Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Liker du navnet ditt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-02-08, 10:46   #21
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Liker du navnet ditt?

Ja. Det er kanskje et sjeldent navn? Kjenner ingen som heter det samme, og husker fra jeg var liten/ungdom bare 3 stykker som het det samme som meg.

Jentungens navn (Maisi) har jeg bare sett her på nett at noen heter det samme. Er velig fornøyd med det valget. (oppkalt etter sin oldermor).

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-08, 10:50   #22
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Liker du navnet ditt?

Nei, jeg liker ikke navnet mitt i det hele tatt. Det er ikke veldig vanlig, men ikke helt uvanlig heller.

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-08, 10:55   #23
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Liker du navnet ditt?

Det er vel helt ok, jeg verken missliker eller liker det, og det er helt vanlig.

Mine barn har spesielle/uvanlige/sjeldne navn, flere navn har de også.
Jeg har litt sær smak i navn, og de må også fungere på andre språk.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)



Sist redigert av Aminta : 17-02-08 kl 14:31.
Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-08, 10:57   #24
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Liker du navnet ditt?

Jeg liker navnet mitt godt, men gjorde det ikke når jeg var barn. Det er et litt "gammeldags" navn. Allikevel er det godt at det ikke er veldig mange på min alder eller yngre som har det samme navnet som meg (jeg kjenner bare en).


Ungene har mye mer sjeldne, men ikke sære navn.

  Svar med sitat
Gammel 16-02-08, 11:05   #25
Bærekraftig
Gro
 
Bærekraftig sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 779
Bærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populær
Standard

Sv: Liker du navnet ditt?

Jeg har et vanlig og kjedelig navn. De fleste som bærer det er rundt 30 år nå. Jeg er temmelig sikker på at jeg har en del navnesøstre her inne. Jeg misliker ikke navnet mitt, men jeg misliker at jeg har fått det "forfinet", og at jeg må stave det ofte. Jeg kjenner ei på min alder som heter Eivor, og jeg synes hun er heldig som fikk bære navnet sitt alene. Det gjorde henne litt ekstra spesiell, synes jeg.

Når jeg selv skulle ha barn, så var jeg veldig bevisst på at de ikke skulle få navn som er in, ei heller unødvendige eller "jålete" bokstaver. Barna mine har alle norrøne navn. De er ikke sjeldne, men heller ikke toppnavn. Jeg har litt allergi mot jålete navn, mot bokstaver som er i veien og mot toppnavn.

Det er kanskje som følge av at jeg heter det jeg heter, eller?

Bærekraftig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-08, 11:11   #26
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du navnet ditt?

Mitt første navn er så vanlig som det kan bli, det andre er ikke helt på høyden der, og blir stavet feil støtt og stadig, men allikevel, det er MANGE som heter det. Jeg synes hverken at det er veldig fint eller veldig stygt, og blir som oftest kalt (og reagerer fortere om noen kaller meg ved) initialene mine.

Barna har fått navn som dengang da var litt uvanlige, men som tydeligvis har kommet oppover på navnelistene, dog ikke helt til toppen, og det er jeg glad for. Valgte navn til de utifra hva jeg synes høres penest (og ser penest) ut.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-08, 11:13   #27
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Liker du navnet ditt?

Jeg syns at navnet mitt er pent. Hadde en til i klassen med samme navn, men det ble skrevet ulikt.

Mine barn har navn som ikke veldig mange andre har, men syns ikke de er sjeldne.

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-08, 11:15   #28
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du navnet ditt?

Jeg liker godt fornavnet+etternavnet mitt. Det er ingen andre som har den kombinasjonen, og det er både enkelt å uttale og å huske. Jeg synes det har litt snert. Fornavnet mitt alene er ikke noe å rope hurra for. Men det er ikke skjemmende heller. Det er såpass vanlig at ingen reagerer på det, men ikke så vanlig at jeg ofte møter andre med samme navn.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-08, 11:23   #29
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du navnet ditt?

Åhja. Jeg er veeeldig glad i etternavnet mitt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-08, 11:48   #30
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du navnet ditt?

Der jeg ble født var navnet mitt veldig uvanlig, men så flyttet vi til en annen by der omtrent annenhver jente på min alder het det samme. Jeg har alltid likt navnet mitt uansett -det klinger fint.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-08, 11:50   #31
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du navnet ditt?

