Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Vasker du hender hver gang du skal spise noe?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-11-07, 11:48   #81
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vasker du hender hver gang du skal spise noe?

Opprinnelig lagt inn av pippimamma, her.

Det er jo forskjell på litt bakterier og å gi blaffen i normal, sunn hygiene. Det trenger ikke være sterilt rundt oss selv om vi er nøye med håndvasken.

Nei akkurat. Og da synes jeg det er litt i dröyeste laget å gi oss med normal, sunn hygiene, som bare vasker hendene etter dobesök og för middag, skylda for epidemiene.

Signerer forövrig rållinga til Torsk.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 14:57   #82
Møøse
I could be violet sky
 
Møøse sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 782
Møøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vasker du hender hver gang du skal spise noe?

Nei det gjer eg ikkje, eg vil jo ha eit godt immunforsvar! Men det er klart, eg vaskar hendene før måltida og sånt. Men ikkje kvar einaste gong eg puttar noko i munnen.

__________________
Møøse og barna , april 1999 og september 2004
Møøse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 16:42   #83
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vasker du hender hver gang du skal spise noe?

Nei, det gjør jeg ikke. Vasker hendene etter dobesøk og sammen med storesøter før middag + etter div andre sysler som gjør at hendene må vaskes.

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 17:34   #84
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv
 
pippimamma sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.500
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vasker du hender hver gang du skal spise noe?

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Ja, sånn må det være. Vaksineprogram og slikt er ganske unødvendig, man burde heller lansert en skikkelig håndvaskkampanje!

Til det blir oppfunnet et vaksineprogram mot virus, omgangsyke etc, er vel håndvask fortsatt det som anbefales og selv om mark ikke er farlig, så er det ikke noe jeg ønsker at barna mine skal stifte bekjennskap med.

Nå vet ikke jeg hvor gamle barna dine er, men i de barnehagene hvor de har kvalitetssikret håndvask er det merkbart færre epidemier.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 17:39   #85
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv
 
pippimamma sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.500
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vasker du hender hver gang du skal spise noe?

Opprinnelig lagt inn av søster, her.

Nei akkurat. Og da synes jeg det er litt i dröyeste laget å gi oss med normal, sunn hygiene, som bare vasker hendene etter dobesök og för middag, skylda for epidemiene.

Nå måtte jeg gå tilbake å sjekke hva jeg hadde skrevet. Jeg kunne ikke forstå at jeg hadde gitt oss med normal, sunn hygiene skylda for noe som helst og det hadde jeg selvfølgelig ikke.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 17:44   #86
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vasker du hender hver gang du skal spise noe?

Nå har jeg laget en håndvaskepoll her: http://www.foreldreportalen.no/forum...ad.php?t=27044

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 17:49   #87
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv
 
pippimamma sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.500
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vasker du hender hver gang du skal spise noe?

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Kva meiner du med dei det gjekk bra for? Det høyres ut som om dette er noko ein dør av. Det er ubehageleg og ekkelt, ja, men farleg er det ikkje.

Tror ikke det var så vanskelig å skjønne hva jeg mente og selvfølgelig dør man ikke av det. Det finnes alltid de som kan fortelle at de har spist "tonnevis" med søle og snø uten å få i seg en eneste liten mark.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 17:51   #88
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vasker du hender hver gang du skal spise noe?

Opprinnelig lagt inn av noba, her.

Jeg vasker ikke hendene hver gang jeg skal spise nei. Føler meg ikke sluskete av den grunn, vasker hendene etter dobesøk, når de er skitne/klissete og når jeg lager mat og føler det er god nok håndhygiene.

Det samme her også.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 18:34   #89
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vasker du hender hver gang du skal spise noe?

Opprinnelig lagt inn av pippimamma, her.

Til det blir oppfunnet et vaksineprogram mot virus, omgangsyke etc, er vel håndvask fortsatt det som anbefales og selv om mark ikke er farlig, så er det ikke noe jeg ønsker at barna mine skal stifte bekjennskap med.

Nå vet ikke jeg hvor gamle barna dine er, men i de barnehagene hvor de har kvalitetssikret håndvask er det merkbart færre epidemier.

Nå fins det jo en del vaksiner mot ymse virus, men jeg er selvsagt enig i at håndvask er viktig for å unngå omgangssyke og lignende

Opprinnelig lagt inn av pippimamma, her.

Nå måtte jeg gå tilbake å sjekke hva jeg hadde skrevet. Jeg kunne ikke forstå at jeg hadde gitt oss med normal, sunn hygiene skylda for noe som helst og det hadde jeg selvfølgelig ikke.

Poenget er vel at det er uenighet om hva som er "normal, sunn hygiene" samt hva som er å "slurve med håndvasken" som du skrev. Jeg syns du fremsto som rimelig bombastisk, og det var det jeg prøvde å flåse litt rundt.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 19:59   #90
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vasker du hender hver gang du skal spise noe?

Prøver å gjøre det, men det blir ikke til at jeg får gjort det bestandig.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 01:15   #91
Raggsokk
:egendefinert:
 
Raggsokk sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: On the otherside
Innlegg: 56
Raggsokk har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Vasker du hender hver gang du skal spise noe?

Når jeg skal lage mat så vasker jeg meg alltid på hendene, samt når vi skal spise middag.

__________________
Raggsokk - med kunstig intelligens
Raggsokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-07, 23:34   #92
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vasker du hender hver gang du skal spise noe?

Da jeg jobbet vasket jeg alltid hendene før jeg spiste, alltid, evt spritet dem. Når jeg er på skolen og har gjort eksperiment vaskes de også grundig før måltid.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no