Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Liker du navnet ditt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-02-08, 00:12   #121
Mani
Helt vanlig
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.535
Blogginnlegg: 16
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Liker du navnet ditt?

Navnet mitt er helt greit og passer meg egentlig ganske bra, synes det har litt kraft over seg også. Mellomnavnet mitt er fullstendig intetsigende og irriterer meg bare. Da jeg var barn likte jeg mellomnavnet mitt best siden det var mer "søtt" Deler navnet mitt med fryktelig mange da, kunne godt ha fått hatt det mer for meg selv.

__________________
Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 00:25   #122
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du navnet ditt?

Jeg har to navn, og det ene navnet er OK. Det andre navnet (det alle bruker) liker jeg ikke noe særlig.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 06:59   #123
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Liker du navnet ditt?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

På SSB har de statistikk over hvor mange som har fått hvert navn hvert år de siste ti årene, og den statistikken tar med alle navn der det minst ett år er minst ti som har fått navnet. For eksempel kan man se at navnet Ajla var det ingen som fiikk i 2007, 5 i 2006 og 10 i 2005.

Ok. Mitt navn er ikke på den listen, så da er det altså for få som har fått det de siste årene til at jeg faktisk kan se hvor mange?

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 11:01   #124
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.324
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Liker du navnet ditt?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

På SSB har de statistikk over hvor mange som har fått hvert navn hvert år de siste ti årene, og den statistikken tar med alle navn der det minst ett år er minst ti som har fått navnet. For eksempel kan man se at navnet Ajla var det ingen som fiikk i 2007, 5 i 2006 og 10 i 2005.

tror faktisk ikke det er det det betyr... For de ":" tegnene betyr tallet ikke kan offentliggjøres, ikke at det ikke er noen. (nederst på lista står det "standardtegn i tabeller")
Sikkert av samme grunnen til at de skriver at det er 3, 2, 1 eller ingen som heter det eller det.

(er forresten mellom 5 og 20 som har fått mitt første fornavn de siste årene)

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 11:04   #125
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du navnet ditt?

Opprinnelig lagt inn av PrinsesseChiefen, her.

tror faktisk ikke det er det det betyr... For de ":" tegnene betyr tallet ikke kan offentliggjøres, ikke at det ikke er noen.

Ja, det ser ut som du har rett. De oppgir det tydeligvis bare hvis det er minst 4 som har fått navnet det året.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 13:26   #126
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du navnet ditt?

Men jeg tror du kan se det av den grafen også. Er tallene små nok så ser du om den går helt i null.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 13:38   #127
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.242
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Liker du navnet ditt?

Jeg liker det første fornavnet mitt. Synes det andre er mindre pent selv om det er et helt vanlig navn. Begge navnene mine er vanlige.
Gutten min hadde et sjeldent navn. Jeg hadde aldri hørt det før når han fikk det, men etter fire år på nettet så har jeg sett det ganske mange ganger.
Han har forresten dobbeltnavn, selv om jeg var fast bestemt på at det skulle ikke mine barn ha.
Skylder på dopet etter fødselen jeg. *Likeglad og medgjørlig*

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 13:50   #128
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.475
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du navnet ditt?

Jeg har aldri vært helt komfortabel med navnet mitt, det er bare ikke helt meg. Jeg ser jo at objektivt sett er det fint, men jeg liker det ikke så godt. Noe har med måten det uttales på dialekten min, det blir veldig hardt. Det er finere på østlandsk.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 13:58   #129
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Liker du navnet ditt?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Men jeg tror du kan se det av den grafen også. Er tallene små nok så ser du om den går helt i null.

Det er ikke alle navn det finnes grafer for, så da er man jo like langt…

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no