Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

40-årsfeiring for to på restaurant i Oslo med noe begrenset budsjett

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-09-13, 20:41   #1
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

40-årsfeiring for to på restaurant i Oslo med noe begrenset budsjett

Mannen blir 40, jeg har skaffet barnevakt i november og planlegger et bedre restaurantbesøk i Oslo. Det er veldig lenge siden sist, vi er glad i mange retter og god vinmeny. Samtidig har vi litt begrenset budsjett siden vi driver med en større husrenovering og jeg må sette av penger i smug til dette.

Jeg tenker på Ylajali, men ville høre her; er det andre steder som er verdt et besøk og som ikke er hinsides dyrt? (Muligens har det blitt dyrere på Ylajali også?)

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-13, 20:45   #2
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 40-årsfeiring for to på restaurant i Oslo med noe begrenset budsjett

Jeg har fortsatt ikke vært der selv, men Cru er en god idé om man vil litt ned i pris fra Ylajali (som er glimrende, men temmelig pricey). Særlig om man er opptatt av vin, de har en storartet vinkjeller.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-13, 20:45   #3
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.052
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: 40-årsfeiring for to på restaurant i Oslo med noe begrenset budsjett

Jeg liker Nodee veldig godt, vi hadde blant annet bryllupsmiddagen vår der. God mat, god vin og ikke hinsides dyrt.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-13, 20:45   #4
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: 40-årsfeiring for to på restaurant i Oslo med noe begrenset budsjett

Bagatelle får de beste skussmål om dagen. Ellers så er jo Ylajali normalt veldig bra.
Nodee og Dinner er bra dersom man vil ha det litt eksotisk. Vi spiste Chef's menu på Dinner for et par uker siden. Mat av høy klasse og hyggelig pris.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-13, 20:49   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 40-årsfeiring for to på restaurant i Oslo med noe begrenset budsjett

Som alltid så anbefaler jeg Eik 2. etage, eventuelt Fjord hvis dere er glade i fisk og sjømat. Vi mener at det er de restaurantene i Oslo som har best samsvar mellom pris og hva du får levert.

Vi var på Maaemo. Maten var helt fantastisk, men vi syntes ikke det var verdt prisen. Til det er jeg tydeligvis for gnien.

Ellers har vi veldig lyst til å besøke Fauna, men har ikke testet den ut enda. En eller annen avis meldte om veldig små porsjoner, så jeg er litt skeptisk. Jeg vil lese litt flere anmeldelser først.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-13, 20:53   #6
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 40-årsfeiring for to på restaurant i Oslo med noe begrenset budsjett

Arakataka.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-13, 21:03   #7
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.236
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 40-årsfeiring for to på restaurant i Oslo med noe begrenset budsjett

Jeg kan helhjertet anbefale Art of sushi på Frogner. De tangerer både Alex og Hanami på den typen mat, synes jeg. Ca. 2000 for to menyer og deilig vin til. Og mye mer enn sushi, altså.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-13, 21:11   #8
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 40-årsfeiring for to på restaurant i Oslo med noe begrenset budsjett

Eg følgjer tråden.

Vi feira bryllupsdag på Noodee i fjor, det var veldig godt og sakleg prisa. Elles har vi spist ein veldig god middag på Plah ein gong. Dei har pakke med fem rettar inkludert vin til rundt tusenlappen.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-13, 21:19   #9
Koko
Erfaren
 
Koko sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 841
Koko er populærKoko er populærKoko er populær
Standard

Sv: 40-årsfeiring for to på restaurant i Oslo med noe begrenset budsjett

Jeg synes 10-retters på Statholderens Mat & Vinkjeller var svært god valuta for pengene; nydelig mat og mer enn nok vin.

__________________

2009
- 2011
Koko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-13, 22:26   #10
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 40-årsfeiring for to på restaurant i Oslo med noe begrenset budsjett

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg kan helhjertet anbefale Art of sushi på Frogner. De tangerer både Alex og Hanami på den typen mat, synes jeg. Ca. 2000 for to menyer og deilig vin til. Og mye mer enn sushi, altså.

Det så egentlig veldig bra ut. Jubilanten elsker sushi, og et par tusen for mat og vin passer egentlig litt bedre enn 5000 akkurat nå....

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-13, 22:29   #11
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 40-årsfeiring for to på restaurant i Oslo med noe begrenset budsjett

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg har fortsatt ikke vært der selv, men Cru er en god idé om man vil litt ned i pris fra Ylajali (som er glimrende, men temmelig pricey). Særlig om man er opptatt av vin, de har en storartet vinkjeller.

Cru så også veldig bra ut.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-13, 15:00   #12
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: 40-årsfeiring for to på restaurant i Oslo med noe begrenset budsjett

Det er jo i en helt annen matgenre enn det som er nevnt tidligere i denne tråden, men jeg vil absolutt anbefale å kjøre en Krøsusmeny på Smalhans på St.Hanshaugen.
9 retter for en veldig billig penge, og god vin/øl har de også. Men lokalene er kanskje ikke de mest romantiske, om man ønsker det.

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-13, 15:49   #13
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 40-årsfeiring for to på restaurant i Oslo med noe begrenset budsjett

Jeg trekker bare opp igjen denne for å fortelle at vi havnet på Cru, og var der igår. Veldig fornøyd, både bursdagsbarn og kone. Nydelig mat og bra atmosfære. Passet veldig fint at det ikke var for stivt, men likevel nydelige mange retter (tok sjuretteren). Konsumerte vel såpass mye vin at det ikke ble VELDIG billig ( ), men det var nydelig vin da.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-13, 15:52   #14
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 40-årsfeiring for to på restaurant i Oslo med noe begrenset budsjett

Så bra, da! Nå har jeg anbefalt Cru til så mange at jeg værsågod må se å komme meg dit selv snart!

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-13, 15:55   #15
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 40-årsfeiring for to på restaurant i Oslo med noe begrenset budsjett

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Så bra, da! Nå har jeg anbefalt Cru til så mange at jeg værsågod må se å komme meg dit selv snart!

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-13, 16:39   #16
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 40-årsfeiring for to på restaurant i Oslo med noe begrenset budsjett

Cru er helt fantasisk syntes jeg. De har også ett bra utvalg til de som ønsker alkoholfritt.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no