Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvor mye koster det å bygge på, og er det verdt det?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-01-13, 17:36   #1
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.787
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor mye koster det å bygge på, og er det verdt det?

Vi bor i et relativt lite rekkehus (100 kvm), grunnflaten er på 55 kvm og BYA tilsvarer 60 kvm på grunn av overbygget inngangsparti og utebod. BYA (dvs grunnflaten huset kan ha ift størrelsen på tomten) er mer enn fullt utnyttet og vi vil neppe få dispensasjon til å bygge ut grunnflaten mer (jeg har sjekket med plan og bygg, som har vært veldig hjelpsomme.)

Det vi kan gjøre er å bygge inn overbygd inngangsparti og innlemme uteboden i huset, samt bygge på utstikkerne i andreeetasje på begge sider. Da vil vi kunne få plass til en liten TV-stue i andre etasje, det minste soverommet vil bli kvadratisk i steden for L-formet og vi kan gjøre om deler av det lille soverommet til bod (walk on closet :hjerte: ), gangen vil bli større og vi kan utnytte boden på en bedre måte enn vi gjøre i dag.

Problemet er at utbygging av inngangsparti berører hovedbadet som må snus for å få plass til en pitteliten TV-stue/kontorplass. (Noe jeg bare syns er en fordel, siden jeg har lyst til å totalrenovere badet. ) Dessuten mister vi oppbevaringsplass for sykler og bildekk. Bildelene tenker jeg vi kan ha på dekkhotell. Syklene tror jeg vi kan få naboene med på å lage overbygd sykkelparkering på parkeringsplassen.

Utfordringen er mannen, som mener at dette vil koste mer enn det smaker og at vi vil måtte betale alt for mye for 15 kvm ekstra. Mitt argument er at kvadratmeterprisen i denne delen av byen er så høy at det faktisk vil lønne seg for oss å bygge på fremfor å finne noe litt større. Fordi vi liker hus, beliggenhet og størrelsen på den minimale hagen. Og fordi vi slipper kostnadene knyttet til det å flytte, som blant annet inkluderer dokumentavgift, utgifter til egen eiendomsmegler og selve flyttekostnadene.

Så, hvor mye må jeg regne med at det koster, per kvm, å gjøre noe slikt? Jeg antar at bare bad kommer på ca. 200 000. Men i tillegg?

Jeg er dessuten pittelitt usikker på hva naboene vil si om utbygging av det lille soverommet. Det vil kunne påvirke deler av uteplassen deres noe, og muligens også stuen (lysforhold) og spørsmålet er om det da er veldig kjipt å gjøre noe slikt.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-13, 17:59   #2
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.049
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye koster det å bygge på og er det verdt det?

Vi hadde jo tidligere et rekkehus på 100 kvadrat og vurderte påbyggongskostnadene som såpass høye at vi droppet det. Noen andre vi kjenner bygde på ca 25 kvadrat i to etasjer (altså 25 i grunnflate), og betalte 1,6 tror vi.
Vi valgte å dra til litt og kjøpe hus isteden, også fordi rekkehus og håndverkere begge deler er noe av det dyreste i Oslo, tror jeg.

Her har vi fått et anbud på et lite påbygg (det blir ikke noe av) på 16 kvadrat, ca 700 000. Det var uten grunnmur.
Vi har slitt veldig med å få anbud på noe som helst av håndverkere her i byen. Tror de har nok å gjøre.... Kjenner også flere med blandede erfaringer.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-13, 18:01   #3
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.049
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye koster det å bygge på og er det verdt det?

Vi betalte forøvrig 270 000 for badet for 5 år siden.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-13, 18:04   #4
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.910
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye koster det å bygge på og er det verdt det?

Jeg tror det vil koste langt mer enn det smaker. Naboen har fått anbud i området 300.000 kr og oppover, bare for å renovere badet.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-13, 18:04   #5
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.856
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye koster det å bygge på og er det verdt det?

Noen jeg kjenner betalte 800.000 for 50 kvadrat ekstra. De fikk da en ekstra stue,gang og soverom.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-13, 18:14   #6
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.787
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye koster det å bygge på og er det verdt det?

Vi har to aktuelle firmaer å bruke. Jeg kan jo høre med det ene hva han tror det ville koste. Grunnmur har vi. Men jeg innser at badet vil trekke opp. Utfordringen her er at det nesten ikke selges boliger i skolekretsen og at de som selges som oftest innebærer såpass mange mill i pluss at det virkelig ikke frister... Det som derimot frister er å ta badet.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-13, 18:25   #7
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye koster det å bygge på og er det verdt det?

Jeg vil gjette at badet koster 250 000 pluss, og at utbyggingen kommer i tillegg.

Å bygge ut for å oppnå 15 kvm, høres skrekkelig dyrt ut pr. kvm. Jeg hadde neppe gjort det, men det er selvsagt alltid et spørsmål om hvor desperat man er og hvor håpløst det er å finne en annen bolig. Om det er verdt prisen, er det jo bare dere selv som kan vurdere.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-13, 18:26   #8
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.837
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye koster det å bygge på og er det verdt det?

