Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

"Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/stash til barn?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-09-07, 17:02   #21
Sildre
Endelig på vei oppover!
 
Sildre sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 405
Sildre er litt kulSildre er litt kul
Standard

Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/ stash til barn?

Høye hæler og generelt upraktiske klær (til hverdags) synes jeg ser fjollete ut.

Slips synes jeg faktisk kan være litt tøft jeg da, selv om jeg kan spare meg for full dresspakke.

__________________
Sildre
Sildre er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 17:13   #22
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/ stash til barn?

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Både kåpe og duffelcoat kan da fint være bruksplagg som tåler både vær, vind og vask. Lakksko er vel primært til festbruk, og da trenger man kanskje ikke vanntette sko? Eller skal man helst ikke pynte seg til fest?

Enig. Herlighet, nesten hele listen til Bina går jo direkte på selskapsklær.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 17:18   #23
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.650
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/ stash til barn?

Heldrakter har vi litt av, men helst ikke i pysjamastoff. De er så praktiske på små babyer.

Ellers så fikk jeg fnatt når min niese kom med miniskjørt med krone på lommen, altså en victoria bacham etterligning. Hun er 2 år og skjørte dekket nesten ikke bleien.

kåper med masse pels og dikkedarer har jeg heller ikke noe til overs for.

Jeg elsker gore tex sko og ullklær.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 17:21   #24
Anonyma
Aktiv
 
Anonyma sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Hjemme
Innlegg: 196
Anonyma har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/ stash til barn?

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Både kåpe og duffelcoat kan da fint være bruksplagg som tåler både vær, vind og vask. Lakksko er vel primært til festbruk, og da trenger man kanskje ikke vanntette sko? Eller skal man helst ikke pynte seg til fest?

Jeg er enig. Lakksko brukes vel kun til fest som Maximillia sier - og penkjole med lakksko til jul er da ikke fjollete? Det samme med smykker. Enkle smykker til fest er pent synes jeg. Faktisk tror jeg det eneste jeg synes er fjollete på bina's liste må være øredobber. Neglelakk er jo bare for moro.

__________________
Anonyma
Anonyma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 17:38   #25
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/ stash til barn?

I det siste har jeg nok blitt litt preget av mannen min. Han lar seg irritere over at enkelte barn kles opp så det ser ut som de kommer rett ut fra en motekatalog, og mener det kun er for å tilfredsstille foreldrenes behov for å dolle opp barna.
Jeg føler meg litt truffet, men synes han har et poeng. Hva formidler vi til barna om utseendes betydning når alt fra sokker, til strømpebukse og lue må matche når man skal på bytur? Og atter en gang - jeg har mye å jobbe med sjøl, altså.

Så altså, jeg synes mange foreldre, meg sjøl inkludert, er litt fjollete når vi går bananas når vi ser søte, litt alternative klær, som vi gjerne vil ikle våre håpefulle. Sammen med matchende tilbehør, sjølsagt.

Dessuten synes jeg det er fjollete med åpenbart upraktiske klær, og klær med fjær og glitter og stas. Og sko med hæler. Og klær som gjør at barna ser ut som små voksne.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 17:59   #26
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.771
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/ stash til barn?

Øredobber på barn som er så små at de ikke overhodet har glede av det kommer muligens på topp hos meg. Jeg synes det er veldig øneødvendig på barn i det hele tatt, men synes det er verre på en ettåring enn på en seksåring.


Mødre som lærer opp døtrene sine til å bli små fjoller. Mange jenter liker godt å pynte seg, men igjen synes jeg det er stor forskjell på hva barnet ønsker og hva som er mammas pyntebehov. Jeg synes også det er tåpelig å kle på barne klær som ikke passer til vær og føre bare fordi treåringen ønsker det. Vi har hatt med jenter på skogstur i mange kuldegrader, og måtte snu fordi de ble altfor kaldt med fingervanter og tynn strømepukse og skjørt under dressen. Hadde det vært min datter, hadde jeg utvilsomt bestemt at vi skulle ha ullbukse og ordentlige votter, samme hva hun ønsket. Men det er nå engang slik at jenter gjerne får mer oppmerskomhet om de ankommer i rosa ballerinadrakt enn om de har på seg olebukse.


To be continued..

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 18:37   #27
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/ stash til barn?

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.


Mødre som lærer opp døtrene sine til å bli små fjoller. Mange jenter liker godt å pynte seg, men igjen synes jeg det er stor forskjell på hva barnet ønsker og hva som er mammas pyntebehov. Jeg synes også det er tåpelig å kle på barne klær som ikke passer til vær og føre bare fordi treåringen ønsker det. Vi har hatt med jenter på skogstur i mange kuldegrader, og måtte snu fordi de ble altfor kaldt med fingervanter og tynn strømepukse og skjørt under dressen. Hadde det vært min datter, hadde jeg utvilsomt bestemt at vi skulle ha ullbukse og ordentlige votter, samme hva hun ønsket. Men det er nå engang slik at jenter gjerne får mer oppmerskomhet om de ankommer i rosa ballerinadrakt enn om de har på seg olebukse.