Jeg liker navnet mitt. Det er sånn passe uvanlig, jeg var den eneste med det navnet både på grunnskolen og på videregående. Jeg har heller aldri møtt noen som har samme navn som meg, selv om det egentlig ikke er så veldig uvanlig/sært.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-08, 11:57   #32
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du navnet ditt?

Nå lurer jeg jo på hva alle dere heter. Dumme tråden!

Jeg har et vanlig 70-tallsnavn som ingen kaller barna sine i dag. Jeg synes det er et kjedelig navn, men overlever jo nå som voksen. Som barn ville jeg jo helst hete noe som begynt på C eller helst Ch.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-08, 11:59   #33
Nuppa
Superduperaktiv
 
Nuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 683
Nuppa er populærNuppa er populærNuppa er populærNuppa er populær
Standard

Sv: Liker du navnet ditt?

Mitt navn er forholdsvis vanlig blant de på min alder. Ikke så mange som får navnet nå lengre.

Begge barne mine har korte enkle og vanlige navn. *ukomplisert*

Nuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-08, 12:00   #34
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du navnet ditt?

Opprinnelig lagt inn av Chantelle, her.

Mitt navn er forholdsvis vanlig blant de på min alder. Ikke så mange som får navnet nå lengre.

Begge barne mine har korte enkle og vanlige navn. *ukomplisert*

Men som barn hadde du kanskje samme drømmer som meg? : peker på nick:

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-08, 12:04   #35
Turte
Latsabb
 
Turte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.132
Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Sv: Liker du navnet ditt?

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Nei, jeg liker ikke navnet mitt. Har et vanlig 70-talls-navn som foreløbig ikke har blitt populært igjen. Det skjønner jeg godt!

Signerer.


Den ene datteren min har et 70-tallsnavn som "kom tilbake".

Turte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-08, 12:19   #36
Hippie
Energisk
 
Hippie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 399
Hippie er litt kulHippie er litt kul
Standard

Sv: Liker du navnet ditt?

Like du navnet ditt?
Ja, det er jo meg da.

Har du et sjeldent navn, eller delte du navnet ditt med mange andre på din alder?
Det var på navnetoppen da jeg ble født. Altså 1974. Tror det var på navnetoppen i 1973 også. Siden har ingen brukt det. hehe...

Har dine barn vanlige, eller mer sjeldne navn?
Ganske vanlig navn. Men da jeg bestemte meg for å bruke det (oppkallingsnavn) da var det veldig få som kalte barna sine det. Men så rakk det å bli "trendy" igjen før jeg fikk barn.

Hippie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-08, 12:21   #37
Hippie
Energisk
 
Hippie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 399
Hippie er litt kulHippie er litt kul
Standard

Sv: Liker du navnet ditt?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Nå lurer jeg jo på hva alle dere heter. Dumme tråden!

Jeg har et vanlig 70-tallsnavn som ingen kaller barna sine i dag. Jeg synes det er et kjedelig navn, men overlever jo nå som voksen. Som barn ville jeg jo helst hete noe som begynt på C eller helst Ch.

Denne kan jeg dulte litt på.

Jeg skulle såååå ønske at jeg het for Charlotte eller noe sånt. Jeg ble nesten kalt Charlotte da, av mamma. Men min onkel, av alle, han blandet seg voldsomt inn og så ble det Hege.

SÅNN - nå har jeg avslørt navnet mitt.

Hippie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-08, 12:35   #38
Nuppa
Superduperaktiv
 
Nuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 683
Nuppa er populærNuppa er populærNuppa er populærNuppa er populær
Standard

Sv: Liker du navnet ditt?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Men som barn hadde du kanskje samme drømmer som meg? : peker på nick:

Det skulle man kanskje tro. Men da jeg skulle lage nick her fant jeg ikke på noe annet enn det dumme navnet til en puddel jeg vet om.
Så det er brukt litt med ironi kan man vel si.

Nuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-08, 13:01   #39
Bærekraftig
Gro
 
Bærekraftig sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 779
Bærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populær
Standard

Sv: Liker du navnet ditt?

Jeg hadde en drøm om å hete Linda, jeg.

Mamma og pappa klarte ikke enes om navn til meg, så de la favorittene sine i en bolle og trakk. På lappene i bollen sto det Elisabeth, Cecilie, Veronica, Cathrine, Monica og Marita.

Bærekraftig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-08, 13:11   #40
tiril
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Liker du navnet ditt?

ja

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no