Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Når var slike pyntestoler poppis?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-01-17, 22:14   #1
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.590
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Når var slike pyntestoler poppis?

Jeg har fått to "gull"stoler etter min bestefar. Min aner ikke når de ble kjøpt, men de er iallefall lik gamle som meg. Når var det poppis med slike stoler? Litt usikker på om jeg skal ha de, men synes de er litt kule også. De stod jo til pynt i gangen og aldri blitt brukt.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-17, 22:17   #2
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når var slike pyntestoler poppis?

Er de litt lave og ustøe? Svigermor har to liknende i sin entre og det er egentlig forbudt å sitte i de. Om vi drar de inn i stua når vi er mange der så blir hun veldig snurp men lar være å si noe for det finnes ikke andre stoler. *sparegenerasjonen*

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-17, 22:19   #3
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.590
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når var slike pyntestoler poppis?

De er litt lave, men ikke ustø på noe vis.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-17, 22:54   #4
Bean
Erfaren
 
Bean sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 1.108
Bean er populærBean er populærBean er populær
Standard

Sv: Når var slike pyntestoler poppis?

Åh de hadde blitt så kule med nytt gult stoff slik som det var bilde av i en artikkel i Aftenposten i dag: http://www.aftenposten.no/bolig/--De...-om-9667b.html

__________________
2003 & 2006
Bean er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-17, 23:25   #5
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når var slike pyntestoler poppis?

Foreldrene mine har noen som er kliss like, bare med annet trekk. De ble kjøpt tidlig på 80-tallet, mener jeg å huske.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-17, 23:44   #6
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.405
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når var slike pyntestoler poppis?

Aner ikke når den er fra, men fin stol! Ny farge kan gjøre seg!

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-17, 23:48   #7
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når var slike pyntestoler poppis?

Det er slike stoler det er umulig å sette noen alder på, siden de er litt sånn mock-rokokko, men jeg ville tippet et sted mellom 60- og 80-tallet. Jeg syns trekket ser veldig sekstitalls ut.

__________________


Sist redigert av Tallulah : 19-01-17 kl 10:30.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-17, 00:09   #8
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.590
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når var slike pyntestoler poppis?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det er slike stolerdet er umulig å sette noen alder på, siden de er litt sånn mock-rokokko, men jeg ville tippet et sted mellom 60- og 80-tallet. Jeg syns trekket ser veldig sekstitalls ut.

Det kan stemme for mor trodde det bestefars andre kone som hadde med seg disse (biologisk mormor døde ganske ung).

Jeg liker nå litt det gullplysjbrokadestoffet. Siden de virkelig ikke har blitt brukt så ser de helt nye ut.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-17, 10:13   #9
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.386
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Når var slike pyntestoler poppis?

Å herregud, jeg elsker sånne stoler!! Fantastisk kule å blande inn i et ellers moderne interiør, nesten uansett hvilken stil du har fra før så lenge resten er relativt gjennomført. Disse var kjempefine med det stoffet de har, og jeg ville beholdt dem slik og kombinert med en kul, fargerik pute i den ene. Jeg har også sett mange sånne stoler som er blitt kjempefine når de trekkes om i moderne trekk eller i speilfløyel. Skal se om jeg finner et par bilder. Bruk dem - eller selg dem dyrt til rett person!

Får ikke til å laste opp, men ta en titt på Instagrammen til butikken decorazioni_interior. Det er en butikk i Hamburg som bl.a. restaurerer slike stoler (og selger dyrt). Det er et par bilder av stoler nedi der hvis du scroller tilbake og ellers utrolig mange fine bilder av ulike stoffer som du har. Til inspirasjon!


Sist redigert av liefje : 19-01-17 kl 11:28.
liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-17, 10:29   #10
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når var slike pyntestoler poppis?

Jeg ville tatt dem! de vil utgjøre en flott kontrast til et moderne og mer stramt interiør.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-17, 10:29   #11
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når var slike pyntestoler poppis?

Jeg syns også sånn skikkelig glam-stoff er rålekkert! Det er veldig kult på en slik liten stol, som en kontrast til mer nordisk ull-og-tre-interiør. Om det er i god kvalitet hadde jeg garantert beholdt det slik.

Save

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-17, 10:32   #12
Ami
kamelkonsument
 
Ami sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Innlegg: 2.775
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Når var slike pyntestoler poppis?

Superfine! La de være originale.

__________________
Amidatter '06, Amisønn '08
"Life is what passes you by while you're busy making other plans." John Lennon

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-17, 11:24   #13
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når var slike pyntestoler poppis?

Veldig Designers Guild ...
(Tapeter og stoffer)

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no