To be continued..

Det er der jo på grensen til hårreisende. Jeg er nok litt motefreak selv, og passer på at alt matcher, MEN samtidig skal hun ha det komfortabelt og være kledd etter vær og temperatur, og det er hun alltid. Det må ikke være enten-eller. Ullklær under og matchende gode klær over, og tykke gode votter og lue.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 19:08   #28
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/ stash til barn?

Bikini til de aller minste.
Hull i ørene på de minste. Høyhelte sko, til hverdags (plastikk varianten for utkledning er greit).

Egentlig er det meste av klær greit nok, så lenge det fungerer på barnet (varmt nok, praktisk og trivselsfaktoren). Å nekte jenta å ha på skjørt fordi det er kalt blir litt feil synes jeg da kan jo hun få på seg en varm stilongs under så er problemet løst.

Jeg er også litt nøye på at ting passer sammen, og at han er skikkelig kledd både utsende messig, praktisk og etter værforholdene. Men så lenge han ikke bryr seg så kan jeg ta meg den friheten, det bli vel værre når han vil bestemme selv.

Apropo upassende klær til barn, så må jeg bare fortelle om en liten gutt vi traff på flyplassen i helga. Jg vil anta at han var et sted mellom 2 og 3 år, han hadde på seg en Mc-skinnjakke, med Harley D. på ryggen og hadde på seg en svært tettsittende dongribukse. Dette var egentlig ikke så ille, det jeg reagerte på var at han var tydelig ordnet på håret med hårgele/voks.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 19:15   #29
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.619
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/ stash til barn?

Camo-klær. De rosa kan til nøøød gå til jenter, fordi de så tydelig IKKE er kamuflasje akkurat. Men til gutter - niks. De skal da hverken på jakt eller i krigen.

Dødningehoder. På et piratkostyme - ja. Men på et tørkle eller jakke som PYNT? Sorry, det er teit. Spesielt på småjenter.

Og hallo - småbarn LIKER faktisk å pynte seg. Så hvorfor de ikke skal få lov å ha kjoler, lakksko og bittesmå tversovere hvis de har lyst - til selskaps - begriper jeg ikke. Jeg synes småjenter som kommer i bursdag med dongeri og goretexsko er like tullete jeg. ALT må være så praktisk lissom.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 19:16   #30
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/ stash til barn?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Og hallo - småbarn LIKER faktisk å pynte seg. Så hvorfor de ikke skal få lov å ha kjoler, lakksko og bittesmå tversovere hvis de har lyst - til selskaps - begriper jeg ikke. Jeg synes småjenter som kommer i bursdag med dongeri og goretexsko er like tullete jeg. ALT må være så praktisk lissom.

Så enig at det faktisk nesten gjør vondt!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 19:18   #31
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/ stash til barn?

Ja til pynt!

Jeg reagerer forresten IKKE på voks/gele i håret til smågutter. Håper inderlig at jeg kan style Champion litt på håret etterhvert, det er jo så kult!

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 19:23   #32
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/ stash til barn?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Camo-klær. De rosa kan til nøøød gå til jenter, fordi de så tydelig IKKE er kamuflasje akkurat. Men til gutter - niks. De skal da hverken på jakt eller i krigen.

Dødningehoder. På et piratkostyme - ja. Men på et tørkle eller jakke som PYNT? Sorry, det er teit. Spesielt på småjenter.

Og hallo - småbarn LIKER faktisk å pynte seg. Så hvorfor de ikke skal få lov å ha kjoler, lakksko og bittesmå tversovere hvis de har lyst - til selskaps - begriper jeg ikke. Jeg synes småjenter som kommer i bursdag med dongeri og goretexsko er like tullete jeg. ALT må være så praktisk lissom.

Helt enig. Alt til sin tid. Storebror digger å få på seg "voksendress" som han kaller det, og føler seg SÅ stor. Han ber selv om å få voks i håret når han virkelig vil være fin. Hva er så galt i det?
Han herjer og leker akkurat som han pleier, så ser ikke helt problemet jeg. Det kan jo ikke være sånn at dressen er så eksklusiv at han må sitte stiv som en stokk på sofaen. Tåler den ikke vask var det i grunnen ikke så farlig, for da var det ikke noe å ha.

Til hverdags er det viktigst for meg at det er funksjonellt, så får det heller se ut som det vil forsåvidt - med unntak av digre dødningehoder osv.
Er i det store og hele ikke veldig glad i tøy med alt for mye mønster/print på.

