Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

I forrige uke kom vi over en diskusjon om abort

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-10-06, 15:47   #81
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I forrige uke kom vi over en diskusjon om abort

Jeg synes det er latterlig at kvinnen skal ha det siste ordet i saket.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 15:50   #82
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I forrige uke kom vi over en diskusjon om abort

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg synes det er latterlig at kvinnen skal ha det siste ordet i saket.

Hvorfor det? Burde mannen ha det i stedet? Det er jo strengt tatt bare en av dem som kan ha det siste ordet.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 15:50   #83
Jr.
sasiltranopogol
 
Jr. sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: sammen med 538.410 andre
Innlegg: 283
Jr. er litt kulJr. er litt kul
Standard

Sv: I forje uke kom vi over en diskusjon om abort

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Ja det kan de. Det kan menn også. Jeg er så lei av den greia med å sette menn og kvinner opp mot hverandre på den måte.

Hele denne abortdiskusjonen er vel en del av den debatten som går nå om kvinners makt og et ønske om å få et mer nyansert syn på saken. Sett i det lyset synes jeg diskusjonen er kjempeinteressant, i og med at det kjempes for at kvinner skal få mer makt i samfunnet, de skal inn i styrerommene, skal få spissere albuer etc. Vi glemmer at det på noen områder er kvinner som sitter med nesten all makt og at om vi vil ha mer makt på noen områder, så bør vi vel kunne gi ifra oss litt på andre!

Det er Runar Døving som har startet denne debatten, som ihvertfall går i aftenposten og han har mye rett. I forhold til barn så har kvinnene makten og kan bruke de til å skaffe seg mye mer. De fleste av oss kvinner mener vel at vi har ihvertfall litt mer rett på barna våre enn mannen, at det er vi som bør ha hovedomsorgen om noen skal ha det osv og mange kvinner bruker vissheten om at de vil bli tilkjent barna i tilfelle en konflikt, for alt det er verdt. På dette området bør vi kanskje miste litt av den selvfølgelige makten.

__________________
Je n'ai rien a dire
Jr. er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 15:55   #84
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I forje uke kom vi over en diskusjon om abort

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Jeg uttalte meg fra "normalen" såklart. Det er helt klart tilfeller der det ikke bør være en selvfølge at man skal måtte si det til barnefaren.

Men hvis du skal lovpålegge kvinner å diskutere aborten med barnefar, hvordan skal du klare å skille ut dem som skal få slippe?

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 15:55   #85
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I forrige uke kom vi over en diskusjon om abort

Opprinnelig lagt inn av Jr

Hele denne abortdiskusjonen er vel en del av den debatten som går nå om kvinners makt og et ønske om å få et mer nyansert syn på saken.

Min kommentar var til kommentaren "kninner kan være fæle..." som jeg syns er malplassert i enhver sammenheng. Det er omtrent som å si "kinesere kan være fæle...". Lite nyansert og tåpelig.

Opprinnelig lagt inn av Jr

De fleste av oss kvinner mener vel at vi har ihvertfall litt mer rett på barna våre enn mannen

Du trenger ikke bruke oss i denne sammenhengen, jeg kjenner meg ikke igjen.

Jeg syns ikke akkurat abortdiskusjonen i forholdt til "siste ord/medbestemmelsesrett" osv er spesielt interessant, fordi man kan ikke få gjort det annerledes uten at det vil bli et større overgrep på kvinner enn det det er på menn i dag.

Diskusjonen om fordelingen av makt på andre områder er interessant, men ikke om hvem som skal ha rett til å bestemme over kvinners kropp.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 16:04   #86
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I forrige uke kom vi over en diskusjon om abort

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg synes det er latterlig at kvinnen skal ha det siste ordet i saket.

Jeg mener det er uunngåelig.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 16:17   #87
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: I forje uke kom vi over en diskusjon om abort

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Ja det kan de. Det kan menn også. Jeg er så lei av den greia med å sette menn og kvinner opp mot hverandre på den måten og gjøre kjønnet til et issue i om de er fæle eller ikke.

Det er jeg enig i. Det er mange varianter på alle sider.

Men det jeg prøver å si er at kvinner bruker graviditet og barn som maktmiddel mot menn. Hvis du forstår hva jeg mener? En måte å sette mennene i saksa på....

