Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Norge for nordmenn

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-12-12, 12:11   #1
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.807
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Norge for nordmenn

Jeg sitter her, for en gangs skyld, ganske så alene på intermediær på sykehusets barneavdeling. Lillemann ligger i senga ved siden av meg. Rundt i rommet tusler ei dame, vasker, rydder og gjør det hyggelig her. (Vel, så hyggelig en kan få det på et slikt rom.) Utseendemessig, kan det se ut som hun kommer fra Somalia eller sånn der omkring.

Og så kom jeg til å tenke på en episode som inntraff for et par år siden. Jeg kom i krangel med et Nek. Ja, jeg innrømmer det, jeg stempler folk, jeg gjør det. Denne dama, hun ble fort et Nek i mine øyne. Jeg har ikke mye tålmodighet med Nek. Det er derfor jeg sier det var en krangel jeg røyk opp i, og ingen diskusjon.

Dette Neket, hun erklærte nemlig høyt og tydelig at Norge, det burde være for Nordmenn, nordmenn alene, og utlendinger burde kastes på hue og ræva tilbake dit de kom fra.

Jadda. Det er jo som å kaste bensin på et bål når jeg hører slikt, så jeg måtte jo bare konfrontere henne med dette. Hva mener du egentlig nå?

Joda, Norge skulle være for nordmenn. Punktum.

Ja ha. Hvem er norske da? Eller skal du bare stikke finger'n i jorda og si høyt at de du egentlig vil kaste ut er de som er brune i huden og kanskje til og med er muslimer? Og forresten, hvor lenge må man ha vært her før man er norsk? Guttungen sin kompis, hvis besteforeldre ble født i India, er han norsk nok, eller er han ennå inder og må kastes ut, selv om både mamman og pappan hans er født i Drammen?

Nei, nei - det hadde da aldeles ikke noe med hudfarge eller religion å gjøre. Hun var da for all del ikke rasist! Nei nei! Når hun mente Norge for Nordmenn, ja da mente hun det 100 % bokstavelig - alle skulle ut, og med dem dansker, svensker, tyskere og briter med. Alle som ikke kunne vise til at de hadde vært norske siden Dovre begynte spire.

I fullt alvor. Hun mente det, fullt alvorlig.

Der og da gadd jeg ikke mer. Jeg stemplet dama som et Nek, og meldte meg ut av krangelen.

Og så satte jeg meg ned og gjorde oppsummeringen av de siste dagers møte med mennesker - Lillemann var nettopp skrevet ut fra Rikshospitalet. Oppsummeringen var som følger:

Kirurgen var fra India, anestesilegen var svensk, sykepleieren som fulgte ham var tysk, musikkterapauten som kom på besøk var dansk, damen som ryddet og vasket på rommet vårt så ut til å ha asiatisk opphav.

Samme oppsummering kan jeg gjøre nå, to år i ettertid, nok en gang etter et opphold på Norges største sykehus:

Kirurgen hadde opphav (ut fra navnet) fra Balkan-området. Anestesilegen var tysk. Sykepleieren var svensk. Mens vi lå der, fikk vi hyggelig besøk av ei britisk dame, som kjenner Lillemann fra SSE, men som nå jobber på Rikshospitalet - hun hadde sett ham var lagt inn, og stakk innom, bare for å si hei.

Vi flyttet så videre til SSE hvor vi tidligere har kjent en lege fra Nederland, nå stiftet vi bekjentskap med en tysk lege. Deretter endte vi i full fart opp i Drammen. Her treffer vi leger med opphav fra Indonesia og Tyskland.

Og nå altså, ei hyggelig dame som pusler rundt her og gjør klart til neste pasient som skal inn på intermediær, i kjølvannet av ham som nå kunne flyttes inn på eget rom...

Når vi slipper ut av sykehus, er mamma så lei av kokte poteter, torsk og gulrot at hun nesten blir sprø. Hvor går jeg? Til den kinesiske restauranten, til den indiske - eller jeg kjøper en kebab på Snappy's.

Tilbake i hverdagen har Lillemann sykepleier fra Finland på skolen. Guttungen sine aller beste kamerater har røtter fra India, Litauen, Pakistan, Tsjetjenia...

Min opplevelse med alle disse utlendingene, som i følge Neket, ikke er norske nok til å bo her i landet? Jo, skal vi se - hyggelige, kunnskapsrike, omsorgsfulle mennesker som alle, på sitt vis, bidrar til at Norge går rundt som velferdsstat og et land det faktisk som oftest både er hyggelig og interessant å bo i.

Noen ganger tar jeg meg i å lure på hvor planeten Nekturn befinner seg, og om det er lyseblått og koselig der...

Det må være kjedelig, sånn i lengden, på Nekturn.

