Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Er dette greit av journalisten?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

 
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-05-16, 17:10   #1
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Er dette greit av journalisten?

I avisa BA er det i dag eit oppslag om ein av to guttar som blei påkøyrt utanfor ein skule i går:

http://www.ba.no/trafikkulykker/ulyk...n/s/5-8-346474

Heldigvis gjekk det langt bedre enn først antatt med begge guttane. Men eg stussar litt over journalistens valg av bilde. På bildet ligg gutten som er 7 år og søv med open munn. Han er altså ikkje klar over at han blir tatt bilde av og at bildet kjem i avisa. Burde ikkje journalisten nøyd seg med å ta bilde av berre foreldra når gutten søv? Eg tenker at ein såpass stor gutt (sannsynligvis andreklassing) bør ha ein viss medbestemmelsesrett. Dette bildet vil jo alle i klassen sjå.
Foreldra har nok samtykka til at bildet blei tatt, men dei er muligens fremdeles litt i sjokk og ikkje heilt i stand til å vurdere kva som er greit og ikkje.
Så her tenker eg at journalisten (og BA) burde ha tenkt seg om ein gang til!

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
 


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no