Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva har gjort deg glad i dag #3

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-08-17, 21:49   #101
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag #3

Mine to er og klar for å begynne på skolen imorgen, sommerferien er lang nok.
Ikke nye klær, sekker eller pennal her. Vi har base skole så ungene får ikke ha med pennal på skolen før de begynner i 5 trinn. Dette fordi pennalet tar vekk mye fokus fra undervisningen. Ungene skal bare når de har pennal.

Ellers er jeg glad for at sommerferien er over, sol ogvoppholdsvær hele dagen
Mannen har kommet langt med bygging av platting
Huset er rimelig ryddig og rent.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 20-08-17, 21:50   #102
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.821
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag #3

I går kveld og i dag klarte jeg å finne roen til å pusle med litt hobbysaker. Og det var så deilig å dille litt.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 20-08-17, 22:15   #103
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag #3

Ei venninne jeg ikke har sett på en evighet kom innom og prata hage. Jeg skal bli flinkere til å be henne oftere.

Og så har mannen reparert takrennene på uthuset, og vi har kommet videre med å reparere skadene etter traktor og gravemaskin i plenen. Kanskje vi faktisk rekker å så ny plen før det blir skikkelig høst. Alt i alt ei bra helg!

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv  
Gammel 20-08-17, 22:31   #104
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.974
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag #3

Egentlig har jeg vært ganske glad for at det har pøsregna, for da har jeg sluppet å irritere meg over at jeg ikke kunne klippe plen pga helligdagsfreden. (Ikke fordi plenklipping er min favorittaktivitet, men plena trenger litt TLC.)

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv  
Gammel 20-08-17, 22:42   #105
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag #3

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

At kabalen min gikk opp. :kjedermeg:

Også blir jeg glad av å se hvor intenst alle tre ungene gleder seg til å komme på skolen i morgen. Ordnet sekker og pennal med flunkende nye blyanter, viskelær og andre fine skolesaker som vi shoppet i går, legger omhyggelig fram de helt nye klærne de skal ha på seg, og vil legge seg tidlig. Husker godt følelsen, forventningene ved å begynne på et nytt klassetrinn, og hvor uendelig lang sommerferien virket da jeg var barn (og i år har den da også vært rekordlang, fra 15. juni til 21. august). Skolestart er skikkelig høytid hvert år!

I år har jeg en sjuendeklassing og to femteklassinger.

Det var lang ferie. Her hadde de siste dag 23.6 og startet 16.8. Gikk fort i pr.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 20-08-17, 23:20   #106
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag #3

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Mine to er og klar for å begynne på skolen imorgen, sommerferien er lang nok.
Ikke nye klær, sekker eller pennal her. Vi har base skole så ungene får ikke ha med pennal på skolen før de begynner i 5 trinn. Dette fordi pennalet tar vekk mye fokus fra undervisningen. Ungene skal bare når de har pennal.

Her har de pennal fra førsteklasse. De får selvsagt ikke nytt hvert år, men akkurat i år fikk de nytt alle tre, for dem de hadde var bare filler. Så får de alltid noe nytt, fint innhold, og får velge seg bokpapir, etiketter etc. De to yngste fikk nye sekker i fjor, eldste da hun begynte i femte, og disse får de ha ut barneskolen. Planen er at de får nye når de begynner på ungdomsskolen. Men vi har alltid hatt en liten handlerunde der de får litt nye klær, sko og kanskje en hårklipp til skolestart, fordi de som regel trenger noe nytt på den tiden uansett, og da er det en passende anledning. Så gjør vi litt ekstra stas på dette med starten på et nytt skoleår. Slik husker jeg det fra jeg var barn også.

Men skjønner godt poenget med ikke å ha pennal, kan tenke meg det tar en del fokus ja. Særlig i starten. Etter en stund får de vel et mer avslappet forhold til pennalet sitt, når de blir vant med det og det ikke er like nytt og fint lenger.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 20-08-17 kl 23:27.
My er ikke aktiv  
Gammel 21-08-17, 09:52   #107
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag #3

I går: Et besøkende barn som satte seg ved pianoet vårt og fylte huset med så nydelig musikk at jeg bare sank rett ned i sofaen, mjuk inni helt fra hårrøttene til tærne, og NØT det. Det er trist at ingen av mine har vært interessert, men vi har noen gjestebarn som heldigvis bruker det i blant.

