Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Har dere landet årets sommerferie?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-04-19, 21:51   #1
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.776
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Har dere landet årets sommerferie?

Jeg søker internettet opp og ned, og føler for å få en ferie i boks snart. Problemet er særdeles motstridende interesser i heimen. Ref tråden med «hvem er sjefen».

Snart 17-åringen vil se og oppleve noe (men har egentlig begrenset tid han ønsker å tilbringe med oss, så wifi må finnes).
Snart 12-åringen og jeg er enige, vi vil ha sol og bade..
Far er med på kjøtt og flesk.

Ja, så hvordan løser dere feriegåten i de tusen hjem?

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-19, 21:55   #2
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har dere landet årets sommerferie?

Nei! Og det stressar meg.

Her handlar det (som veldig ofte ellers) om 02-modellen. Ho klarer ikkje å bestemme seg om ho vil bli med på årets ferie eller ei.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-19, 21:56   #3
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere landet årets sommerferie?

Her i familien er folk så treige til å bestemme seg og det er bare meg som arrangerer turer. Så i år ble jeg trøtt på å ordne og bestemte at da blir det hele sommeren i sommerhuset vi har. 5 uker ved sjøen i fred og ro, og jeg gleder meg vilt.

De andre mukket ikke så mye så da blir det sånn. Kortreist og deilig ferie.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-19, 21:56   #4
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.368
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har dere landet årets sommerferie?

Nei, den er ikke landet. Vet bare sånn cirka når jeg får ferie og et veldig begrenset feriebudsjett gir ikke rom for så mye.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-19, 01:00   #5
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere landet årets sommerferie?

Opprinnelig lagt inn av Fersken, her.

Nei, den er ikke landet. Vet bare sånn cirka når jeg får ferie og et veldig begrenset feriebudsjett gir ikke rom for så mye.

Vi er også omtrent der. Kanskje vi skal slå oss sammen, Fersken.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-19, 21:57   #6
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.627
Blogginnlegg: 259
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har dere landet årets sommerferie?

Jeg har sagt "ingen fænsy greier" til barna, men Hellas neste sommer.
Vi skal ha en dag på Høyt og lavt (vil du bli med?), noen dager i Sunnfjord, forhåpentligvis ei helg hos min søster i københavn, og så noen dager på ei øy uti her.

Blir 2+1+1 uke ferie, da, så da passer det jo å gjøre litt ymse.
De to eldste skal på korps-tur til England og eldste ei uke på NMF sitt sommerkurs. Pluss to uker Jylland med sin far, så de får nå egentlig en travel sommer, de, stakkars..

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-19, 22:35   #7
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.776
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har dere landet årets sommerferie?

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Jeg har sagt "ingen fænsy greier" til barna, men Hellas neste sommer.
Vi skal ha en dag på Høyt og lavt (vil du bli med?), noen dager i Sunnfjord, forhåpentligvis ei helg hos min søster i københavn, og så noen dager på ei øy uti her.

Blir 2+1+1 uke ferie, da, så da passer det jo å gjøre litt ymse.
De to eldste skal på korps-tur til England og eldste ei uke på NMF sitt sommerkurs. Pluss to uker Jylland med sin far, så de får nå egentlig en travel sommer, de, stakkars..

Åja - ikke vært på høyt og lavt enda, men jeg tror yngste ville digget det!

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-19, 21:58   #8
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere landet årets sommerferie?

Faren min har hus på Kreta som vi får låne annenhver sommer, og i år er «Kreta-år». Snuppa sendes ned så snart skolen er ferdig. Mannen og jeg reiser ned en uke senere og blir i 3 uker. Så lenge vi bor gratis koster det oss omtrentlig det samme å være der som å være hjemme. Faren min og kona hans reiser hjem når vi kommer, så vi får huset for oss selv.

Knerten skal på CISV-leir til USA mens vi andre er på Kreta.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-19, 21:58   #9
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.841
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har dere landet årets sommerferie?

Ja, deler av den.
Vi har lagt opp første del etter chablisbarnet som skal på fotballskole i Spania. Vi drar med min venninne og sønnen hennes.
Skal også i dåp og tar da turen på hytta samtidig.

Muligens også en tur med venninne og datteren. Mannen begynner i ny jobb, derfor lite ferie på han.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-19, 22:01   #10
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har dere landet årets sommerferie?

Ja. Etter tre turer til Spania på to år kom vi frem til at vi ønsket noe annet enn sol og strand. Vi drar fem netter til København. Det blir noe rimeligere enn Spania, men ikke mye. Innser at København er dyrt.

Skal nok ha minst to uker ferie til, men tipper det blir dagsturer, evt en natt eller to i telt. Barna vil til Høyt og Lavt, vi må bade mye og vi må være litt med familie. Bor på Sørlandet og har ikke stort behov for å reise vekk på den aller fineste tiden.

