Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Foretrekker dere varm eller kald lunsj?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-11-07, 10:47   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Foretrekker dere varm eller kald lunsj?

Ja, spiser dere helst brødskiver til lunsj eller liker dere litt mer avanserte greier?

Jeg spør fordi min mann får med seg en boks med middagsrester hver dag på jobben. Den varmes i mikroen, og når han setter seg ned for å spise kommer omtrent alle bort for å se hva han har med seg. Alle de andre (ALLE) sitter med kneipp og brunost omtrent, og er misunnelige på han som har med seg middag på jobb. De samme personene sitter altså HVER dag og misunner matboksen hans.

Men hallo, er det så vanskelig å ha med noe annet enn kneipp da? Alle spiser vel middag, og det er jo bare å slenge restene i en boks? Jeg lager alltid for mye middag slik at det er en god del rester til mannens lunsj dagen etterpå. Denne uken har han hatt med seg alt fra ovnsbakte fylte paprika med ris, lasagne med salat, pizzastykker og gryterett.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 10:51   #2
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Foretrekker dere varm eller kald lunsj?

Jeg gjør som deg. Er det rester tar jeg med det, eller jeg lager omelett f.eks.
Hvis man VIL så kan det vel ikke være så vanskelig å ta med noe annet enn kjedelige brødskiver. I hvert fall om de gir uttrykk for at de veldig mye heller ville hatt noe annet

  Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 10:55   #3
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.896
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Foretrekker dere varm eller kald lunsj?

Jeg foretrekker så absolutt noe annet enn brødmat til lunsj. Helst en velfylt salatbar og en varmrett eller to å velge mellom......... Dessverre har vi bare en liten kantine på min arbeidsplass, så utvalget begrenser seg

Savner det rikholdige utvalget på tidligere arbeidssteder....

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 10:58   #4
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foretrekker dere varm eller kald lunsj?

Jeg spiser oftest brødskiver med masse salat og skårne grønnsaker og pålegg oppå der. Pålegg er noen ganger varmt, noen ganger kaldt. Når det er varmt er det omelett, karbonade, laksepaté eller fiskekaker, gjerne med kokt egg eller hjemmelaget eggsalat ved siden av. Noen ganger kald, kokt laks, reker eller røkelaks.

Av og til er det pastasalat med soltørkede tomater, oliven, feta og sweetchili-saus som jeg blander med bladsalat og masse andre grønnsaker.

Vi har disse valgmulighetene i kantina vår faktisk. Jeg har aldri med meg matpakke. Hun som jobber i kantina har jobbet i svensk skolekjøkken i mange år og er kjempeflink til å sørge for en god og variert lunsj. Hva som er varm mat veksler hver dag, og så har vi ekstra ost og kjeks hver torsdag og vafler eller gulrotkake hver fredag.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 11:00   #5
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foretrekker dere varm eller kald lunsj?

Fniiiz, jeg leste "varm eller kald dusj", og tenkte med meg selv at det var jo også et spørsmål!

Jeg foretrekker kald lunsj - salat - vi har en kanongod salatbar på jobben. Kan strekke meg til en varm suppe, men tyngre enn føler jeg ikke for, så lenge jeg skal ha middag samme dg.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 11:00   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foretrekker dere varm eller kald lunsj?

Jeg tror jeg hadde passet ypperlig i en kantine som jeg fikk drive selv. *drømme*

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 11:01   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foretrekker dere varm eller kald lunsj?

Opprinnelig lagt inn av Valentina, her.

Fniiiz, jeg leste "varm eller kald dusj", og tenkte med meg selv at det var jo også et spørsmål!

Faktisk er det et ganske godt spørsmål for jeg dusjer i tilnærmet kaldt vann. Takler ikke varmt.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 11:04   #8
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foretrekker dere varm eller kald lunsj?

Hadde jeg kunnet velge fra øverste hylle, ville jeg hatt salatbar med brød til fra Det åpne bakeri.

Som det nå er, blir det middagsrester om vi har noe jeg kan spise dagen etter (er litt sær på oppvarmet mat :barndomstraumer: ). Men det har vi nesten aldri. Eller skiver om jeg orker lage (alle 3 ungene får stort sett skiver). Eller så har jeg stående en pakke knekkebrød og en pose frokostblanding på jobb.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 11:05   #9
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foretrekker dere varm eller kald lunsj?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Faktisk er det et ganske godt spørsmål for jeg dusjer i tilnærmet kaldt vann. Takler ikke varmt.

Brrrrr! Altså, nå er ikke mine dusjer kokvarme, de heller, men det finnes mange grader mellom alt for varmt og kaldt .

Kanskje du skulle starte en spørreundersøkelse

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 11:07   #10
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foretrekker dere varm eller kald lunsj?

