ved vanlig kjøring trekker forhjula 90 % og bakhjula 10 %.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-09, 15:27   #8
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp oss å finne bil

Synes dere skal klinke til å kjøpe en Skoda Yeti!
Den har vi prøvekjørt, og vi er litt forelsket.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-09, 15:33   #9
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hjelp oss å finne bil

Opprinnelig lagt inn av Necesario, her.

Synes dere skal klinke til å kjøpe en Skoda Yeti!
Den har vi prøvekjørt, og vi er litt forelsket.

Problemet da er vel at man har en startpris på 240 000 kr med minste bensinmotoren, og så kommer levering, vinterdekk, evt. nødvendig tilleggsutstyr i tillegg, så bærer det raskt opp i mot minst 260 000. Det blir en del over budsjettet nevnt i OP.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-09, 15:36   #10
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp oss å finne bil

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Problemet da er vel at man har en startpris på 240 000 kr med minste bensinmotoren, og så kommer levering, vinterdekk, evt. nødvendig tilleggsutstyr i tillegg, så bærer det raskt opp i mot minst 260 000. Det blir en del over budsjettet nevnt i OP.

Pøshj, budsjett er oppskrytt.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-09, 15:40   #11
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hjelp oss å finne bil

Opprinnelig lagt inn av Necesario, her.

Pøshj, budsjett er oppskrytt.

Tja. Samtidig da får man også en helt ny Skoda Octavia med diesel til samme pris (billigste Yeti-ene har jo ikke 4WD).

Med det sagt, skulle jeg kjøpt ny bil og ikke hatt spesielt lang årlig kjørelengde, kan det være en fordel med bensinmotor i stedet selv om det blir såvidt dyrere i starten.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-09, 15:41   #12
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp oss å finne bil

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Tja. Samtidig da får man også en helt ny Skoda Octavia med diesel til samme pris (billigste Yeti-ene har jo ikke 4WD).

Jeg synes Octavia bråkte ganske mye mer enn Yeti. Iallefall de vi har prøvd. Vi testet Yeti med 4WD. Vi vurderer den bilen, men ikke nå. Kanskje om et par år

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-09, 15:49   #13
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hjelp oss å finne bil

Opprinnelig lagt inn av Necesario, her.

Jeg synes Octavia bråkte ganske mye mer enn Yeti. Iallefall de vi har prøvd. Vi testet Yeti med 4WD. Vi vurderer den bilen, men ikke nå. Kanskje om et par år

Da har dere sikkert testet Octavia med 1.9TDI. Den nye med 1.6TDI, som er basert på Common Rail i stedet for pumpedyser, kom temmelig nettopp ut på markedet. Tror det bare er snakk om noen uker siden forhandlere fikk inn disse (tror det var i slutten av november importør oppga at de første skulle komme).

Vil tro denne motoren også finner veien til Yeti innen ganske kort tid og erstatter 2.0TDI-motoren med 110hk der. Har man testet nå i høst blir det også et spørsmål om dekkene som stod på bilen. Har man piggfrie vinterdekk er det langt mindre veistøy enn med sommerdekk.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-09, 23:08   #14
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp oss å finne bil

Mr. Che er mentalt sett møring, så nybil kommer aldri inn i vår garasje tror jeg. Men vi kan nok fint øke på bilbudsjettet til den perfekte bil altså.

Yeti'en er jo gørstygg. Den ser jo rett og slett ut som en forvokst Lada.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 00:05   #15
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hjelp oss å finne bil

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Mr. Che er mentalt sett møring, så nybil kommer aldri inn i vår garasje tror jeg. Men vi kan nok fint øke på bilbudsjettet til den perfekte bil altså.

Yeti'en er jo gørstygg. Den ser jo rett og slett ut som en forvokst Lada.

Kjøper man "riktig bil" og ikke bytter for f.eks. etter fem år, kan det godt være lønnsomt å kjøpe en helt ny bil, og det er mer forutsigbart utgiftsmessig. Da ut i fra hvis man tenker på hva som etter hvert kan komme på en brukt bil av nye dekk, mer omfattende servicer som kommer etter en viss tid/kilometer, reperasjoner som ikke er reklamasjon/garanti m.m.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 02:37   #16
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp oss å finne bil

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Mr. Che er mentalt sett møring, så nybil kommer aldri inn i vår garasje tror jeg. Men vi kan nok fint øke på bilbudsjettet til den perfekte bil altså.

Yeti'en er jo gørstygg. Den ser jo rett og slett ut som en forvokst Lada.

Jeg er så enig! Den ser ikke ut!! Den ligner litt på den Fiaten som ser ut som en bil som føder en annen bil


Nei, denne og Yeti vil vi ikke ha


Skoda Scout hadde jeg villet ha!

Den er visstnok en forenklet utgave av Audi A6 allroad (som egentlig er min drømmebil), har firhjulstrekk, ekstra bakkeklaring og ser fin ut! Romslig i bagasjerommet og rimelige!

