Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

[Interiør] Hvor stilsikker er du?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-01-17, 21:35   #1
Cauchy
Bør lage seg en tittel selv
 
Cauchy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 1.713
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

[Interiør] Hvor stilsikker er du?

Vi har flyttet til nytt, større hus og jeg går med tanker om å bytte ut noen møbler etter hvert. Siden vi forhåpentligvis skal bo her lenge kan jeg godt legge litt penger i det for å få noe i god kvalitet som passer huset, men så kommer tvilen snikende;hvor sikker er jeg på egen smak? Det jeg liker nå, vil jeg fortsatt like det om 10 år? 20 år? Det er ikke til å stikke under stol at jeg lar meg påvirke av mote og har helt klart endret smak siden jeg begynte å handle møbler. F.eks. så mine første spisestuestoler ca. slik ut:



Jeg synes de var kjempefine da vi kjøpte dem, men etter hvert ble jeg lei og ville ha noe annet (det hjalp ikke at de var vonde å sitte i og sank mer og mer sammen etter hvert). Siden den gang har jeg blitt mer sikkert på hva jeg liker og har begynt å konvergere mot en slags stil - tror jeg. Stilen min er jo ikke akkurat milevis unna det som er in, så kommer jeg til å bli lei når det blir ut?

Hvor sikker er du på stilen din? Liker du møblene du kjøpte for 10 år (eller lenger) siden?

Cauchy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-17, 21:39   #2
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.518
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Interiør] Hvor stilsikker er du?

Jeg er veldig stilsikker. De møblene jeg har er de jeg har og ferdig med det, ikke vits å tenke mer på det.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-17, 21:44   #3
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.787
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Interiør] Hvor stilsikker er du?

Jeg er kun praktisk og blåser i stil. Altså blir alle møbler hos meg til de er fullstendig utslitte. Det samme gjelder klær.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-17, 21:45   #4
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.
 
Sir Limpalot sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.242
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: [Interiør] Hvor stilsikker er du?

Jeg blir ikke lei møbler, de kan bli slitt eller ødelagt så de må byttes men det er som regel eneste grunnen jeg har.
Det påvirkes sikkert litt av at jeg ikke bryr meg en døyt om, eller har peiling på, hva som er in, det eneste som teller er at jeg liker det selv.
Det råder ikke full enighet om den innstillingen i heimen, akkurat, fruen går lei og vil bytte ut ting.

__________________
“There is a rumour going around that I have found God. I think this is unlikely because I have enough difficulty finding my keys, and there is empirical evidence that they exist.”
Sir Limpalot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-17, 21:45   #5
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.359
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Interiør] Hvor stilsikker er du?

Vi har hatt ein stil innen samme stilsjikt dei siste tjue åra. Den blir sjølvsagt påvirka av moten den og, men ikkje i like stor grad som dei som følger moten. Vi har hatt ein retro stil med elementer frå femti- seksti- og søttitalet heile vegen, og kor lette dei er å få tak i varierar med moten.

Om du endrar smak kan du bare svare på sjølv.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-17, 21:45   #6
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Interiør] Hvor stilsikker er du?

Svært lite. Eg beit kva eg like men lar gjenbruk, bruktkjøp og arv prege det eg har. Men noko høyglans hadde likevel aldri komt innafor desse veggane

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-17, 21:46   #7
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.028
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Interiør] Hvor stilsikker er du?

Jeg er nok ganske sikker. Jeg Har endret noe, men mye av det jeg liker og har har jeg likt i iallefall 15 år. Også er det en del motegreier jeg har eid/eier men blir lei av. Men da gjerne mindre ting enn sofa og spisestustoler.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-17, 21:47   #8
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Interiør] Hvor stilsikker er du?

Jeg kjøper inn det jeg har lyst på som passer inn med det jeg har, men kan godt finne på å selge på Finn og kjøpe nytt før det har gått 10 år. Tenker ikke på at ting skal vare evig, nei.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-17, 21:48   #9
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.376
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Interiør] Hvor stilsikker er du?

Nja, tja, jeg er ganske fornøyd nå. Men da vi etablerte oss var det Bombay-stilen som var in, og vi kunne sikkert ha kjøpt like stoler som den du viser. Vi hadde mørkebrun sofa, mørkebrune skap, mørkebrune bord, mørkebrun tv-benk. Da vi flyttet for 6 år siden solgte jeg alle de mørkebrune møblene og byttet ut med hvite IKEA-møbler, og har vært kjempefornøyd etterpå. Har byttet ut spisestuen på finn.no flere ganger, ikke fordi jeg er usikker på stilen, men pga slitasje, plassmangel, ønske om plass til flere, osv.

