Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Har du oppgradert din iPhone til iOS5?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-10-11, 20:19   #101
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du oppgradert din iPhone til iOS5?

Min 3GS har også blitt treigere etter oppgraderingen. Har bestilt en 4S nå så da håper jeg ikke det blir så altfor lenge til den kommer

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-11, 20:38   #102
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du oppgradert din iPhone til iOS5?

Jeg har ventet på denne telefonen i mange måneder, men nå da den endelig kom er jeg plutselig i tvil. Det var jo iphone 5 jeg skulle ha. Ikke noen firer. Og den jeg har virker jo selv om den er treg og har dårlig kamera. *sukk*

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 11:00   #103
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du oppgradert din iPhone til iOS5?

Lastet nettop ned en betaversjon av iTunes på developersenteret til Apple (iTunes 10.5.1 beta). Ser ut til at dette med å synce apper og sånt er veldig mye mer intuitivt i den versjonen. Hurra!

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 12:51   #104
Penelope
Superaktiv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 473
Penelope er litt kulPenelope er litt kul
Standard

Sv: Har du oppgradert din iPhone til iOS5?

Jeg skjønner mindre og mindre. Oppgraderingen av ny programvare på iphone stopper på "overfører kjøp fra "Min iphone". Derfor tenkte jeg å la være å oppgradere før jeg hadde fått "ryddet opp" i synkroniseringsproblemene. Valgte derfor å "Ikke oppgradere nå".

Under vanlig synkronisering stopper den likevel på samme prosess.
Jeg bestemmer meg derfor for å slette det programmet som er kjøpt fra telefonen. Det hjelper ikke. Den stopper fortsatt opp på "kopierer Messenger". Faktisk sto den slik i hel natt.
Jeg skrur av og på telefonen. Da er plutselig "messenger" tilbake på telefonen, selv om jeg har slettet den.
Sletter på nytt. Skrur av og på. MEssenger er der likevel.

Jeg sletter messenger OG facebook fra telefonen, og forsøker å synkronisere med itunes. Synkroniseringen stopper da på "Kopierer facebook", selv om jeg har slettet den.

Nå får jeg altså ikke synkronisert, ikke oppgradert ny programvare til iphone, og heller ikke lastet ned nye apper - de blir bare liggende i vent-modus på telefonen. De synes imidlertid i iTunes.

Jeg er uhyre takknemlig hvis noen kan hjelpe meg .

Penelope er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 13:20   #105
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du oppgradert din iPhone til iOS5?

Jeg tror du må slette Messenger fra itunes?

Etter hva jeg leser av denne tråden, så skal jeg altså bare gi beng i å oppgradere min 3GS og heller leve lykkelig med gammelt system på den.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 14:10   #106
Penelope
Superaktiv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 473
Penelope er litt kulPenelope er litt kul
Standard

Sv: Har du oppgradert din iPhone til iOS5?

Messenger ligger ikke i iTunes. Feilen oppstår fordi itunes forsøker å overføre kjøp fra telefonen som enda ikke er overført til itunes.

Penelope er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 17:12   #107
Penelope
Superaktiv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 473
Penelope er litt kulPenelope er litt kul
Standard

Sv: Har du oppgradert din iPhone til iOS5?

Hei

Hardreset av telefonen gjorde at synkroniseringen fungerte - og telefonen mistet ingenting - tror jeg. Men nå har jeg et nytt (haste)spørsmål.
Jeg er midt i oppgraderingen, itunes er ferdig med sikkerhetskopieringen, og jeg holder på med innstillinger på ipone.
Den spør meg om jeg skal
- konfigurere som ny iphone
- gjenopprett fra iCloud-kopi eller
-gjenopprett fra iTunes sikkerhetskop

Hvilket av de 2 siste alternativene skal jeg velge? Jeg har ikke annen sikkerhetskopi enn den som ble gjort i oppgraderingen. Men hvor ligger den?

Penelope er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 17:19   #108
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du oppgradert din iPhone til iOS5?

Opprinnelig lagt inn av Penelope, her.