Ellers er Saab fine biler og 9,5 stasjonsvognene har enorm plass i bagasjerommet. De gjør det alltid bra i sikkerhetstester og de er utrolig komfortable og romslige i cupèen. Jeg er vokst opp i baksetet på Saab (i flertall) og pappa er svoren (om noe trist for tiden) tilhenger!
Brukbilprisene på saab er ikke så værst, så jeg ville definitivt sjekka dem! Ulempen er at de ikke kommer med firhjulstrekk, men det trenger dere ikke heller! Det er så mye elektronikk(antispinn åsånn) på nye biler at man skal vel bevege seg i særs kinkig terreng før man virkelig har bruk for 4x4, men jeg ønsker meg det selv, innerst inne.
Fin saab 9-5, 2005 modell.


Automatgir er for de som ikke liker å kjøre bil forresten

Ellers har du jo alltids BMW !

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 08:43   #17
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hjelp oss å finne bil

Octavia Scout er ikke en forenklet utgave av A6 eller Allroad. Octavia Scout er en vanlig Octavia med litt høyere bakkeklaring og litt plastikk rundt hjulbuene. Den er basert på samme tekniske plattform og har samme 4x4-systemet som blant annet Golf og A3. Også vanlig Octavia 4x4 har litt høyere bakkeklaring enn standardutgaven.

Jeg synes ikke Yeti er blant de fineste, men synes heller ikke den blir direkte stygg. Skoda har her også turt å gå i en retning at det ikke skal ligne alt annet.

Fiat Multipla er noe av det styggeste som er laget, det skal jeg være helt enig med. Går man opp litt i størrelse og pris må SsangYong Rodius ta en klar førsteplass. Ellers synes jeg det blir en del franske kreasjoner som ikke akkurat er pene for tiden...

Jeg mistenker at bruktbilprisene for Saab er på tur til å gå kraftig nedover, og har trolig gjort det allerede. Ikke at det skal være noe problem å skaffe deler, men for en del er det sikkert en viss usikkerhet av uvitenhet for hva som skjer med deletilgang og forhandlere, samt at merket nok på lang vei nå mister sin status.

4WD og hvorvidt det er et behov varierer. Jeg kunne gjerne tenkt meg det, men lite biler som ellers tilfredsstiller mine behov og i riktig prisklasse. 4WD blir et sikkerhetselement også, og et rent praktisk element. Vi bor riktignok også slik at det er noen dager i året behovet er mer reelt (en del bratte bakker for å komme seg opp til hovedveien, og ganske ofte dårlig brøyta og dårlig strødd). Jeg vil ikke si at antispinn erstatter 4WD. Faktisk er det slik at de plassene jeg mest hadde trengt 4WD må jeg slå av antispinn. Man må rett og slett spinne litt opp bakkene for å komme seg opp, og trenger da ikke at bilen bremser ned hjulene og motoren for å unngå spinning. Saab har vel, utrolig etter min mening, hatt en del modeller hvor man ikke har kunne slå av antispinn.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 08:47   #18
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp oss å finne bil

HAHA! - Fiaten som føder en annen bil - fantastisk beskrivelse *adopterer* SsangYong Rodius ser jo ut som en combicamp wanna-be!
Forøvrig er det sikkerhetshensynet som gubben bruker på 4x4 - og han har kanskje rett.
Saab er jo helt fantastisk gode biler å kjøre da.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 09:10   #19
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hjelp oss å finne bil

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Forøvrig er det sikkerhetshensynet som gubben bruker på 4x4 - og han har kanskje rett.

Man må bare huske at en bil med 4WD ikke stopper noe enklere enn en hvilken som helst annen bil, og kan fortsatt raskt skli ut i svingen (selv om riktignok enkelte typer 4WD kan være til hjelp for det). Det minner meg litt om en samtale jeg overhørte på butikken for et par år siden når den første snøen kom. En fyr kunne stolt fortelle en han kjente at det var ikke noe problem at han ikke hadde fått lagt over fra sommerdekk til vinterdekk - kom seg fram uansett pga. 4WD.

Men det hjelper jo jævlig lite når man skal stoppe...

I serien av stygge biler synes jeg ellers nye Subaru Outback ikke akkurat er pen:

For meg kan det virke som bilen har hatt 5-6 forskjellige designere ansvarlig for hver sin del av bilen, og uten at de har sett noe av hva det de andre har gjort. Samtidig som man "her og der" henter designelementer fra andre, uten at de i utgangspunktet hadde gjort en god jobb.

Og sjekk de fine rails-ene på taket da! Yummy!

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 14:15   #20
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hjelp oss å finne bil

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Vi vurderer ny bil. Gubben er fastlåst i en Skoda oktavia - og vil ha alternativer.

Bilen skal ikke koste mer enn 200 000 - optimalt sett ha 4hjulstrekk og diesel. Har den i tillegg automat er visst det også lykke i livet.

Jeg har ett ønske: Den skal ha god plass og være god å kjøre. Diesel, 4hjulstrekk etc er meg klinkende likegyldig.

Et par som står ikke så langt i fra Trondheim:
http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19896708
http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19820306

Er man villige til å dra sørover for å hente bil er det klart at man kan få lavere kilometerstand til samme pris, samt et generelt større utvalg å plukke i når det gjelder hva som er av ustyr osv.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no