__________________
05 og 08

Sist redigert av millact : 22-04-19 kl 23:21.
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-19, 22:01   #11
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.693
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har dere landet årets sommerferie?

Næh. Ikke enda.

Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-19, 22:04   #12
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har dere landet årets sommerferie?

Nope. Det er alltid jeg som må ta initiativ til ferier, så i år har jeg gått til en stille streik. Vi har en løs plan om å kjøre til Trondheim og tilbringe tre dager der, før vi stopper innom Hunderfossen på vei sørover igjen, men jeg tenkte mannen kunne ordne overnatting i år. Har ikke skjedd noe ennå. Ellers blir det hjemmeferie med dagsturer hit og dit.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-19, 22:07   #13
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har dere landet årets sommerferie?

Ja, den ble bestilt i februar. Vi har leid feriehus ved kysten av Cornwall (England) i to uker. Flyr til Heathrow, leier bil der og kjører videre derfra. Fint å ha bil og kunne dra på lengre utflukter. Vi gleder oss veldig.
Det er definitivt jeg som planlegger feriene hos oss. Jeg og mannen blir enige om hvor vi vil dra, men jeg ordner alt (og jeg liker det altså).

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013

Sist redigert av Myria : 22-04-19 kl 22:16.
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-19, 22:13   #14
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere landet årets sommerferie?

Ja. Jeg må ta initiativ og organisere, ellers skjer det ikke noe. Mannen og jeg, som ellers passer så godt sammen er veldig ulik når det gjelder behovet for å planlegge. Jeg blir stresset om vi ikke har en sånn noenlunde plan rundt juletider.

Vi er bundet til når storesøster har ferie og skal ha nesten to uker i Italia. Ellers skal vi pusse opp soverom.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-19, 22:11   #15
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.823
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere landet årets sommerferie?

Ja, vi skal 9 dager til Italia i juli. Bestilte flybilletter i jula, og siste natta ordnet jeg med her om dagen. Det blir den første skikkelige ferien vi har på 5 år, og vi gleder oss vilt. Vi har vært i Italia mange ganger, men mannen og gutta har ikke vært i Toscana før som vi skal nå.

Vi bor steder der det er WiFi og basseng, og alle får komme med ønsker om hva de vil gjøre. Eldste vil for eksempel til et badeland, minsten vil se det skjeve tårnet i Pisa, jeg vil inn i det Sixtinske kapell. Mannen vil bare slippe å stå i kø, så vi kjøper billetter på forhånd der det trengs.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-19, 22:12   #16
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere landet årets sommerferie?

Ja, vi skal på eventyr i Bulgaria, Romania (Transylvania!) og Ukraina. Det blir gøy!

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-19, 22:13   #17
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har dere landet årets sommerferie?

Nei

Mannen vet enda ikke når han kan starte ferien, så jeg vet ikke når vi kan dra eller hvor lang tid vi har fri sammen

Ingen skal på tur eller cup eller noe med korps, kor eller speider eller idrett så det er helt opp til oss, så vi holder oss trolig hjemme til mannen får ferie med mindre det er langt uti min ferie. da må vi finne på noe sprell først. Og hva vi skal gjøre er ikke helt bestemt og slett ikke bestilt. Jeg vet jo ikke når.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-04-19, 22:22   #18
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har dere landet årets sommerferie?

Vi holder jo til på vestkysten av USA for tiden, så sommerferien går enda lengre vestover. Vi skal være to uker på Hawaii før vi pakker sammen og flytter hjem igjen.

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-19, 22:18   #19
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har dere landet årets sommerferie?

Vi har kjøpt hytte, så vi skal innrede, ordne og kose oss med kortreist ferie

To av barna ønsket seg en tur til Legoland også, men det sa vi måtte vente og det var greit. Alle gleder seg til ny hytte, og så får vi krydre med litt andre ting enn bare årnings.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-19, 22:28   #20
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har dere landet årets sommerferie?

Ja, faktisk nok til at jeg har ro i sjelen. Jeg er også en planlegger, mannen min trenger ikke å vite når han skal ha ferie eller hva han skal, langt mindre planlegge noe som involverer behov og timeplaner for alle andre i familien.

Matilda, jeg har prøvd meg på stille protest et par ganger, men jeg klarer aldri å holde helt inn. Ene gangen holdt jeg til første dag i sommerferien, en annen gang til vi kjørte av Danmarksferga og ikke visste hvor vi skulle bo (eller, jeg visste, men mannen min visste ikke at jeg hadde ordnet noe, jeg skulle se når han begynte å tenke på overnatting på sommerferie. Samme dag, med beina godt plantet på dansk jord, er fasiten

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no