Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Å skaffe seg hund

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-09-13, 14:02   #241
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å skaffe seg hund

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Han trenger mye søvn og er veldig myk i kroppen, mannen min.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-13, 14:05   #242
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.444
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Å skaffe seg hund

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Vi stenger for at hunden ikke trenger å gå rundt på natten. Jeg tror neppe han skulle ha gjort det ellers heller, han liker å være i buret, samme sak når vi er borte. Vi har vært heldige og har ikke hatt valper som har gjort så mye ugang (som å spise på skor, møbler, lister etc etc), men han hadde nok gjort en del ting som vi ikke ville at han skulle gjøre uansett som valp. Mannen min jobber hjemme i perioder og da går han og legger seg i buret ca 9.30 og sover stort sett hele dagen til 15.00. Da med åpen burdør. Men når vi ikke er hjemme så er buret låst (han veier som sagt 2,5 kg og har et bur i størrelse bokser). Han går helt frivillig og uten at vi ber ham om det, inn i det buret når vi går på morgenen og har helt åpenbart ikke noe negativ følelse for det. Ofte er det noen hjemme så han er meget sjelden i låst bur fra 8-16.30 (vi har en tidligere au pair som bor i hybel hos oss og hun studerer og er mye hjemme på dagtid).

Det er vårt valg, men uansett så tror jeg det er veldig lurt å la valpen bli vant ved bur så at den oppfatter det som noe positivt. Vi har nettingbur både inne og til bilen og syns det er bedre enn plastbur som vi hadde til vår tidligere hund. For øvrig står bilburet til tider inne og da kan det skje at han går og legger seg i det i stedet for det stor på kvelden, vel vitende om at det også blir låst. Når han skjønner at vi gjør oss klare for kvelden så går han inn i buret.

Jeg er usikker på om min hund hadde likt en slik "igloo" ettersom den ikke ser noe als ut. Hunden liker å se ut og være med på dagtid er vår erfaring så vi har vanlige myke senger til ham da.

Tusen takk igjen. Jeg laerer masse her. Selv er jeg hjemmevaerende og kjörer ikke bil (bor sentralt, saa jeg gaar for det meste, evt. sykler eller tar buss og litt taxi av og til). Hunden kommer mao. stort sett ikke til aa vaere alene paa dagtid noe saerlig og den kommer heller ikke til aa kjöre noe saerlig bil. Da spörs det vel hvor nödvendig det er med bur, tenker jeg, men det er jo noe jeg faar finne ut av, diskutere med oppdretter etc. Godt poeng at hunden gjerne vil se ut. En aapen hunde"seng" er vel bedre enn en saann lukket en, da, om vi altsaa ikke skal ha bur, bare transportveske.

Sönnen min vil (selvsagt) helst at hunden skal sove paa hans rom om natten, men saa vidt jeg skjönner av det du og andre skriver her, er det en daarlig ide saa lenge den er valp og kan ödelegge ting. Da tenker jeg heller at vi setter sengen/buret i en gang som vi kan lukke dören til.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-13, 14:07   #243
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.444
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Å skaffe seg hund

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Han trenger mye søvn og er veldig myk i kroppen, mannen min.

Skjönner det. Ikke jobber han noe saerlig naar han har hjemmekontor heller, forstaar jeg. Og i tillegg skjönner jeg jo godt at hunden liker bur naar det er vanlig sovested hjemme hos dere.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-13, 14:07   #244
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å skaffe seg hund

Og så er det mange hunder som ikke liker å se ut, så de foretrekker et teppe over buret og tre av kantene,

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-09-13, 14:09   #245
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å skaffe seg hund

Vi har ikke hund på soverommene als. Dørene er åpne, men han har lært seg at han ikke skal gå inn der. Jeg er allergisk och Herremannen har (ikke allergisk) astma og vi vil ikke bidra til at han skal få allergi.

Å ha hunden i en gang høres fornuftig ut, første nettene er den kanskje ikke så happy, men man kan alltid sove med den eller stå opp så fort den blir urolig.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-13, 14:10   #246
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å skaffe seg hund

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Og så er det mange hunder som ikke liker å se ut, så de foretrekker et teppe over buret og tre av kantene,

Ja, på natten, men på dagen når vi er hjemme og det skjer litt ting (som i helgen)så syns jeg ofte at han vil ligge på et sted der han har mye oversikt.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-13, 14:12   #247
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.444
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Å skaffe seg hund

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Og så er det mange hunder som ikke liker å se ut, så de foretrekker et teppe over buret og tre av kantene,

:noterer: Vi faar rett og slett finne ut hvordan vaar er, altsaa.

