Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Adjunktlønn - lønnsansiennitet

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-02-08, 22:46   #1
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Adjunktlønn - lønnsansiennitet

Er det noen kloke hoder som vet hva en adjunkt tjener?

Jeg lurer også på om jeg som nyutdannet lærer starter lavest på lønnsstigen eller om jeg får med meg ansienniteten fra mine tidligere yrker?

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-08, 23:13   #2
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Adjunktlønn - lønnsansiennitet

Her er minstelønnstabellen for skoleverket. Vet ikke ang ansiennitet. Jeg fikk med min fra et par år uttafor skoleverket, men jeg tror de var greie med meg.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-08, 23:15   #3
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Adjunktlønn - lønnsansiennitet

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Her er minstelønnstabellen for skoleverket. Vet ikke ang ansiennitet. Jeg fikk med min fra et par år uttafor skoleverket, men jeg tror de var greie med meg.

Tusen takk. Jeg var inne på disse sidene, men fant ikke dette.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 00:10   #4
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.854
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Adjunktlønn - lønnsansiennitet

Minstelønnstabellen har du fått, ser jeg.
Både mannen og jeg har fått godkjent annen ansiennitet i det offentlige. -Dvs. at mine måneder som hjemmehjelpvikar teller med, mens det året jeg jobbet kvelder og helger på krisesenter (privat drevet) ikke teller. -Gleder meg til tiårsansiennitetshoppet mitt i mai.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 00:14   #5
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Adjunktlønn - lønnsansiennitet

Jeg er adjukt med opprykk og har fått med meg all ansinitet fra det offentlige.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 12:55   #6
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Adjunktlønn - lønnsansiennitet

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

-Gleder meg til tiårsansiennitetshoppet mitt i mai.

Jeg er lektor med tilleggsutdanning og nådde 10 år i august. Det merktes godt.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 13:04   #7
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Adjunktlønn - lønnsansiennitet

Jeg jobbet i Telenor i 15 år. Håper jeg får godkjent det som lønnsannsiennitet da...

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 13:09   #8
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Adjunktlønn - lønnsansiennitet

Sitat:

For undervisningspersonale godskrives lønnsansiennitet for privat tjeneste etter fullført faglig og pedagogisk utdanning.

Utenom det, er det bare offentlig tjeneste som godskrives fullt ut, i tillegg til privat tjeneste som er av betydning for stillingen.

Altså; Alt av offentlig tjeneste får du med, det private varierer (med mindre det er snakk om stillingskode med sentralt fastsatt minstelønn for ufaglærte).

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 13:15   #9
cora
både her og der
 
cora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.834
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Adjunktlønn - lønnsansiennitet

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg er lektor med tilleggsutdanning og nådde 10 år i august. Det merktes godt.

Også lektor med tillegg og 10 års ansiennitet til høsten. Gleder meg til augustlønna kommer.

__________________
Cora og tre avkom (1999, 2001 og 2002)
cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 13:28   #10
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Adjunktlønn - lønnsansiennitet

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Utenom det, er det bare offentlig tjeneste som godskrives fullt ut, i tillegg til privat tjeneste som er av betydning for stillingen.

Altså; Alt av offentlig tjeneste får du med, det private varierer (med mindre det er snakk om stillingskode med sentralt fastsatt minstelønn for ufaglærte).

Da får jeg tydeligvis for tiden i Telenor. Det var jo statlig og jeg var medlem av Statens pensjonskasse osv....

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 13:29   #11
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Adjunktlønn - lønnsansiennitet

Det er ikke helt sikkert at du får med det fra Telenor, du får krysse fingrene!

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 14:46   #12
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Adjunktlønn - lønnsansiennitet

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Det er ikke helt sikkert at du får med det fra Telenor, du får krysse fingrene!

Men jeg var jo offentlig ansatt i 15 år? Ja, ja time will show. Uansett så blir jeg langt mer velhavende enn jeg har vært på maaaange år og det skal bli godt. Pengebekymringer er slitsomt... Best å være frisk og få jobbe.

Jeg kan risikere å bli minstepensjonist siden jeg har vært borte fra arbeidslivet så lenge...... Det ville vært surt... Så nå må jeg holde meg frisk så godt jeg kan og få jobbe. Da er livet best.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 15:01   #13
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Adjunktlønn - lønnsansiennitet

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Men jeg var jo offentlig ansatt i 15 år? Ja, ja time will show. Uansett så blir jeg langt mer velhavende enn jeg har vært på maaaange år og det skal bli godt. Pengebekymringer er slitsomt... Best å være frisk og få jobbe.

