Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvor mange private flyreiser (reiser t/r uten mellomlanding) planlegger du i 20
Ingen 37 23,72%
1 44 28,21%
2-3 43 27,56%
4-6 23 14,74%
7-10 6 3,85%
11 eller mer 2 1,28%
Økologisk biodynamisk kortreist brokkoli 1 0,64%
Deltakere: 156. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-02-17, 18:05   #161
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.919
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

Denne tråden har fått meg til å vurdere om den femte og ubestilte flyturen, dvs. den til sommer'n, kan gjøres om til en biltur. Hvor mye bedre er det egentlig å kjøre 190 mil tur/retur, altså 380 mil totalt, i forhold til å fly to personer tur/retur Tromsø?

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-17, 18:09   #162
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Denne tråden har fått meg til å vurdere om den femte og ubestilte flyturen, dvs. den til sommer'n, kan gjøres om til en biltur. Hvor mye bedre er det egentlig å kjøre 190 mil tur/retur, altså 380 mil totalt, i forhold til å fly to personer tur/retur Tromsø?

Det er vel en vanskelig sak å vurdere, for flyet går jo uansett...

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-17, 18:18   #163
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Det er vel en vanskelig sak å vurdere, for flyet går jo uansett...

Nja. Hvis reisebestillingene går ned, går antall flyreiser ned. Så kanskje akkurat det flyet går, men hvis mange lar være å bestille sin neste flyreise, vil antallet flygninger gå ned. Tilbud og etterspørsel.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-17, 18:19   #164
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.919
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Det er vel en vanskelig sak å vurdere, for flyet går jo uansett...

Joda, neida, den argumentasjonen holder ikke. Etterspørsel og tilbud tror jeg det heter...

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-17, 18:20   #165
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.919
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Nja. Hvis reisebestillingene går ned, går antall flyreiser ned. Så kanskje akkurat det flyet går, men hvis mange lar være å bestille sin neste flyreise, vil antallet flygninger gå ned. Tilbud og etterspørsel.

Pøblis svarte mens jeg skrev. Og bedre enn meg også selvfølgelig.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-17, 18:21   #166
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Denne tråden har fått meg til å vurdere om den femte og ubestilte flyturen, dvs. den til sommer'n, kan gjøres om til en biltur. Hvor mye bedre er det egentlig å kjøre 190 mil tur/retur, altså 380 mil totalt, i forhold til å fly to personer tur/retur Tromsø?

Hm, ja. Vi kjørte tur/retur Lofoten med dieselbilen i sommer, pga hunden, båtfrakt på henger og som en del av ferien. Kunne ikke ta elbilen (Leaf) pga rekkevidde, hengerfeste og plass.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-17, 18:32   #167
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Nja. Hvis reisebestillingene går ned, går antall flyreiser ned. Så kanskje akkurat det flyet går, men hvis mange lar være å bestille sin neste flyreise, vil antallet flygninger gå ned. Tilbud og etterspørsel.

Selvsagt, men der og da, i dette spesifikke eksempelet der man det spørres om bilen kontra fly på en bestemt strekning, så kommer jo utvilsomt forurensningen av bilen i tillegg til flyet som går i alle tilfeller. Det er jo ikke sånn at flyet forurenser mindre fordi to av passasjerene setter seg i bil i stedet.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-17, 19:25   #168
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Hm, ja. Vi kjørte tur/retur Lofoten med dieselbilen i sommer, pga hunden, båtfrakt på henger og som en del av ferien. Kunne ikke ta elbilen (Leaf) pga rekkevidde, hengerfeste og plass.

Vi kjørte forbi Lofoten på vei hjem fra Nordkapp med vår Nissan eNV200. Det er samme bil som førstegenerasjon leaf, bare med dårligere rekkevidde pga økt luftmotstand. De andre tingene du nevnte er vanskeligere å fikse, men rekkeviddemessig kommer du deg fint til Lofoten med en leaf. (Om du kommer sørfra: det er fortsatt noen ladehull i Finnmark).

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-17, 19:28   #169
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Vi kjørte forbi Lofoten på vei hjem fra Nordkapp med vår Nissan eNV200. Det er samme bil som førstegenerasjon leaf, bare med dårligere rekkevidde pga økt luftmotstand. De andre tingene du nevnte er vanskeligere å fikse, men rekkeviddemessig kommer du deg fint til Lofoten med en leaf. (Om du kommer sørfra: det er fortsatt noen ladehull i Finnmark).

Utenfor Oslo til Lofoten. Vi måtte ha beregnet flere dager på kjøringen og flere stopp, vi har en 2012 modell. Men mht plass og hengerfeste ville det uansett bli vanskelig akkurat den turen.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-17, 21:01   #170
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.491
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

Ingen planer om å fly privat i år heller

Sist jeg gjorde det dro jeg på bryllupsreise, det er ti år siden i sommer.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-17, 21:59   #171
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.842
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

Jeg og barna kommer nok bare til å fly 1, maks 2, ganger i år, Drømmemannen noen ganger ekstra pga jobb. Han tar for øvrig alltid tog fremfor fly hvis det ikke betyr uoverkommelig mange timer ekstra. Han jobber godt på tog.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-17, 18:58   #172
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

Jeg blir nesten deprimert av denne tråden. Så skremmende mange presumptivt oppegående mennesker som uten antydning til skam sier at de er miljøsvin (eller "miljøsyndere") og at de uten blygsel lar resten av verden gå i dass fordi de selv syns de må treffe venner og kjente eller dra til interessante steder.

Tro det eller ei, men miljøet går bare EN vei. Det er til og med slik at flere forskere mener at det er for seint. Det kan være vi ikke engang får redusert hastigheten på temperaturøkningen.