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 16:19   #88
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: I forje uke kom vi over en diskusjon om abort

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Men hvis du skal lovpålegge kvinner å diskutere aborten med barnefar, hvordan skal du klare å skille ut dem som skal få slippe?

Jeg ser problemet og har ikke noe svar på det. Litt vel bastant av meg å si at de skal lovpålegge....

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 16:20   #89
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I forje uke kom vi over en diskusjon om abort

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Men det jeg prøver å si er at kvinner bruker graviditet og barn som maktmiddel mot menn. Hvis du forstår hva jeg mener? En måte å sette mennene i saksa på....

Det du prøver å si, håper jeg, er at noen kvinner gjør det.

Men uansett ser jeg ikke helt hva det er du mener å argumentere for. Noen kvinner lurer menn til å "sette barn på" dem, det er sant. Men mener du at det er et argument for at menn burde ha mer medbestemmelsesrett i forhold til abort?

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 16:21   #90
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I forje uke kom vi over en diskusjon om abort

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Men det jeg prøver å si er at kvinner bruker graviditet og barn som maktmiddel mot menn. Hvis du forstår hva jeg mener? En måte å sette mennene i saksa på....

Jeg skjønner hva du mener. Men jeg syns det er en fryktelig stygg måte å generalisere på. Vi snakker tross alt om en lite mindretall av kvinner. Akkurat som de aller, aller fleste menn er gode foreldre som ikke stikker fra ungene sine.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 16:22   #91
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: I forje uke kom vi over en diskusjon om abort

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det du prøver å si, håper jeg, er at noen kvinner gjør det.

Men uansett ser jeg ikke helt hva det er du mener å argumentere for. Noen kvinner lurer menn til å "sette barn på" dem, det er sant. Men mener du at det er et argument for at menn burde ha mer medbestemmelsesrett i forhold til abort?

Nei jeg mener at ALLE kvinner gjør det (ironi)
Selvfølgelig så er det noen få som gjør det.

Det var litt på siden av diskusjonen ja.... en liten avsporing. Trodde du skjønte det jeg da

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 16:25   #92
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I forje uke kom vi over en diskusjon om abort

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Det var litt på siden av diskusjonen ja.... en liten avsporing. Trodde du skjønte det jeg da

Jeg var ikke helt sikker, for du trakk det frem i forlengelsen av et argument om at kvinner burde pålegges å snakke med mannen sin før de fikk ta abort. Jeg lurte på om du mente å argumentere for at kvinner også skulle pålegges å avklare det med mannen før de valgte å ikke ta abort (siden du snakket om menn som blir "lurt" til å få barn).

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 16:27   #93
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I forje uke kom vi over en diskusjon om abort

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Nei jeg mener at ALLE kvinner gjør det (ironi)
Selvfølgelig så er det noen få som gjør det.

Der skjønte jeg derimot at du ikke mente det akkurat slik du skrev det. Så der ville jeg bare påpeke at jeg syntes det var en uheldig formulering (kanskje særlig som svar til det innlegget til Glitterchick).

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 16:31   #94
Jr.
sasiltranopogol
 
Jr. sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: sammen med 538.410 andre
Innlegg: 283
Jr. er litt kulJr. er litt kul
Standard

Sv: I forrige uke kom vi over en diskusjon om abort

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg syns ikke akkurat abortdiskusjonen i forholdt til "siste ord/medbestemmelsesrett" osv er spesielt interessant, fordi man kan ikke få gjort det annerledes uten at det vil bli et større overgrep på kvinner enn det det er på menn i dag.

Diskusjonen om fordelingen av makt på andre områder er interessant, men ikke om hvem som skal ha rett til å bestemme over kvinners kropp.

Diskusjonen kan jo være interessant i forhold til å få fokus på det og på den maktesløsheten som en del menn opplever i forhold til dette. Jeg mener som de fleste at ingen mann eller andre kan bestemme over min kropp, verken til å beholde eller å fjerne, men jeg tror allikevel at en diskusjon om menns manglende mulighet til å bestemme i saken kan være verdifull.