Jeg kan risikere å bli minstepensjonist siden jeg har vært borte fra arbeidslivet så lenge...... Det ville vært surt... Så nå må jeg holde meg frisk så godt jeg kan og få jobbe. Da er livet best.

Jeg fikk med meg ansennitet fra både privat og offentlig sektor da jeg jobbet som lærer ett år. Dette var på en privat videregående skole, men rektor mente at han fulgte reglementet og at det var åpnet opp for å ta med all ansiennitet.

Hvis din skole vurderer å ikke ta med dine 15 år fra Telenor synes jeg du skal "klage" på det og forlange at de tas med. Jeg tror nemlig at det kan være et skjønnstilfelle og at i dagens marked hvor kvalifiserte lærere er mangelvare, så bør du kunne forlange det!

  Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 15:09   #14
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Adjunktlønn - lønnsansiennitet

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

Jeg fikk med meg ansennitet fra både privat og offentlig sektor da jeg jobbet som lærer ett år. Dette var på en privat videregående skole, men rektor mente at han fulgte reglementet og at det var åpnet opp for å ta med all ansiennitet.

Hvis din skole vurderer å ikke ta med dine 15 år fra Telenor synes jeg du skal "klage" på det og forlange at de tas med. Jeg tror nemlig at det kan være et skjønnstilfelle og at i dagens marked hvor kvalifiserte lærere er mangelvare, så bør du kunne forlange det!

Det var interessant. Det skal jeg ta med meg. Håper jeg slipper å forhandle om det. Jeg får håpe jeg får det uten videre.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 15:21   #15
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Adjunktlønn - lønnsansiennitet

Sitat:

§ 12 Ansiennitet og andre lønnsbestemmelser
12.1 Hovedregel
Lønnsansiennitet fastsettes ved tilsetting etter følgende regler:
Lønnsansiennitet regnes tidligst fra fylte 18 år. Ansiennitetsdatoen fastsettes til den 1. i tilsettingsmåneden på grunnlag av godskrevet lønnsansiennitet.
Omsorgstjeneste godskrives med inntil 3 år. Med omsorgstjeneste menes
omsorg for barn eller pleie av eldre eller syke.
Fravær uten lønn i forbindelse med nedkomst, adopsjon og videreutdanning
medregnes med inntil 2 år i lønnsansienniteten.
Fagarbeider med avlagt fagprøve får verdiskapningsdelen av læretiden medregnet i lønnsansienniteten.
Verneplikt godskrives i lønnsansienniteten.
Ved omgjøring av stilling som følge av utdanning og/eller endrede arbeidsoppgaver beholdes tidligere fastsatt lønnsansiennitet.
Det gis ikke lønnsansiennitet etter flere bestemmelser for samme tidsrom.
12.2 Godskriving av tjeneste
Ved tilsetting i stillingskode med den sentralt fastsatte minstelønn for ufaglærte, godskrives all tidligere privat og offentlig tjeneste i lønnsansienniteten.
Som privat tjeneste regnes også arbeid i hjemmet med inntil 6 år.
Ved tilsetting i annen stilling, godskrives offentlig tjeneste fullt ut.
I tillegg godskrives lønnsansiennitet for tidligere privat tjeneste som er av
betydning for stillingen.
Dette punktet gjelder også der det har vært avbrudd i tjenesten.
For undervisningspersonale godskrives lønnsansiennitet for privat tjeneste etter fullført faglig og pedagogisk utdanning.


Hvis de følger HTA slavisk, så kan de faktisk slippe unna med å ikke godskrive det. Det spørs om de gidder å være så veldig vrang da, men jeg tviler på at de vil ta med alt og plassere inn en nyutdannet på øverste trinn i stigen.


Jeg hadde ikke gjort det, og det er ikke for å være slem …

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 15:28   #16
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Adjunktlønn - lønnsansiennitet

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Hvis de følger HTA slavisk, så kan de faktisk slippe unna med å ikke godskrive det. Det spørs om de gidder å være så veldig vrang da, men jeg tviler på at de vil ta med alt og plassere inn en nyutdannet på øverste trinn i stigen.


Jeg hadde ikke gjort det, og det er ikke for å være slem …

Da blir det spennende å se når det blir aktuelt. Takk for svar.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no