Jeg tror at jeg kan ha tv-benk, vitrineskap og sjenk i mange mange år fremover, men hvis jeg hadde kjøpt nytt nå, hadde det nok vært i en annen stil, den som er poppis nå. Jeg ser at jeg nok kan bytte ut knottene etter hvert. Salongbordet har jeg forsøkt å bytte ut, men finner ikke noe som passer til oss i høyde, og til sofaen i bredden (har U-sofa).

Ja, nei, jeg er nok ikke sikker i stilen. Jeg flyr nok litt etter vinden. Jeg ser også at jeg plutselig liker møblene til mamma, møblene jeg syntes var så stygge da jeg var ung at jeg nærmest nektet å ta med meg besøk hjem.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-17, 21:50   #10
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Interiør] Hvor stilsikker er du?

Eg har til dømes reclinera i mosegrønn kjøpt på midten av nittitallet. Dei er så veldig lite pene men å kaste dei når dei er fullt brukelig er ganske utenkelig for meg.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-17, 21:50   #11
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.909
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Interiør] Hvor stilsikker er du?

Eg handla salong for 30 år sida og tykjer framleis han er fin og framifrå (?) god å sove i om eg treng. Det meiste anna er arva og noko eg er nøgd med.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-17, 21:54   #12
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.833
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Interiør] Hvor stilsikker er du?

Det er snart 10 år siden vi kjøpte huset vi bor i nå og kjøpte da en god del møbler (siden vi kom fra en toroms). Vi liker fremdeles stilen og har ikke byttet noen av de store møblene, malt i nye farger eller gjort andre store forandringer ennå (og har ikke planer om det heller).

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-17, 22:00   #13
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.359
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Interiør] Hvor stilsikker er du?

Eg tror det er smart å tenke gjennom om det er elementar som går igjen, uansett mote. Likar ein alltid noe litt oriantalsk? Lær? Blankt? Retro? Eg ser at det er mykje av det samme som gjentek seg, i litt ulike variantar. Jeg har alltid likt teak, raude og turkise kjøkken, fløyel, kinesisk, japansk og indianar-estetikk. Akkurat no er det lett å finne designelementar frå sekstitalet, og då ser eg at eg lettare lar meg påvirke av moten, enn om det som er moderne ikkje er innen dei stilartane eg alltid har med meg.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-17, 22:06   #14
Cauchy
Bør lage seg en tittel selv
 
Cauchy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 1.713
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: [Interiør] Hvor stilsikker er du?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Vi har hatt ein stil innen samme stilsjikt dei siste tjue åra. Den blir sjølvsagt påvirka av moten den og, men ikkje i like stor grad som dei som følger moten. Vi har hatt ein retro stil med elementer frå femti- seksti- og søttitalet heile vegen, og kor lette dei er å få tak i varierar med moten.

Om du endrar smak kan du bare svare på sjølv.

Ja, jeg forventer ikke svar på det her. Det vil vel tiden vise.

Cauchy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-17, 22:08   #15
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.807
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Interiør] Hvor stilsikker er du?

Dette syns jeg er kjempevanskelig, for jeg har lyst til å finne en stil jeg liker om mange år også, så jeg kan forsvare at jeg bruker en del penger på møbler av god kvalitet. Men jeg er veldig usikker på om jeg liker noe fordi det er in, eller om jeg bare liker det punktum.
Så nei, jeg er ikke stilsikker. Dessverre.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-17, 22:13   #16
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Interiør] Hvor stilsikker er du?

Sikkert ikke spesielt, men det bryr jeg meg ikke noe om. Jeg gidder i alle fall ikke følge noen mote innen møbler og interiør siden det innebærer at jeg må skifte stil langt oftere enn jeg både gidder og ønsker.

Og så lurer jeg på hvorfor Tallulah skriver nynorsk?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-17, 22:17   #17
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.359
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Interiør] Hvor stilsikker er du?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Og så lurer jeg på hvorfor Tallulah skriver nynorsk?

Er eg ikkje flink?

(det er ei utfordring. Utmaning? Sjå annan (annen?) tråd starta av -ea-, så slipp alle å få sine trådar øydelagt fordi alle blir så overraska over mine nynorskkunnskaper)

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-17, 22:18   #18
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Interiør] Hvor stilsikker er du?

Eg såg han akkurat no.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-17, 22:19   #19
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.603
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Interiør] Hvor stilsikker er du?

Stil og stil fru Blom. Jeg bytter iallefall veldig sjelden ut ting, men tror ikke det er fordi jeg er så stilsikker i mine kjøp. Mer det at så lenge det funker så bytter jeg ikke ut.

vixen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-01-17, 22:20   #20
Cauchy
Bør lage seg en tittel selv
 
Cauchy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 1.713
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: [Interiør] Hvor stilsikker er du?

Nynorsk er in denne uka.

Cauchy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no