Hei

Hardreset av telefonen gjorde at synkroniseringen fungerte - og telefonen mistet ingenting - tror jeg. Men nå har jeg et nytt (haste)spørsmål.
Jeg er midt i oppgraderingen, itunes er ferdig med sikkerhetskopieringen, og jeg holder på med innstillinger på ipone.
Den spør meg om jeg skal
- konfigurere som ny iphone
- gjenopprett fra iCloud-kopi eller
-gjenopprett fra iTunes sikkerhetskop

Hvilket av de 2 siste alternativene skal jeg velge? Jeg har ikke annen sikkerhetskopi enn den som ble gjort i oppgraderingen. Men hvor ligger den?

Gjenopprett fra iTunes.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 20:53   #109
Hobbes
Snikende tiger
 
Hobbes sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.015
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du oppgradert din iPhone til iOS5?

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

Jeg bestilte 4S via Applestore i den tro at de var kjappe å få telefonene ut. Vel, jeg bestilte for en uke siden og ordren står med levering 7.-14- november.

Den skulle jo ikke lanseres før 28., som var på fredag, så jeg tipper at de ikke har sendt noe ut før det. Jeg bestilte forrige søndag, og håper at de sender ut enten i morgen eller torsdag.

__________________
Chocolate is the answer. Who cares what the question is.
Hobbes er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 22:32   #110
Penelope
Superaktiv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 473
Penelope er litt kulPenelope er litt kul
Standard

Sv: Har du oppgradert din iPhone til iOS5?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Gjenopprett fra iTunes.

Tusen takk.
Den fungerer - endelig - etter et par ekstra runder for å få med musikkfilene.

Det jeg ikke helt skjønner, er hvordan jeg nå i fremtiden skal forholde meg til hhv. itunes og icloud.
Hva trenger jeg til hva?

Penelope er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 22:35   #111
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du oppgradert din iPhone til iOS5?

Opprinnelig lagt inn av Penelope, her.

Tusen takk.
Den fungerer - endelig - etter et par ekstra runder for å få med musikkfilene.

Det jeg ikke helt skjønner, er hvordan jeg nå i fremtiden skal forholde meg til hhv. itunes og icloud.
Hva trenger jeg til hva?

Når jeg oppgraderte så konkluderte jeg vel med at jeg neppe kunne ha noe backup liggende på iCloud (som er en server på nett i praksis) ettersom jeg ikke hadde tatt iCloud i bruk ennå. Dermed så måtte jeg gjenopprette fra iTunes (som ligger lokalt på din maskin). Om du huker av for å bruke iCloud i fremtiden, så blir det vel iCloud du skal gjenopprette fra. Hvis ikke så fortsetter du med iTunes.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 22:46   #112
Penelope
Superaktiv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 473
Penelope er litt kulPenelope er litt kul
Standard

Sv: Har du oppgradert din iPhone til iOS5?

Det virker ihvertfall som musikk uansett ikke kommer til icloud.

Penelope er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 22:49   #113
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du oppgradert din iPhone til iOS5?

Musikken kommer ikke til himmelen?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 22:51   #114
Penelope
Superaktiv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 473
Penelope er litt kulPenelope er litt kul
Standard

Sv: Har du oppgradert din iPhone til iOS5?

Å jo da, det blir sang og musikk i himmelen.
Her snakker om vi apples jordiske alternativ....

Penelope er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 07:33   #115
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.242
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du oppgradert din iPhone til iOS5?

Oppdatert, ingen problemer.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 18:20   #116
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du oppgradert din iPhone til iOS5?

Oppdaterer nå, med høye skuldre. Hvordan kan jeg finne igjen alle app-ene? Er det mulig eller må jeg laste ned på nytt?

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 21:30   #117
Veritas
Det norske
 
Veritas sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 1.536
Veritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du oppgradert din iPhone til iOS5?

Mine apper lå spredd på flere sider bortover om du skjønner hva jeg mener, sjekk om de er der først, kanskje.

__________________
04 ~ 07
Veritas er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 23:09   #118
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du oppgradert din iPhone til iOS5?

Det var bare foreldreportalen-appen som holdt stand. den lå helt For seg selv på egen side. Resten har jeg bare lasta ned på nytt.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no