Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Din favoritt-jule-cd?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-11-06, 21:45   #1
Leandra
Superduperaktiv
 
Leandra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 667
Leandra er litt kulLeandra er litt kulLeandra er litt kul
Standard

Din favoritt-jule-cd?

Som noen sikkert har fått med seg,så elsker jeg julen og alt som hører med Har mange juleplater,favorittene er nok Peter Jøback og Elisabeth Andreassen.Så har jeg noen cdèr med "barnejulesanger" som er veldig jul for meg
MEN,nå vil jeg vite hva er din favoritt juleplate? ønsker meg en ny,gjerne med litt engelske julesanger.

__________________
Leandra stolt mamma til 3 ungdommer❤️❤️❤️
Leandra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 22:19   #2
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Din favoritt jule cd?

Det må bli Putti Plutti Pott!

Jeg har også en med Ella Fitzgerald som jeg liker godt, og en haug med andre. Alle pakkes ned med julepynten og tas frem igjen 1. desember.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-06, 07:37   #3
Frances
Lykkelig naiv
 
Frances sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 861
Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Sv: Din favoritt jule cd?

Er veldig glad i juleCDen min med Nidarosdomens guttekor og Arve Tellefsen. Har nettopp kjøpt meg juleCD med Nat King Cole, og kan nesten ikke vente til det blir desember og jeg kan sette den på.

Til barna tenkte jeg å kjøpe Malins jul.

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-06, 08:38   #4
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Din favoritt-jule-cd?

Jeg har to cd-er med Nidarosdomens Guttekor og Arve Tellefsen - de liker jeg veldig godt!

Ungene ønsker seg Malins jul så den blir nok innkjøpt til helga Kanskje blir det en ny julecd til mor også dersom jeg får noen gode tips i denne tråden

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-06, 10:20   #5
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Din favoritt-jule-cd?

Hjemme hos foreldrene mine setter pappa på en velbrukt og lettskrapet LP med Silent Night med Mahalia Jackson på julaften når alle har fått på seg pentøyet og bare rusler litt rundt i stuen og venter på middag. Det er det som er julestarten for meg.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-06, 13:47   #6
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Din favoritt-jule-cd?

Jeg er veldig glad i Desemberbarn med Kari Bremnes og Richard Wolff.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-06, 13:51   #7
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.092
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Din favoritt-jule-cd?

Jeg er veldig glad i Carolas "Jul i Betlehem" (ikke helt politisk korrekt kanskje ), men denne førjulstiden har jeg helt dilla på en jazza jule-CD av Hjorth og Nysted.

Nooria er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-12-06, 14:03   #8
Ryli
lissom sjarmør
 
Ryli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.912
Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Sv: Din favoritt-jule-cd?

Ikke akkurat tradisjonell julemusikk, men Trans-Siberian Orchestras julecd-er er nok favoritten. Favorittjulesangen min var "Fairytale in New York" med The Pogues, helt til FFK klarte å lage en grusom cupfinaleversjon av den. Jeg tror aldri jeg kommer til å fikse å høre den sangen mer.

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-06, 14:07   #9
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Din favoritt-jule-cd?

Opprinnelig lagt inn av Ryli, her.

Favorittjulesangen min var "Fairytale in New York" med The Pogues, helt til FFK klarte å lage en grusom cupfinaleversjon av den. Jeg tror aldri jeg kommer til å fikse å høre den sangen mer.

Ikke sant!

__________________
LilleT
LilleT er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-12-06, 14:09   #10
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Din favoritt-jule-cd?

Juleoratoriet / Bach og Messias / Händel. Helt klart.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-06, 14:10   #11
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Din favoritt-jule-cd?

Opprinnelig lagt inn av Ryli, her.

Favorittjulesangen min var "Fairytale in New York" med The Pogues,

Med Kirsty McColl, ikke å forglemme. Jeg har heldigvis ikke hørt FFK-versjonen, så jeg tåler den fremdeles.

Dette må vel bli min favoritt, synes det er så rørende der han står med sneipen i munnviken foran juleneket (!)

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-06, 14:15   #12
Ryli
lissom sjarmør
 
Ryli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.912
Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Sv: Din favoritt-jule-cd?

Ja, du måtte selvfølgelig dra frem han igjen, nå som jeg endelig hadde klart å fortrenge den der "Anna på tjukken"- låta.

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-06, 14:38   #13
kiddo
På flyttefot.
 
kiddo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.570
kiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Din favoritt-jule-cd?

Jeg har heldigvis ikke hørt FFK-sangen, så jeg er fremdeles veldig glad i "Fairytale in New York". Andre sanger som gir meg julestemning er Bing Crosby/David Bowie med "Little Drummer Boy/Peace on earth" og Jussi Björlings "O helga natt". Og så blir det ikke jul før jeg har hørt "Julekveld i skogen" med Rolf Just-Nilsen.
Av cd-er synes jeg også at Carolas "Jul i Betlehem" er nydelig, ellers blir det nok sånne "Absolute Christmas"-utgaver...

