Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvor gammel er din IKEA-kjøkkeninnredning?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-05-17, 14:20   #21
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.040
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor gammel er din IKEA-kjøkkeninnredning?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Tuller du? Sliter dere virkelig ut kjøkkeninnredning på 10 år?

Sliter ut og sliter ut. Vi bygde på huset, kjøkkenet ble flyttet til nytt og større sted og det var ikke aktuelt å flytte med kjøkkenskapene.

Nå er kjøkkenet 5 år og jeg klarer ikke helt å se at det skal være pent i 15 år til, men det kan jo være at jeg tar feil.

Vi har et kjøkken i utleiedelen, det er i eik fra 1980. Det har vi ingen planer om å bytte ut med det første, det er jo av en helt annen kvalitet enn IKEA.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-17, 14:33   #22
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor gammel er din IKEA-kjøkkeninnredning?

Den er fra 2010, og vi kommer ikke til å bytte den ut før den er ødelagt på noe vis. Jeg har tegna kjøkkenet sjøl, og det er planlagt ut fra våre behov og i materialer som vi veit vi kan ha lenge.

Bortsett fra et par sår i overflata på frontene er innredninga like fin. Sokkellista ved oppvaskmaskinen er fuktskadd, men den kan jo byttes uten at hele kjøkkenet må tas samtidig.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda

Sist redigert av Matilda : 18-05-17 kl 14:38.
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-17, 14:41   #23
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor gammel er din IKEA-kjøkkeninnredning?

Jeg har stammer fra 95, men byttet fronter sommeren for to år siden. Det er ikke noe spesielt som tilsier at jeg må bytte ut innredningen i overskuelig framtid.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-17, 16:35   #24
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.631
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor gammel er din IKEA-kjøkkeninnredning?

Takk for svar!

Grunnen til at jeg spør er at vår snart 12 år gamle IKEA-innredning ser ille ut. Emaljen (eller hva nå man kaller det) løsner mer og mer, og det på både skrog og fronter. Vi forsøkte oss med reklamasjon til IKEA før innredningen var ti år, men fikk beskjed om at det var innenfor det man måtte forvente av normal slitasje. Innreningen er ellers ganske klassisk, og vi ville aldri vurdert å bytte den på lenge på grunn av utseende. Vi er ikke glade i å pusse opp generelt, så vi kommer sikkert til å leve med dette lenge ennå, men jeg synes det er skikkelig irriterende at den ser slik ut.

Våre to fortgående kjøkkeninnredninger har vært gamle, originale innredninger fra 50- og 60-tallet, ikke veldig praktiske, men selvsagt i god kvalitet, og man kunne jo bare pusse og male over hver gang man ønsket "nytt" kjøkken.

Jeg tenker at jeg ikke er videre interessert i å kjøpe IKEA-innredning neste gang hvis den har så kort levetid.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-17, 17:00   #25
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor gammel er din IKEA-kjøkkeninnredning?

Vår er ganske akkurat 10 år nå (tror jeg) - Den er helt greit, men noe preget av dårlig vedlikehold av forrige eier - sånn som benkeplata og sånn. Jeg har pusset ned og oljet, men må nok kjøre på med mer olje for å være fornøyd + at vasken (en slik "gammeldags" porselensvask) har fått et stort hakk. Ingen planer om å skifte noe. Det enste er da evt vasken + armaturet - mest fordi det er så lavt.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-17, 17:33   #26
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.820
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor gammel er din IKEA-kjøkkeninnredning?

Vårt er 8-9 år, og flere fronter har fått merker. Fuktskade på dør ved oppvaskmaskin, og noe søl på dører som ikke lar seg gnikke vekk. Har tenkt mine tanker om at hvite fronter kanskje ikke var så lurt der det bor arbeidsfolk og hunder.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-17, 17:47   #27
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.056
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor gammel er din IKEA-kjøkkeninnredning?

Hm. Vår er vel fra 2012 eller noe sånt, og det er mange stammer som er skikkelig slitt og stygge, og også noen dører som ikke er pene. Jeg angrer på at vi bytta til ikea. Synes mye ble stygt med en gang. Uten at vi har gjort noe rart eller feil.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-17, 18:05   #28
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor gammel er din IKEA-kjøkkeninnredning?

Vår er 6 år og har noe slitasje på dører og litt på noen av hyllene. Jeg håper det varer i mange år til fot i mitt hode har vi helt nyoppusset kjøkken.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-17, 00:14   #29
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor gammel er din IKEA-kjøkkeninnredning?

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Vår er 6 år og har noe slitasje på dører og litt på noen av hyllene. Jeg håper det varer i mange år til fot i mitt hode har vi helt nyoppusset kjøkken.

Det syns jeg om kjøkkenet vi pusset opp i 2006 også.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-17, 08:34   #30
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor gammel er din IKEA-kjøkkeninnredning?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Det er den billigste typen av den gamle varianten. Jeg tror ikke den er laget for å vare, for å si det sånn.

Det er 25-års garanti på mitt IKEA-kjøkken. Hvor gammelt er den gamle varianten?

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no