Dere som tar fly uten blygsel og uten skam - tror dere i det hele tatt på klimaendringer? Hvis dere gjør det, hvordan i alle dager går det an å da ta ferieturer med fly, altså helt unødvendige turer som kun er for egen nytelse?

Eller er dere i fornektelse, og tror at deres flytur ikke betyr noe i den store sammenhengen?

Jeg blir litt, nei, jeg blir MYE sånn her:

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-17, 19:09   #173
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.377
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

... eller du kan velge å bli glad over at over 50 % av dem som har svart skal på ingen eller bare én flyreise i år og så vidt jeg kan se, over 90 % sier at de har blitt mye mer bevisste på dette, aktivt vurderer og bruker andre alternativ. Flere kommer også med forslag til hvordan vi kan bli ENDA bedre.

Foreldreportalen har ganske stor bevissthetskraft. Og jeg tror man kommer lenger med å heie fram dem som faktisk velger alternativer, dem som vurderer alternativer og dem som er på vei. Så får man også arbeide politisk for endring.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-17, 19:18   #174
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

Jeg mener virkelig ikke å forsvare private feriereiser. Men hos familie og venner tipper jeg jobbreiser utgjør minst 90% av totale flyreiser. I de bedriftene jeg kjenner godt til er det lite fokus på å minske dette. Er det slik jevnt over, eller er det en endring i gang mange steder? Dette kan jeg lite om, det er bare observasjoner. Det må være et enormt forbedringspotensiale her?

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-02-17, 19:23   #175
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.377
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

Ja, det tror jeg også, Bokormen. Men jeg ser jo at det er vanskelig. Jeg jobber et sted med relativt lite penger, men vi er også nødt til å reise mye. Det er ganske mye arbeid vi er nødt til å gjøre på ulike steder både i inn- og utland. Om man skal reise med tog, må man gjerne reise dagen før, noe som innebærer enda mer tid borte fra familien, samt at man må få betalt diett for flere døgn.

Jeg skal bli mye flinkere tilå sjekke nattoget til Bergen og Trondheim framfor fly, neste gang jeg skal dit.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-17, 19:32   #176
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

... eller du kan velge å bli glad over at over 50 % av dem som har svart skal på ingen eller bare én flyreise i år

Reisene til de som reiser mye veier likevel ganske godt opp. Det er på nåværende tidspunkt 141 som har svart, og til sammen er det i underkant av 300 reiser. Altså er snittet på ca to reiser per person som har svart. Det er ganske mye.

Jeg er ikke uenig i at man skal "heier fram de som velger alternativer". Men jeg provoseres av at enkelte i denne tråden uten blygsel sier at de reiser masse på ferie med fly, og sånn må det være, for det er det som passer dem best.

Jeg lurer veldig på hvor mye hets jeg skulle fått om jeg påstod at jeg kastet all søppel i samme søppelpose, det være seg batteri eller gamle røykvarslere, for det var så uhensiktsmessig for meg å levere det til kildesortering. Å fly er ikke stort bedre, om bedre i det hele tatt. Men det skal man ikke kritisere?

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.

Sist redigert av Lille meg : 15-02-17 kl 20:59. Årsak: Skriveleif som snek seg med.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-17, 19:35   #177
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.533
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Jeg lurer veldig på hvor mye hets jeg skulle fått om jeg påstod at jeg kastet all mat i samme søppelpose, det være seg batteri eller gamle røykvarslere, for det var så uhensiktsmessig for meg å levere det til kildesortering. Å fly er ikke stort bedre, om bedre i det hele tatt. Men det skal man ikke kritisere?

Om du måtte velge mellom flyreiser og bra kildesortering eller null kildesortering og ingen flyreiser, så hadde jo det beste for oss alle vært om du valgte det siste?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-17, 19:36   #178
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.377
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

Det er vel ingen som nekter deg å kritisere?

Men jeg vil tro forskjellen i forståelse handler om hvor lett noe er og hvor nødvendig det føles. Å kildesortere er lett. Det er derfor utrolig få argumenter i mot. Å reise på ferier representerer livskvalitet for mange. Det er det vanskeligere å kritisere.

Også får jeg presisere igjen: dette er ikke ment som er forsvar for ferieflyving, kun ment som en forklaringsmodell på mekanismen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-17, 19:43   #179
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.


Dere som tar fly uten blygsel og uten skam - tror dere i det hele tatt på klimaendringer? Hvis dere gjør det, hvordan i alle dager går det an å da ta ferieturer med fly, altså helt unødvendige turer som kun er for egen nytelse?

Eller er dere i fornektelse, og tror at deres flytur ikke betyr noe i den store sammenhengen?

Ja, jeg tror på klimaendringene. Nei, jeg fornekter ikke. Ja, min flytur betyr lite i den store sammenhengen, det skal flere enn meg til for å kansellere et fly. Og om alle tenker som meg, så går jo flyene. Så noen må jo selvsagt begynne for at det skal bli en endring, men det blir ikke meg.

Det går fint an å ta (unødvendige) flyturer og likevel tro på klimaendringene. Jeg tviler på at alle de som reiser med fly fornekter at fly forurenser. De fleste av disse flypassasjerene er nok som meg: Lar egne behov gå foran miljøet.

Og du må selvsagt kritisere.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-17, 19:50   #180
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

Jeg kunne jo vist "blygsel" og latt være å svare i denne tråden. Men jeg synes det beriker en diskusjon at flere sider av saken kommer frem, en tråd blir kjedelig om alle er enig og handler likt. Så da valgte jeg å delta, være ærlig og være representativ for alle de som velger å fly til tross for at en er klar over skadene. Flytrafikken i verden forteller meg at det er mange av oss, og jeg tviler på at alle flypassasjerer er hjernedøde høns.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no