__________________
Jente 1997 Gutt 2005
--Den som kaster den første stein har i det minste et snev av originalitet--
kiddo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-06, 14:39   #14
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Din favoritt-jule-cd?

Opprinnelig lagt inn av kiddo, her.

Andre sanger som gir meg julestemning er Bing Crosby/David Bowie med "Little Drummer Boy/Peace on earth" og Jussi Björlings "O helga natt". Og så blir det ikke jul før jeg har hørt "Julekveld i skogen" med Rolf Just-Nilsen.

Ja, ja og ja!

__________________
LilleT
LilleT er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-12-06, 14:44   #15
LaLuna
aldrende
 
LaLuna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.813
LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Din favoritt-jule-cd?

Bachs juleoratorium er favoritt nr 1.

Favoritt nr 2 er "He is Christmas" med Take 6.

Og den vakreste versjonen av Deilig er jorden, er det Oslo Domkor som har gjort. DA er det jul da.

__________________
Storebror (2003) og lillebror (2004)

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-06, 14:57   #16
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Din favoritt-jule-cd?

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg er veldig glad i Desemberbarn med Kari Bremnes og Richard Wolff.

(kanskje ikke helt stemningsskapende?) Den kommer nok fram i løpet av helga.

Ellers er sjela mi så lettlurt at den finner julestemning også i sanger jeg ikke helt tør stå inne for. Men julestemning er julestemning, ikke sant?

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-06, 18:56   #17
Ami
kamelkonsument
 
Ami sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Innlegg: 2.775
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Din favoritt-jule-cd?

Julealbumet med Dolly Parton og Kenny Rogers.
Ellers er jeg glad i Ella Fitzgerald, Nat King Cole, Jussi Björling, Sissel Kyrkjebø og andre julesvisker.

__________________
Amidatter '06, Amisønn '08
"Life is what passes you by while you're busy making other plans." John Lennon

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-06, 19:13   #18
Cielo
Superduperaktiv
 
Cielo sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 685
Cielo er populærCielo er populærCielo er populærCielo er populær
Standard

Sv: Din favoritt-jule-cd?

Opprinnelig lagt inn av Ami, her.

Julealbumet med Dolly Parton og Kenny Rogers.

Ja, jeg elsker det! Ikke på en ironisk måte heller, jeg er oppriktig glad i den plata.

Cielo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-06, 19:22   #19
Ami
kamelkonsument
 
Ami sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Innlegg: 2.775
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Din favoritt-jule-cd?

Opprinnelig lagt inn av Cielo, her.

Ja, jeg elsker det! Ikke på en ironisk måte heller, jeg er oppriktig glad i den plata.

Jeg var ikke ironisk. Men jeg synes det er like morsomt hvert år.
"IIIII'll be home with bells on!(ring-ring-ring-ring-ring)"

__________________
Amidatter '06, Amisønn '08
"Life is what passes you by while you're busy making other plans." John Lennon

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-06, 19:31   #20
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Din favoritt-jule-cd?

Opprinnelig lagt inn av Ami, her.

"IIIII'll be home with bells on!(ring-ring-ring-ring-ring)"

Jeg hørte den sangen for første gang i fjor og ble aldeles hekta. Jeg trodde mannen min skulle tørne, så lei var han av å høre meg gå rundt og gaule på akkurat den ene strofen.


Min favoritt jule-CD er for øvrig det første "A very Special Christmas"-albumet. Jeg hadde det først på LP, men så ødela jeg platespilleren min, så lykken var stor da den kom ut på CD. Jeg så alle videoene til dette albumet på TV da jeg var syk hele julen mens jeg gikk på high school i USA (1987) og det gjorde kjempeinntrykk. Den absolutte favoritten er Stevie Nicks versjon av "Silent Night". Jeg får frysninger nedover ryggen. Dessuten synger U2 en fantastisk sexy versjon av "Christmas Baby Please Come Home"

A Very Special Christmas
The first effort was an undeniable smash — many of the tracks went on to become perennial holiday classics. The album features:
"Santa Claus is Coming to Town" by The Pointer Sisters
"Winter Wonderland" by Eurythmics
"Do You Hear What I Hear" by Whitney Houston
"Merry Christmas Baby" by Bruce Springsteen & the E Street Band
"Have Yourself a Merry Little Christmas" by The Pretenders
"I Saw Mommy Kissing Santa Claus" by John Cougar Mellencamp
"Gabriel's Message" by Sting
"Christmas in Hollis" by Run-D.M.C
"Christmas (Baby Please Come Home)" by U2
"Santa Baby" by Madonna
"The Little Drummer Boy" by Bob Seger and the Silver Bullet Band
"Run, Rudolph Run" by Bryan Adams
"Back Door Santa" by Bon Jovi
"The Coventry Carol" by Alison Moyet
"Silent Night" by Stevie Nicks

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no