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Vi har ikke hund på soverommene als. Dørene er åpne, men han har lært seg at han ikke skal gå inn der. Jeg er allergisk och Herremannen har (ikke allergisk) astma og vi vil ikke bidra til at han skal få allergi.

Å ha hunden i en gang høres fornuftig ut, første nettene er den kanskje ikke så happy, men man kan alltid sove med den eller stå opp så fort den blir urolig.

Vi trenger en hundecall. Eller forresten: Vi har et garderoberom ved siden av soverommet vaart (med skapdörer!). Der kan den kanskje sove. Da hörer vi den i alle fall. Bill mrk: Stor leilighet

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-13, 14:13   #248
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.444
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Å skaffe seg hund

Men hva er det saanne valper kan finne paa aa spise paa da. Sko og möbler, ja, men lister, altsaa? Hva mer? Kan de rive ned ting som henger paa veggene? Aapne skapdörer? Og hvordan faar man dem til aa slutte med dette? Jeg har hört at de maa straffes etter at de evt. blir tatt paa fersken. Er dette riktig? (Jeg har tenkt aa gaa paa hundeskole med den, altsaa, men lurer jo litt saann paa forhaand, likevel).

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-13, 14:18   #249
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å skaffe seg hund

Valpen kan finne på alt det der, men trenger heller ikke være sånn i det hele tatt. Det du kan gjøre for å unngå det er to ting:
1. Alle valper er sånn, det er som babyer gjør, det går over, godta at det er sånn.
2. Belønn den med et signalord etterfulgt av godbit når den gjør det du vil den skal gjøre. Ikke straff! Hunden kan ikke norsk. Forsterk all atferd du vil ha mer av. Dette betyr at du må være i forkant av alle situasjoner sånn at du kan unngå at den gjør gale ting.

Det siste der er noe jeg brenner for og kan skrive mye om. Anbefaler deg å lese boka til Arne Aarrestad.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-09-13, 14:21   #250
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.444
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Å skaffe seg hund

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Valpen kan finne på alt det der, men trenger heller ikke være sånn i det hele tatt. Det du kan gjøre for å unngå det er to ting:
1. Alle valper er sånn, det er som babyer gjør, det går over,
2. Belønn den med et signalord etterfult av godbit når den gjør det du vil den skal gjøre. Ikke straff! Hunden kan ikke norsk. Forsterk all atferd du vil ha mer av. Dette betyr at du må være i forkant av alle situasjoner sånn at du kan unngå at den gjør gale ting.

Det siste der er noe jeg brenner for og kan skrive mye om. Anbefaler deg å lese boka til Arne Aarrestad.

Takk for tips. Og apropos hunden kan ikke norsk, saa snakker vi baade norsk og to andre spraak her hjemme. Skal se om jeg faar tak i den boken. Har bestilt et par böker herfra i förste omgang, men trenger aa lese meg opp litt, ja. Men belönning i stedet for straff höres ut som et riktig prinsipp.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-13, 14:22   #251
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å skaffe seg hund

Hehe, ja, jeg tenkte på det. Men du skjønner hva jeg mener. Belønn, ja, ikke straff. Det funker som en kule!

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-09-13, 14:23   #252
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.444
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Å skaffe seg hund

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Hehe, ja, jeg tenkte på det. Men du skjønner hva jeg mener. Belønn, ja, ikke straff. Det funker som en kule!

Jada. Skjönte den. Bare tuller litt. Er det denne boken? http://www.haugenbok.no/visverk.cfm?cid=193196 Den kan visst bare skaffes paa antikvariater...

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-13, 14:27   #253
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å skaffe seg hund

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Jada. Skjönte den. Bare tuller litt. Er det denne boken? http://www.haugenbok.no/visverk.cfm?cid=193196 Den kan visst bare skaffes paa antikvariater...

Jeg får bare opp en krimbok. Det er denne: https://www.google.no/search?q=arne+...9_ceGiX_ojM%3A

Ellers anbefaler jeg selvsagt hans kurs. Men kan du ikke ta kurs her, så vil jeg i det minste anbefale å lese litt på hjemmesiden deres. De heter Siddis Hundeskole og kursene kalles 100% positive.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-09-13, 14:30   #254
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.444
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Å skaffe seg hund

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg får bare opp en krimbok. Det er denne: https://www.google.no/search?q=arne+...9_ceGiX_ojM%3A

Ellers anbefaler jeg selvsagt hans kurs. Men kan du ikke ta kurs her, så vil jeg i det minste anbefale å lese litt på hjemmesiden deres. De heter Siddis Hundeskole og kursene kalles 100% positive.

