Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Snapchat for dummies

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-03-16, 08:13   #41
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snapchat for dummies

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Du vet du kan trykke på det lille bildet i direktemeldingen og få det større, Nextlife?

Jeg irriterer meg noen ganger over enkelte typer bilder som jeg bruker lengre tid på "å se", så da hender det jeg sender melding tilbake og ber om å få bildet på mms.

Det funker ikke.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-16, 08:20   #42
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.408
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Snapchat for dummies

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Eg bruke snap til sånn "oj, det blei sjokolade i dag gitt", "sjå fine snøklokka, no er det vår" "jippi, eg er på trening" "helsikes snø, ER bilen min under der??" osv.

Sjeldent bruk av MyStory, sende til mellom 1 og maks 10 kvar gong.

Det "verste" du kan gjere på snap etter mi meining er å legge ut samme bilde BÅDE på MyStory og sende personlig

Sånn bruker jeg den også. Mest bare tull og har bare noen få jeg sender til.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-16, 09:23   #43
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snapchat for dummies

I dag tidlig har eg forresten snappa at eg i min iver etter vår droppa sokkar i pumpsa. Og oppdaga at det er tre minus

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-16, 08:44   #44
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snapchat for dummies

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

I dag tidlig har eg forresten snappa at eg i min iver etter vår droppa sokkar i pumpsa. Og oppdaga at det er tre minus

Pumps? Tydelig mer vår hos deg enn her.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-16, 11:03   #45
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Snapchat for dummies

Haha, var det derfor Nextlife?

Jeg bruker snapchat til fjas. Bruker både Mystory og personlig, avhengig av hva jeg sender. Jeg har feks noen venner som blir ille berørt av for mye barnebilder. Mottar selv mye øyeblikksbilder fra venner, feks som går opp en lang bratt bakke, mat de spiser, tv de ser på osv. Synes det er hyggelig og skulle ønske enda flere venner brukte snap.

Det jeg savner er et minibilde som gir et hint om hva folk svarer på. For når jeg i ørska har lagt ut 15 bilder og dagen etter får "Hva i all verden er det?" eller "Helt enig" som svar, så aner jeg jo ikke hva folk svarer på.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-16, 11:18   #46
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.432
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snapchat for dummies

Jeg har ei venninne som ikke har snapchat, og hun har derfor ingen snøring på hvordan det ser ut hjemme hos meg - ho bor for langt unna til å ha rukket å vært her etter at jeg flytta, jeg har jo stadig snappet bilder fra nykåken etterhvert som jeg fikk tingene på plass. Syns jo sånt er interessant hos andre, så håper de ikke tar det som spam fra meg.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-16, 11:42   #47
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snapchat for dummies

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Pumps? Tydelig mer vår hos deg enn her.

Sunnmøre

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-16, 11:47   #48
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snapchat for dummies

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Eg bruke snap til sånn "oj, det blei sjokolade i dag gitt", "sjå fine snøklokka, no er det vår" "jippi, eg er på trening" "helsikes snø, ER bilen min under der??" osv.

Nå ga jeg opp Snapchat etter en dag, men det er akkurat sånt som det jeg bare ikke kan fatte at det er gjensidig interesse for. Jeg innser at Snapchat ikke er greia for meg.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-16, 12:08   #49
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snapchat for dummies

Jeg snapper litt, men bruker andre medier mer. Snap er enda mer "just for fun". Barna har også snap og for tenåringen er dette viktig. Han sier at dersom du snapper med noen hver dag i en uke får man noe spesielle greier opp på snapchat (en liste tror jeg) og det er visst veeeldig stas å ha. Dersom han ikke snaper med noen i en dag så mistetes denne greien. Det vil man visst ikke.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-16, 12:08   #50
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snapchat for dummies

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Nå ga jeg opp Snapchat etter en dag, men det er akkurat sånt som det jeg bare ikke kan fatte at det er gjensidig interesse for. Jeg innser at Snapchat ikke er greia for meg.

For meg er det så enkelt at det er en måte å holde kontakt med folk på. Takk og lov for SoMe, uten det hadde det blitt skralt med venninnekontakt på meg i alle fall.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-16, 12:10   #51
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Snapchat for dummies

Jeg har en del venninner som bor langt unna, så for meg er sånne saklige og usaklige hverdagspjattmaldinger helt topp. Men jo fjernere venn, jo mindre interessant. Det er ikke alle jeg åpner mystoryene til i det daglige.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-16, 12:20   #52
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snapchat for dummies

Jeg leste et meme som sa noe om rekkefølgen på hvordan man åpnet snaps i mystory. Var noe med jo nærmere relasjon dess tidligere åpnet man snapen.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-16, 12:27   #53
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.432
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snapchat for dummies

Ja, det er jo ikke alt som er like interessant, selvsagt. Når jeg ser det kommer en snap fra søsteren min, så sjekker jeg den så snart jeg kan for å se hva hun gjør eller hvor hun er. Mer perifere forumvenner kan hende må vente litt. Men jeg får nok med meg alt i løpet av døgnet.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-16, 12:30   #54
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snapchat for dummies

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

For meg er det så enkelt at det er en måte å holde kontakt med folk på. Takk og lov for SoMe, uten det hadde det blitt skralt med venninnekontakt på meg i alle fall.

Ja, takk og lov for sosiale medier, jeg er veldig glad jeg har Facebook og Instagram. Men Snapchat ble jeg lei av nesten umiddelbart, jeg bare så ikke sjarmen.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-16, 12:30   #55
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snapchat for dummies

Jeg er virkelig dummie. Nå har jeg forsøkt å orientere meg, men hva er "my story"? Og hvor finner jeg den?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-03-16, 12:31   #56
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Snapchat for dummies

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Det jeg savner er et minibilde som gir et hint om hva folk svarer på. For når jeg i ørska har lagt ut 15 bilder og dagen etter får "Hva i all verden er det?" eller "Helt enig" som svar, så aner jeg jo ikke hva folk svarer på.

Det har jo kommet. Men da må jo avsender av meldingen vite hvordan man gjør det.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-16, 12:33   #57
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Snapchat for dummies

Gå inn i appen og sveip mot venstre så kommer du inn på "Stories". Hvis noen av vennene dine har lagt ut noe vises det der under updates.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-16, 12:36   #58
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snapchat for dummies

OK. Det hadde jeg funnet, men hvor fonner jeg min egen?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-03-16, 12:36   #59
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Snapchat for dummies

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Det har jo kommet. Men da må jo avsender av meldingen vite hvordan man gjør det.

Say what! Hvordan gjør man det, da?

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-16, 12:40   #60
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Snapchat for dummies

Jeg sitter heldagsprøvevakt akkurat nå og kan ikke teste ut i frykt for at noen av storyene inneholder film med lyd. Når du er inne i en story og vil kommentere et bilde så sveiper du opp eller ned, tror jeg. Da ser du kanskje 1/5 av bildet i meldingen som kommer.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no