Det skaper en bevissthet om det og kanskje kan det gjøre at noen kvinner kan ta mer til seg den andre partens tanker om saken. For en del menn kan det være forferdelig traumatisk at deres ufødte barn "drepes" og for min del, ble jeg først klar over det nylig da jeg leste en del uttalelser fra menn som ufrivillig var blitt/ikke var blitt fedre. personlig har jeg tenkt mer i baner av min kropp-mitt valg og at det er kvinnen som sitter igjen med vonde tanker og følelser og har ikke helt klart å sette meg inn i mennenes situasjon.

__________________
Je n'ai rien a dire
Jr. er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 16:49   #95
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I forrige uke kom vi over en diskusjon om abort

Opprinnelig lagt inn av Jr., her.

For en del menn kan det være forferdelig traumatisk at deres ufødte barn "drepes" og for min del, ble jeg først klar over det nylig da jeg leste en del uttalelser fra menn som ufrivillig var blitt/ikke var blitt fedre.

Jeg har full forståelse for at det kan være traumatisk å ikke bli pappa til et ønsket barn, men jeg mener alternativet blir enda mer traumatisk for kvinnen.

At det er traumatisk å bli pappa til en ikke ønsket barn kan jeg også til en viss grad forstå, men mener at der må man faktisk ta en god del av ansvaret selv.

Man kan godt erkjenne traumet og kvinnens "makt", men så lenge man ikke har alternativer som vil funke like bra eller bedre for alle parter enn løsningen man har i dag så ser jeg virkelig ikke helt vitsen med å diskutere det.

Jeg syns også begrepet "makt" blir brukt på en litt dårlig måte i denne sammenhengen. Det blir ofte fremlagt som om dette er easy-peasy for kvinnen og hun omtrent gjør det kun for å hevne seg. Jeg har ikke et eneste sted i den pågående debatten sett det nevnt fra de diskuterende mennene at både tvungen abort eller svangerskap kan være traumatisk eller mer traumatisk.
Hele debatten blir kun en maktkamp, et spill for galleriet for å stadfeste hvem som har det værst, hvem som utøver mest makt over den andre og hvem som må gi fra seg makt.

Alle det er i og for seg interessant, men ikke på det grunnlaget.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 16:57   #96
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I forrige uke kom vi over en diskusjon om abort

Enhver mann som virkelig ikke ønsker å bli far, MÅ bruke kondom. Selv om det ikke er like godt!

Hvis bare seksualundervisning og kampanjer hadde vært litt mindre naive og heller kommet med litt klare uttalelser, kunne kanskje mye vært unngått.

Jeg stiller meg svært tvilende til manges "gode grunner" for å ta abort, men ser at hvis noen skal kunne bestemme det, må det være den gravide kvinnen. Det finnes ingen andre praktiske muligheter, noe som selvfølgelig kan være frustrerende for menn med et intenst ønske om å bli pappa. Allikevel ser vel enhver forholdsvis oppegående mann som faktisk VIL ta på seg ansvaret det er å være pappa, at lovgivningen ikke kan forandres uten at likestillingen tar et stort hopp tilbake.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 17:14   #97
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: I forje uke kom vi over en diskusjon om abort

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg var ikke helt sikker, for du trakk det frem i forlengelsen av et argument om at kvinner burde pålegges å snakke med mannen sin før de fikk ta abort. Jeg lurte på om du mente å argumentere for at kvinner også skulle pålegges å avklare det med mannen før de valgte å ikke ta abort (siden du snakket om menn som blir "lurt" til å få barn).

Du skjønner det Skilpadda at jeg skjønte det selv jeg hva jeg mente altså

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 17:16   #98
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I forje uke kom vi over en diskusjon om abort

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Du skjønner det Skilpadda at jeg skjønte det selv jeg hva jeg mente altså

Det var jo betryggende. Jeg ville bare gjerne være sikker på hva det var du mente, jeg også, før jeg eventuelt svarte på det.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 17:43   #99
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I forrige uke kom vi over en diskusjon om abort

Selv om det hadde vært lovpålagt å diskutere abort med barnefar, så er det da en enkel måte å unngå det på. Lurer på om noen kjenner til uttrykket "far ukjent".

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 20:38   #100
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I forrige uke kom vi over en diskusjon om abort

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg mener det er uunngåelig.

Stygt redd for det, ja.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no