Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hvilke er dine favorittbøker på engelsk (eller på engelsk originalspråk)

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-02-12, 19:27   #21
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke er dine favorittbøker på engelsk (eller på engelsk originalspråk)

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

The Dresden Files og Southern Vampire Mysteries (Sookie Stackhouse/True Blood)! Ble akkurat ferdig med siste Dresden-bok, og nå vet jeg ikke hva jeg skal ta meg til.

Om du liker Dresdenbøkene så liker du høyst sannsynlig The Iron Druid Chronicles.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 20:10   #22
Jenna
Det ordner seg alltid
 
Jenna sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.821
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilke er dine favorittbøker på engelsk (eller på engelsk originalspråk)

The book thief
Life of Pi
84 Charing Cross road
A spot of bother
Wuthering heights

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 20:12   #23
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.490
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilke er dine favorittbøker på engelsk (eller på engelsk originalspråk)

Hm, lurer på hvorfor jeg tidligere har tipset deg om norske bøker i denne tråden. :klaskepanne:

Uansett, jeg har et nytt tips: Jeffrey Eugenides: The Marriage Plot.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-12, 00:41   #24
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.498
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke er dine favorittbøker på engelsk (eller på engelsk originalspråk)

Eg ser Paul Auster allereie er nemnd, men eg les The New York Trilogy nå, veldig god bok.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-12, 08:40   #25
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.926
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke er dine favorittbøker på engelsk (eller på engelsk originalspråk)

Opprinnelig lagt inn av Wix, her.

Aha, da er det kanskje du som har tipset meg om Wally Lamb her inne tidligere også? Jeg leste I know this much is true for noen år siden, og hadde en fantastisk leseropplevelse! Det er nok en av mine favoritter også. East of Eden av Steinbeck er også en herlig bok!
.

Det kan nok hende. Den boka har vært favoritt siden jeg leste den og tipser så mange jeg kan om den. Morsomt å høre at du hadde en fantastisk leseropplevelse.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-12, 22:01   #26
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilke er dine favorittbøker på engelsk (eller på engelsk originalspråk)

"The catcher in the rye" av JD Salinger.

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-12, 22:27   #27
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.948
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke er dine favorittbøker på engelsk (eller på engelsk originalspråk)

Tja, leser utelukkende kun engelsk/amerikansk litteratur, men siden mange har nevnt klassikere så kan jeg nevnte litt mer lettfordøyelige

Nicholas Evans: The Loop, The Devide, The Smokejumper
Nicholas Sparks: The Notebook, Nights in Rodanthe, The Wedding
Weiss/Hickman: The Dragonlance Chronicles: Dragons of Autumn Twilight, Dragons of Winter Night and Dragons of Spring Dawning
Elizabeth Kostova: The Historian

Spenning så er Grisham, Ludlum og Archer bra synes jeg. Ludlum er ikke en wiz with words, men plot'ene er gode.

Og så må jeg egentlig bare få nevne The Twilight Saga Synes hun skriver og skildrer så utrolig godt...

Sookie Stackhouse-bøkene er faktisk også vel verdt å bla gjennom.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no