Hehe kanskje jeg skulle gjøre det ja. Tror nok jeg blir i sørgelig mindretall.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 11:10   #11
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Foretrekker dere varm eller kald lunsj?

Jeg foretrekker gode rundstykker med noe godt pålegg, evt salat til. Og te, selvfølgelig.

For meg blir det for tungt med varm mat til lunsj...

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 11:12   #12
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foretrekker dere varm eller kald lunsj?

Forresten så er vel spørsmålet litt for flytende, for kald lunsj betyr jo ikke bare brødskiver. Jeg ELSKER salater, og det er jo mer spennende enn brød.

I dag spiste jeg feks. en halv avokado med fetaost, lettrømme og krydder oppi. Den er jo kald, men akk så godt!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 11:12   #13
Føniks
padawan
 
Føniks sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.950
Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Foretrekker dere varm eller kald lunsj?

Foretrekker varm lunsj. Mannen spiser også middagsrester til lunj, han ber meg om å lage litt ekstra til middag. AV og til sitter mannen og storebror og ser på hverandre og lurer på om de skal spise opp all middag eller dele broderlig til lunsj neste dag

__________________
-På vei ut av forumsdvale?-
Føniks er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 11:20   #14
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Foretrekker dere varm eller kald lunsj?

Jeg elsker VARM mat til lunsj og har i alle år vært veldig bortskjemt med fantastisk bedriftskantine der det bare er å velge og vrake i varmretter, salater, pålegg, brødmat, baguetter, frukt og dessert.
Nå har jeg byttet jobb og vi henter lunsj hos catering. Det varierer mellom enkel varmlunsj to ganger i uken, ellers rundstykker, baguetter, ciabatta med diverse pålegg etc.
Vi har ofte fisk hjemme, og det synes jeg ikke er godt som middagsrester dagen etterpå. Jeg ville gjerne sende med ungene middagsrester eller noe laget kvelden før i barnehagen, men de hadde ikke kapasitet til å varme det opp, de har ikke micro, og det er mye som ikke er så godt kaldt. Mannen min har ikke behov for å få sendt med rester, han spiser i den nevnte fantastiske bedriftskantinen hver dag.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005

Sist redigert av Lykken : 07-11-07 kl 11:25.
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 11:23   #15
Ami
kamelkonsument
 
Ami sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Innlegg: 2.775
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Foretrekker dere varm eller kald lunsj?

Varm lunsj. Det gjør seg med varm mat midt på dagen. (Og heller spise en lettere middag om kvelden.) Om man fikk toppe lunsjmåltidet med et glass vin og en siesta, hadde det ikke vært å forakte, heller.
Hørte jeg noen si "feil land"?

__________________
Amidatter '06, Amisønn '08
"Life is what passes you by while you're busy making other plans." John Lennon

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 11:25   #16
Føniks
padawan
 
Føniks sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.950
Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Foretrekker dere varm eller kald lunsj?

Opprinnelig lagt inn av Amidriel, her.

Varm lunsj. Det gjør seg med varm mat midt på dagen. (Og heller spise en lettere middag om kvelden.) Om man fikk toppe lunsjmåltidet med et glass vin og en siesta, hadde det ikke vært å forakte, heller.
Hørte jeg noen si "feil land"?

Du skulle vært med meg på noen av konferansene i Spania du.

__________________
-På vei ut av forumsdvale?-
Føniks er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 11:46   #17
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Foretrekker dere varm eller kald lunsj?

Jeg liker begge deler, noen ganger frister brødskiver, andre ganger vil jeg ha suppe eller noe annet varmt. Kan kjøpe lunsj i kantinen her, men det varierer veldig om det er noe jeg har lyst på. I tillegg har jeg noen ganger med rester fra middagen som kan varmes i microen (det har jeg i dag).

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 11:46   #18
Ami
kamelkonsument
 
Ami sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Innlegg: 2.775
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Foretrekker dere varm eller kald lunsj?

Opprinnelig lagt inn av Føniks, her.

Du skulle vært med meg på noen av konferansene i Spania du.

Definitivt!

__________________
Amidatter '06, Amisønn '08
"Life is what passes you by while you're busy making other plans." John Lennon

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 11:48   #19
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Foretrekker dere varm eller kald lunsj?

Hos oss er det aldri rester og derfor har min mann med seg skiver. Det er hans egen feil. Han spiser opp middagen vi lager, uansett mengde vi har.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 11:48   #20
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Foretrekker dere varm eller kald lunsj?

Jeg synes brød er helt greit til lunsj. Vi har kantine på jobben med ferskt brød og pålegg - vanlig pålegg som egg, skinke, ost, agusrk, paprika og tomat. Det hadde gjort seg med en salatbar i tillegg, men varm mat har jeg ikke behov for på formiddagen

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no