Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Snegler med hus i hagen

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-06-12, 20:11   #1
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Snegler med hus i hagen

Jeg har oppdaget at jeg har en diger koloni sengler med hus på i det ene blomsterbeddet. De gnafser i seg staudeblader, og jeg lurer på hvordan det er lurt å håndtere problemet. Å plukke dem bort er jo greit, men hva gjør man så? Knuser dem?

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-12, 20:56   #2
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Snegler med hus i hagen

Ha dem i en bøtte kokende vann.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-12, 21:04   #3
Orkide
Utenlands
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.344
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Sv: Snegler med hus i hagen

Jeg salter dem.

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-12, 21:05   #4
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Snegler med hus i hagen

Opprinnelig lagt inn av Orkide, her.

Jeg salter dem.

Det gjør jeg også - jeg har dem i en bøtte med saltvann som alltid står klar. Det er imidlertid mer humant å koke dem.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-12, 21:07   #5
Orkide
Utenlands
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.344
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Sv: Snegler med hus i hagen

Det er det sikkert, men da må de gå til noen andre. Her er det bare salt å få.


Sist redigert av Orkide : 04-06-12 kl 22:39.
Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-12, 21:10   #6
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Snegler med hus i hagen

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-12, 07:20   #7
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.358
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Snegler med hus i hagen

By dem på en halvliter før du koker dem (i saltlake). Det gir deg litt bedre samvittighet.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-12, 07:36   #8
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Snegler med hus i hagen

Er altså disse sneglehussneglene (som jeg tror må være hagesnegler) like ille som iberiasneglene?

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-12, 07:37   #9
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.358
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Snegler med hus i hagen

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Er altså disse sneglehussneglene (som jeg tror må være hagesnegler) like ille som iberiasneglene?

Alle snegler har onde hensikter i hagene til folk.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-12, 10:35   #10
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.610
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Snegler med hus i hagen

Er de spiselige, tro? Fant et par snegler i hagen som var på størrelse med dem man får på restaurant.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 22:36   #11
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Snegler med hus i hagen

Jeg fant også noen gnafsende fisefine snegler i hagen i dag, på noe jeg tror er dagliljer. De blomster ikke enda, men bladverket likner på noe liljefart.
Og sneglene hadde lagd riktig så mange fine luftehull på dem
Jeg kastet dem over veien, og satser på at de bruker litt tid på å evt. komme seg tilbake Jeg får gå kraftigere til verks om det blir flere.

  Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 22:40   #12
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Snegler med hus i hagen

Kaste over veien? Du vet at hver snegle legger 400 egg? Hvor mange snegleunger tror du finner veien tilbake til hagen din neste år, hvis ikke mammaen allerede fant veien dit etter at du var gått inn?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 22:43   #13
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Snegler med hus i hagen

Shit, ja der kan du se - det var jo kanskje ikke det smarteste jeg kunne gjort da skjønner jeg. Skal koke dem i morgen, jeg lover

  Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 22:44   #14
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Snegler med hus i hagen

Løp ut og finn dem med en gang. Tenk om de har seg i natt!!

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 22:44   #15
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.892
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snegler med hus i hagen

Jeg tar dem med matpinsett, legger dem i pose med salt og hiver i søpla.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 22:47   #16
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Snegler med hus i hagen

Jeg skal ta meg en runde i morgen, og plukke de jeg ser. Og jeg tror det er mest humant å koke dem, så det blir nok henrettelsesmetoden.

  Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 22:54   #17
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.892
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snegler med hus i hagen

Koke er jo stress å holde på med dersom du plukker en haug hver kveld. Da hadde jrg heller klippet dem i to med en saks.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 23:00   #18
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Snegler med hus i hagen

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Koke er jo stress å holde på med dersom du plukker en haug hver kveld. Da hadde jrg heller klippet dem i to med en saks.

Men de er jo inne i huset sitt - litt vanskelig å klippe. Jeg slo en haug i hjel med en hammer i går.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 23:04   #19
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.892
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snegler med hus i hagen

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Men de er jo inne i huset sitt - litt vanskelig å klippe. Jeg slo en haug i hjel med en hammer i går.

Ah. Du snakker ikke om iberia... :domm:

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 23:13   #20
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Snegler med hus i hagen

Jeg kan i hvertfall si at om dere slenger dem i en bøtte eller to med vann, ikke dekk til bøttene og glem dem i en tja.. to uker? I varmt vær? :spy:

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no