Akk ja, jeg vil vel sånn egentlig ikke noe med dette innlegget. Det må betraktes ene og alene som rableri fra ei dame, som sitter her ved sykehussenga, Lillemann har nettopp sovnet, og i andre enden av rommet har det nå flytta inn en liten tass som hoster og hoster - enda en liten rusk som syns at det å gjøre i stand til jul hjemme i ro og mak er noe tull vi ikke trenger holde på med. Jeg kjeder meg og vil hjem til jul - og da detter altså slike minner og betraktninger ned i hodet mitt, og så deler jeg med dere.

Pilutta dere, og god jul.

Norge for Nordmenn opp i et sted hvor sola aldri skinner.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.

Sist redigert av Inagh : 20-12-12 kl 12:21.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-12, 12:15   #2
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norge for Nordmenn

Indeed!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-12, 12:17   #3
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norge for Nordmenn

Fineste innlegget, Inagh!

Noen nytter det bare ikke å diskutere/krangle med. De er så låst i sitt eget egosentrum at de ikke klarer å hverken sette seg inn i eller forstå livet.

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-12, 12:21   #4
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Norge for Nordmenn

Veldig fint innlegg Inagh!

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-12, 12:22   #5
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norge for Nordmenn

Godt skrevet og en tankevekkende og fin betratning rundt "hva som er Norsk". Selv har jeg ansatt fantastiske folk fra hele verden, både faste og vikarer, og skal i tillegg ta inn en ung dame fra Bosnia til arbeidspraksis på nyåret, slik at hun etterhvert kan få norsk autorisasjon og bruke sin egen utdannelse her i Norge. Hun ble så utrolig glad når jeg sa det ordnet seg

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-12, 12:22   #6
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Norge for Nordmenn

Amen!

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-12, 12:24   #7
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.833
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norge for Nordmenn

Fint, Inagh.

Jeg har jobbet i helsevesenet i en årrekke, og i den første lederjobben min hadde jeg ansatte fra 16 ulike nasjoner på fire ulike kontinenter. Det bød på en del utfordringer jag aldri noensinne hadde tenkt meg muligheten av å møte, men det var aller mest fint og veldig gøy. Fine, fine folk fra hele verden.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-12, 12:24   #8
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Norge for Nordmenn

Ja, Nekturn må være et kjedelig sted, et sted man bare ville ønske for nettopp nek.

Klem til deg, Inagh.

__________________
Gutta -04 og -07

Sist redigert av Tangina : 20-12-12 kl 16:31.
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-12, 12:28   #9
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norge for Nordmenn

Fineste Inagh.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-12, 12:30   #10
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norge for Nordmenn

Dette innlegge skulle jeg ønske du la på facebook, slik at vi kunne like og dele.

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-12, 12:31   #11
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.980
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Norge for Nordmenn

Nek, indeed!

Fine innlegget!

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-12, 12:31   #12
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.807
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norge for Nordmenn

He he, det kan ordnes.

(Og jepp, mor kjeder seg.)

Kanskje Neket svarer?

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-12, 12:31   #13
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Norge for Nordmenn

Ja, veldig godt skrevet, og så sant, så sant.

GOD jul!

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-12, 12:34   #14
Unicorn
Står på egne ben
 
Unicorn sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
Innlegg: 1.338
Unicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populær
Standard

Sv: Norge for Nordmenn

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Dette innlegge skulle jeg ønske du la på facebook, slik at vi kunne like og dele.



Veldig bra skrevet!!

__________________
Unicorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-12, 12:34   #15
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norge for Nordmenn

Fantastisk innlegg (som vanlig). Du er så fin, Inagh! Og ja, det skulle ha fantes en Nekturn-planet, der kunne vi kastet alle nekene så de kunne holdt seg unna oss andre.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-12, 12:35   #16
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norge for Nordmenn

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-12, 12:37   #17
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norge for Nordmenn

Du fineste Inagh! Godt å lese.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-12, 12:39   #18
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norge for Nordmenn

Å prøve å fjerne alt "utenlandsk" fra livet er en ganske interessant tankeøvelse. Det blir egentlig veldig lite igjen. Og hvor langt tilbake må man gå for å kalle en tradisjon eller matrett norsk? Eller person?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-12, 12:43   #19
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.807
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norge for Nordmenn

Kongehuset er i hvertfall blant de første som må gå, skal vi følge Nekets teori.

Og ja, hva er egentlig det å være norsk, og når blir man norsk nok?

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-12, 12:45   #20
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norge for Nordmenn

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Å prøve å fjerne alt "utenlandsk" fra livet er en ganske interessant tankeøvelse. Det blir egentlig veldig lite igjen. Og hvor langt tilbake må man gå for å kalle en tradisjon eller matrett norsk? Eller person?

For min del betyr det å kvitte seg med halvparten av meg selv, og det er jo ikke noen enkel øvelse når jeg knapt klarer å ha sel disiplin nok til å redusere vekta en tidel

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no