I dag: Å se hvor gode og varme barna, og særlig eldstemann, er med besøkende liten fetter. En litt mutt og lite sosial fyr som slett ikke gir ved dørene, men som elsker min eldstemann betingelsesløst, og det er så åpenbart gjensidig. Store slampen min som leker og tuller og humrer med den mørke stemmen sin.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 21-08-17, 09:57   #108
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.857
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag #3

I dag gikk det opp for meg at jeg har så mye å drive med hjemme at jeg nesten aldri tar meg tid til FP. Men det er godt å ty til når jeg trenger en jobbpause da.

Er dette i kategorien glad, irritert, tulling eller hva?

Strå er ikke aktiv  
Gammel 21-08-17, 10:07   #109
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.906
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag #3

I dag: at yngstemann gleder seg så til å bli fadder!

For et par dager siden: at nabojenta på 10 hadde laget gave til meg.
Nå har jeg laget en tilbake, og gleder meg sinnsykt til å gi den til henne.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv  
Gammel 21-08-17, 14:40   #110
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag #3

Første skoledag med lillebror.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv  
Gammel 21-08-17, 14:55   #111
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.445
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag #3

Første skoledag for yngste - og jeg hadde badet deres klart! Det har vært kaos hos oss siden Mai, og det er så tungt og trasig for ungene når vi har rot.

Selv kan jeg finne hva som helst uansett hvordan det ser ut (jeg også plages noe av at vi rett og slett ikke har plass til klær da), men mannen og begge ungene virker helt avhengig av et system bak. Så det er så tungt for dem å funkjsonere ok i hverdagen i kaoset.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv  
Gammel 21-08-17, 15:10   #112
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag #3

Her har mellomste brukt sommeren til å skikkelig DYPrydde rommet sitt. Ut med alle leker og alt av fravokst tøy, alt av papirer som er tatt vare på, perling og hobbyting og alle mulige greier som ikke brukes. Tømte alle skuffer og skap og hyller på det store rommet der det har vært plass til å bare lagre og lagre. Det er helt tydelig at det gir henne ro i sjela at det er orden i sysakene, da vi kom i mål i går så var hun liksom KLAR.

Rar unge.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 21-08-17, 15:35   #113
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag #3

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Her har mellomste brukt sommeren til å skikkelig DYPrydde rommet sitt. Ut med alle leker og alt av fravokst tøy, alt av papirer som er tatt vare på, perling og hobbyting og alle mulige greier som ikke brukes. Tømte alle skuffer og skap og hyller på det store rommet der det har vært plass til å bare lagre og lagre. Det er helt tydelig at det gir henne ro i sjela at det er orden i sysakene, da vi kom i mål i går så var hun liksom KLAR.

Rar unge.

Mens jeg har prøvd å få eldste her til å rydde rommet sitt hele sommeren...

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 21-08-17, 16:14   #114
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag #3

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Mens jeg har prøvd å få eldste her til å rydde rommet sitt hele sommeren...

Min eldste har ryddet det flere ganger i sommer. Fatter ikke at det går an å rote sånn så fort.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 21-08-17, 16:16   #115
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag #3

Nå ser selvsagt VÅRT rom helt bomba ut, for hun har nådeløst villet kaste ting jeg ikke har hjerte til at vi skal kvitte oss med, så det er JEG stuck med.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 21-08-17, 16:37   #116
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag #3

Jeg har plastbokser til hver av ungene med ting jeg vil ta vare på til de.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 21-08-17, 17:45   #117
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag #3

En av mine kjæreste kollegaer som har vært ute og turnert lenge, og i dag var tilbake på plass, som la ut bilde av kontordøra med teksten "home, sweet home, deilig å ha en arbeidsplass som føles slik".

Extended family!

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 22-08-17, 16:40   #118
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag #3

Tøybokbind.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv  
Gammel 22-08-17, 18:42   #119
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag #3

... at jeg kan sitte ute i sola etter jobb.

Joika er ikke aktiv  
Gammel 22-08-17, 19:00   #120
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag #3

Fjortenåringen som av eget initiativ syklet avgårde for å besøke oldemoren sin.

Maverick er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no