Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Vi venter valper/isbjørner :D

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-02-13, 19:48   #581
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vi venter valper/isbjørner :D

De er jo bare så utrolig nydelige!

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-13, 15:28   #582
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vi venter valper/isbjørner :D

Da er den røde badet og fønt.
Hun reiser idag.
Og jeg syns egentlig ingenting om det.

Altså det er på en måte godt å bli kvitt de etter nesten 9uker.
Men himmel hvor trist det er å.

Nesten så jeg ikke lurer på om jeg egner med som oppdretter, hvis jeg skal grine for hver eneste valp som skal flytte.

Men jeg vet jo de får det godt, og det er jo det viktigste.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-13, 15:42   #583
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi venter valper/isbjørner :D

Skal samme hunden ha nytt kull i april?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-13, 15:58   #584
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vi venter valper/isbjørner :D

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Skal samme hunden ha nytt kull i april?

Nei, det går ikke.
Andre tispen min, som forhåpentligvis skal ha nytt kull i april.

Kiara blir mest sannsynlig tatt ut av avl, pga keisersnittet.
Skal snakke litt mer med vetrinæren og høre hva de tenker.
Men tror nok ikke det blir noe mer kull på henne desverre.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-13, 18:18   #585
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi venter valper/isbjørner :D

Åja, hehe, jeg begynte å lure.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-13, 18:37   #586
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vi venter valper/isbjørner :D

For noen fantastiske bilder!

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-13, 18:40   #587
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vi venter valper/isbjørner :D

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Åja, hehe, jeg begynte å lure.

Hehe. Nei er ikke fysisk mulig og parre hun igjen nå.

Men Sasha har fått løpetid, og skal parres nå denne uka som kommer.
Har noen grådig spente valpekjøpere på liste der, hehe. Så det skal bli kjekt.

Så håper jeg at jeg slipper unna 7 denne gangen å.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 20:39   #588
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vi venter valper/isbjørner :D

Ja no vart det tom her.
Sitter igjen med to.
Og han svarte har fått ett hjem her på øyen, så han blir hentet imorgen.

Og da er det bare Bamse igjen.

Gå fra 9 til 2 hunder på ett blunk er ikke bare bare.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 20:43   #589
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.409
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vi venter valper/isbjørner :D

For noen nydelige valper! Skjønner at det ikke er lett å gi de fra seg.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-13, 15:31   #590
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi venter valper/isbjørner :D

Poden vil ha Finsk Lapphund. Maser og maser....

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-13, 15:36   #591
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vi venter valper/isbjørner :D

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Poden vil ha Finsk Lapphund. Maser og maser....

Hehe veldig fine hunder.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-13, 15:39   #592
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi venter valper/isbjørner :D

Opprinnelig lagt inn av Sneglo, her.

Hehe veldig fine hunder.

Ja, de minner litt om dine gjør de ikke? Men er litt skeptisk på pelsstell og om det kan trigge allergier osv. Og om vi skal ha hund i det heletatt.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-13, 15:41   #593
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vi venter valper/isbjørner :D

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Ja, de minner litt om dine gjør de ikke? Men er litt skeptisk på pelsstell og om det kan trigge allergier osv. Og om vi skal ha hund i det heletatt.

Litt større og flere farger.

Bare å kontakte en oppdretter, og reise på besøk.
Så ser man om man reagerer eller ikke, og kan få svar ang pelsstell.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-13, 15:44   #594
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi venter valper/isbjørner :D

Opprinnelig lagt inn av Sneglo, her.

Litt større og flere farger.

Bare å kontakte en oppdretter, og reise på besøk.
Så ser man om man reagerer eller ikke, og kan få svar ang pelsstell.

Jeg er jo ikke allergisk mot hund i skrivende stund, men siden jeg bare blir mer og mer allergisk, så er det et sjangsespill. Så dine er mindre altså.. hmm.. Syntes det er fin størrelse.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-13, 15:47   #595
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vi venter valper/isbjørner :D

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg er jo ikke allergisk mot hund i skrivende stund, men siden jeg bare blir mer og mer allergisk, så er det et sjangsespill. Så dine er mindre altså.. hmm.. Syntes det er fin størrelse.

Ja mine er nok litt mindre.

Finsk lapphund
Størrelse og vekt:
Mankehøyde: Hannhunder: 49 cm, ± 3 cm
Tisper: 44 cm, ± 3 cm Typen viktigere enn størrelsen.




Japansk spisshund


Mankhøyde: Hannhunder: 30-38 cm
Tisper litt mindre enn hannhunder.


Tispene ligger rundt 30-35cm.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-13, 13:00   #596
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vi venter valper/isbjørner :D

Har ikke japanerne pels som regnes for å være mindre allergifremkallende?

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-13, 13:42   #597
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vi venter valper/isbjørner :D

Helledussan, så utrolig søte dem er.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-13, 14:01   #598
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vi venter valper/isbjørner :D

Opprinnelig lagt inn av Sola, her.

Har ikke japanerne pels som regnes for å være mindre allergifremkallende?

Jo de sier så.
Men jeg garanterer aldri noe for mine valpekjøpere.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-13, 22:46   #599
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vi venter valper/isbjørner :D

Opprinnelig lagt inn av Sneglo, her.

Jo de sier så.
Men jeg garanterer aldri noe for mine valpekjøpere.

Nei det kan man ikke. Det er heller ikke alltid at pelsen er det som fremkaller allergi. Jeg opplevde forresten at når vi hadde valpekull her, min mor sin dvergdachs, så klødde jeg enormt i øynene til tider, og slimhinnene i halsen osv ble som sandpapir. Jeg ble litt nervøs, for vi hadde jo planer om å beholde en valp, men så viste det seg at når valpene vokste til og fikk mer pels, så ga symptomene seg. Etter litt googling fant jeg ut at det kan skje at man er allergisk mot valpepels og ikke voksenpels, og omvendt. Derfor kan allergi bryte ut etter noen måneder.

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-13, 23:14   #600
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vi venter valper/isbjørner :D

Opprinnelig lagt inn av Sola, her.

Nei det kan man ikke. Det er heller ikke alltid at pelsen er det som fremkaller allergi. Jeg opplevde forresten at når vi hadde valpekull her, min mor sin dvergdachs, så klødde jeg enormt i øynene til tider, og slimhinnene i halsen osv ble som sandpapir. Jeg ble litt nervøs, for vi hadde jo planer om å beholde en valp, men så viste det seg at når valpene vokste til og fikk mer pels, så ga symptomene seg. Etter litt googling fant jeg ut at det kan skje at man er allergisk mot valpepels og ikke voksenpels, og omvendt. Derfor kan allergi bryte ut etter noen måneder.

Det stemmer.
Så jeg er veldig skeptisk til og selge til folk med allergi, fordi jeg ikke vil finne hunden på finn.no 6-8mnd senere.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no