Hvis dete gjerne vilbli der dere er og dere skal ta badet uansett, da ville jeg ikkevært i tvil om å ta reten også. Det er badet som virkelig koster.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-13, 18:27   #9
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye koster det å bygge på og er det verdt det?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Hvis dete gjerne vilbli der dere er og dere skal ta badet uansett, da ville jeg ikkevært i tvil om å ta reten også. Det er badet som virkelig koster.

Er du sjelven på tastaturfingeren i dag, Nenne, eller har du drukket?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-13, 18:32   #10
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor mye koster det å bygge på og er det verdt det?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Er du sjelven på tastaturfingeren i dag, Nenne, eller har du drukket?

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-13, 18:37   #11
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.837
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye koster det å bygge på og er det verdt det?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Er du sjelven på tastaturfingeren i dag, Nenne, eller har du drukket?

iPad. Den er helt håpløs å skrive på synes jeg. Jeg går helt i telegrammodus.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-13, 19:06   #12
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.787
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye koster det å bygge på og er det verdt det?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Hvis dete gjerne vilbli der dere er og dere skal ta badet uansett, da ville jeg ikkevært i tvil om å ta reten også. Det er badet som virkelig koster.

Det er litt det jeg tenker også. Spørsmålet er egentlig hvor mye de ekstra kvadatmetrene vil koste. Rundt en mill er helt overkommerlig, mer enn det får jeg neppe mannen med på. Og selv om 15 kvm høre lite ut, så er konsekvensen av de ekstra kvadatmetrene at vi ikke trenger å tenke på å flytte.

Greia er at vi tar ikke badet hvis vi uansett må flytte i løpet av noen år. Huset har en veldig god planløsning, men vi mangler et ekstra oppholdsrom til barna, gangen er litt for liten og vi mangler noe oppbevaringsplass. Alle disse behovene kan dekkes innen for 15 nye kvadatmetre og flytting av et par vegger.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-13, 19:12   #13
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.983
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye koster det å bygge på og er det verdt det?

Badet vårt, totalrenovert med oppigging og utviding og flytting av sluk og endring av røropplegg kom på 408.000, det ble fint, og det er deilig å ha helt nytt bad, vi brukte entrepenør som holdt i alt arbeidet og det betalte vi litt for.

Jeg tror det det koster mer å flytte ut, nytt bad vil uansett trekke opp verdien på boligen betydelig, og ekstra kvadratmeter er gull når ungene blir større.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-13, 19:16   #14
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.837
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye koster det å bygge på og er det verdt det?

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Det er litt det jeg tenker også. Spørsmålet er egentlig hvor mye de ekstra kvadatmetrene vil koste. Rundt en mill er helt overkommerlig, mer enn det får jeg neppe mannen med på. Og selv om 15 kvm høre lite ut, så er konsekvensen av de ekstra kvadatmetrene at vi ikke trenger å tenke på å flytte.

Greia er at vi tar ikke badet hvis vi uansett må flytte i løpet av noen år. Huset har en veldig god planløsning, men vi mangler et ekstra oppholdsrom til barna, gangen er litt for liten og vi mangler noe oppbevaringsplass. Alle disse behovene kan dekkes innen for 15 nye kvadatmetre og flytting av et par vegger.

Ja, det handler ofte nesten like mye om å få mer ut av den plassen man som å få flere kvadratmeter.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-13, 19:19   #15
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye koster det å bygge på og er det verdt det?

Hvis de 15 kvm er forskjellen mellom å bo og flytte, og dere har en mill i budsjett, da er det jo ikke noe å tenke på. Det blir billigere å bygge ut enn å flytte, helt sikkert.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-13, 20:30   #16
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.049
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye koster det å bygge på og er det verdt det?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Hvis de 15 kvm er forskjellen mellom å bo og flytte, og dere har en mill i budsjett, da er det jo ikke noe å tenke på. Det blir billigere å bygge ut enn å flytte, helt sikkert.

Jeg er enig i dette, men tror ikke det holder med 1 mill inkl badet.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-13, 21:11   #17
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.787
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye koster det å bygge på og er det verdt det?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Hvis de 15 kvm er forskjellen mellom å bo og flytte, og dere har en mill i budsjett, da er det jo ikke noe å tenke på. Det blir billigere å bygge ut enn å flytte, helt sikkert.

Ja, det er det jeg tenker.

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg er enig i dette, men tror ikke det holder med 1 mill inkl badet.

Og det er dette jeg er usikker på. Hvordan finner man dette ut uten å kaste bort masse penger?

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-13, 21:18   #18
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye koster det å bygge på, og er det verdt det?

Herregud så dyrt. Vi har nettopp bygget på 20 m2 stue, og mannen har gjort alt selv. (men vi må få gjort noe elektrisk da) Det har kostet rundt 150 000 ink to vindu som kommer til å koste 30 000 når vi tar oss råd til de.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-13, 21:21   #19
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.049
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye koster det å bygge på, og er det verdt det?

Dere må betale for å få tegnet tilbygget ellers får dere ingen anbud.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-13, 21:23   #20
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.837
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye koster det å bygge på og er det verdt det?

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.


Og det er dette jeg er usikker på. Hvordan finner man dette ut uten å kaste bort masse penger?

Få en arkitekt til og tegne det og lage prisoverslag. Du bruker noen tusenlapper på det og får god oversikt før du starter. Da vi bygget om og ut stemte arkitektens overslag ekstremt godt. Det ble ca. 2 % billigere enn han hadde anslått.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no