Det var egentlig den jeg linket til, men det funket visst ikke. Skal ta en titt paa den siden. De har ekstremt mange og bra hundeskoler her, saa jeg er ikke bekymret for at jeg ikke finner en god en.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-13, 14:34   #255
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å skaffe seg hund

Belønning i stedet for straff. Oppsøk gjerne situasjoner der du vet at den kommer å gjøre galt hvilken sekund som helst. Du ser at hunden snur seg en anelse mot tingen som lokker ham og du roper med blid stemme kom samtidig som du har en liten bit av noe godt i hånden. Masse belønning når den gjør riktig. Du må også lære hunden hva Nei betyr gjennom å f.eks. sette frem noe godt på gulvet, ha hunden i bånd og gå forbi, så fort du ser at den ser på deg gode så sier du nei og lokker med ham i en annen retning (eller bruker sitt) med noe godt i hånden. Masse belønning når den gjør det den skal gjøre. Hunden må nemlig skjønne hva nei betyr, hvordan skal den vite hva den skal gjøre i stedet og hva det faktisk betyr?

Jeg bruker ikke mye nei, jeg bruker en lav kremtelyd i stedet for jeg syns ikke det er greit å gå rundt å si nei så mye. Samme lyd bruker jeg om han trekker i båndet nå når han er stor og vet godt at han ikke skal gjøre det.

I begynnelsen brukte jeg bare masse positiv respons og lokket ham inn på plass med godteri i hånden. Først fikk han hver gang, så fikk han ganske ofte men ikke alltid og så ga jeg ham i ny og ne og det kan skje at han fortsatt får. Det gjelder å ha mye godteri i lommen når man har valp. Det er den beste måten i sammarbeide med positiv forsterkning å oppdra en hund på, er min erfaring. Men bruk små biter.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-13, 22:18   #256
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.444
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Å skaffe seg hund

Ett spörsmaal til - muligens veldig dumt - men jeg tar sjansen:

Siden vi vet at vi kommer til aa ville ha med hunden til Norge paa fly, er det viktig for oss aa faa en liten hund, altsaa en under 5 kg (grensen for aa ta dem med paa fly). Er det noe spesielt vi maa se etter ift. hundeforeldrene eller valpen for aa kunne vaere sikrere paa at vi kjöper en liten hund? Jeg leste over her at tispene ofte er mindre, men det er jo ikke alltid saann har jeg ogsaa lest.

Det er absolutt ikke saann at vi "leverer den tilbake" om den blir for stor, altsaa, langt derifra, men jeg bare lurer.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-13, 22:26   #257
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å skaffe seg hund

Min tispe veier 4,7 kg. Jeg tipper at de ikke nekter deg å ta med hunden inn på flyet hvis den veier 5,1 kg.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-13, 22:44   #258
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å skaffe seg hund

Små foreldre er vel nøkkelordet her. Og så ikke la den bli overvektig selvsgt. Uansett så kan det variere veldig. Vår hund (av rasen Russkaya Tsvetnaya Bolonka) veier 2,6 kg, broren hans 5,2. Vår er uvanlig liten. Du kan jo se på den rasen også. De er gjennomsnittlig mindre enn Havanaisene. Den tyske/tsjekkiske bolonkaen er større. Det er også en nydelig hundrase!

Blir hunden større så må du noen sende den i bagasjerommet på flyet eller ordne hundevakt.

http://www.rasehund.no/raser/rase.asp?unit=365 jeg vet og om flere som veier rundt 5, men ikke noen opp mot 6.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-13, 11:45   #259
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.444
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Å skaffe seg hund

Jeg leste et sted at de veier fra 3-4 til 8-9 kilo. Utrolig stor forskjell maa jeg si. Men en annen rase vurdere vi egentlig ikke paa det naavaerende tidspunkt. Har liksom hengt oss veldig opp i at det skal vaere en Havaneser. Selvsagt kan man sende dem i flyets bagasjerom, men det höres liksom saa trist ut.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-13, 11:51   #260
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å skaffe seg hund

Jeg undrer meg over at det er greit å ha med små hunder inn i kabinen på fly.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no