Heldrakter har vi flere av faktisk, og lillebror er så søt at. Han er litt små-rund, og har rund og god mage - den stikker så fint ut foran, og bleierompa bak. Helt skjønn. Det er deilig å ha på seg, og det er lettvint i forhold til bleieskift.

  Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 19:23   #33
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.789
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/ stash til barn?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Camo-klær. De rosa kan til nøøød gå til jenter, fordi de så tydelig IKKE er kamuflasje akkurat. Men til gutter - niks. De skal da hverken på jakt eller i krigen.

Dødningehoder. På et piratkostyme - ja. Men på et tørkle eller jakke som PYNT? Sorry, det er teit. Spesielt på småjenter.

Og hallo - småbarn LIKER faktisk å pynte seg. Så hvorfor de ikke skal få lov å ha kjoler, lakksko og bittesmå tversovere hvis de har lyst - til selskaps - begriper jeg ikke. Jeg synes småjenter som kommer i bursdag med dongeri og goretexsko er like tullete jeg. ALT må være så praktisk lissom.

Hvorfor skal jeg ta brydderiet med å skrive noe, når noen allerede har sagt det jeg skulle si.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 19:25   #34
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.619
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/ stash til barn?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Og hallo - småbarn LIKER faktisk å pynte seg. Så hvorfor de ikke skal få lov å ha kjoler, lakksko og bittesmå tversovere hvis de har lyst - til selskaps - begriper jeg ikke.

Jeg må bare kommentere meg selv - for jeg må få presisere at ungene selvsagt skal få leke og herje og søle like mye selv om de har lakksko på seg. Jeg synes ingenting om hysteriske mødre som piper fra sofaen til ungene om at de "MÅ være forsiktige med kjolen/skjorten/whatever", klærne skal jo brukes normalt selv om de er penklær. Så får man heller tåle at det kan komme en flekk som ikke går bort. (Og ungene kan jo godt uansett lære seg at monsteroppførsel ikke er stilig, hverken borte eller hjemme.)

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 19:26   #35
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/ stash til barn?

Jeg går ikke i selskap i allværsjakke og cherrox selv, så jeg syns ikke det er noen grunn til at ungene skal gjøre det.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 19:26   #36
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/ stash til barn?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Jeg må bare kommentere meg selv - for jeg må få presisere at ungene selvsagt skal få leke og herje og søle like mye selv om de har lakksko på seg. Jeg synes ingenting om hysteriske mødre som piper fra sofaen til ungene om at de "MÅ være forsiktige med kjolen/skjorten/whatever", klærne skal jo brukes normalt selv om de er penklær. Så får man heller tåle at det kan komme en flekk som ikke går bort. (Og ungene kan jo godt uansett lære seg at monsteroppførsel ikke er stilig, hverken borte eller hjemme.)

Nei det er jo idiotisk. Jeg kjøper bare klær som tåler ordentlig vask, og vesla kan søle på seg til den store gullmedaljen om det så er (selv om hun sjelden gjør det).

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 19:27   #37
tiril
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/ stash til barn?

Har en sterk fobi mot kombinasjonen svart fin vest og kvit pologensar på små(og store)gutter...Då vrenge alt seg

  Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 19:29   #38
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/ stash til barn?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Nei det er jo idiotisk. Jeg kjøper bare klær som tåler ordentlig vask, og vesla kan søle på seg til den store gullmedaljen om det så er (selv om hun sjelden gjør det).

Ikke slik som brudepikekjolen som Malin hadde i bryllup for et par måneder siden, altså? Dryclean only kjole til en tusing, og bærsaus til dessert... Det gikk som det måtte gå, det. Mormor hadde vasket slikt stoff før, og måtte få tatt flekkene NUH før de satt seg skikkelig. Kjolen ble ren og pen den, men tre nummer for liten!

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 19:33   #39
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/ stash til barn?

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Ja til pynt!

Jeg reagerer forresten IKKE på voks/gele i håret til smågutter. Håper inderlig at jeg kan style Champion litt på håret etterhvert, det er jo så kult!

Hvor små da? Er de fem, så kan jeg skjønne det, da er de gamle nok til å be om det. Men min sønn får ikke gele i håret så det er helt stivt altså.

Ellers er jeg enig i Miss N. ang dødningshoder og kamuflasje kle: ikke pent.
Kjøpte noen sokker på H&M, ble irritert når jeg åpnet fem-pakken og oppdaget at det var dødningshoder på de i midten. Ellers har svigers kjøpt et par forede støvler som var fullt i dødningshoder, jeg reagerte ganske kraftig og trur nok ikke hun kjøper noe lignendes igjen.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 19:35   #40
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/ stash til barn?

Jeg syns camoklær er ekkelt samme hvilken farge. Men hodeskaller liker jeg, og skjønner ikke hvorfor de er verre på jenter enn på gutter?

Jeg liker heller ikke dress og smoking på små barn, det verste er kanskje smokingsparkebukse.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no