Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Hva bør man psyke seg opp på når man skal ha visning?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-05-10, 10:30   #1
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hva bør man psyke seg opp på når man skal ha visning?

Vi skal altså selge hus og jeg kjenner stressnivået begynner å øke. Vi har lagt ned mye penger, energi og er i grunnen veldig glad i huset og jeg kjenner at jeg kvier meg for å få huset fullt av kritiske og skuelystne som skal vurdere det etter sin standard. Hvilke erfaringer har dere som har vært igjennom dette? Hvor frekke er egentlig folk? Kikker de i skuffer og skap og kritiserer fargevalg og løsninger høylydt? Bør jeg rømme huset eller er det en fordel å være tilstede?

__________________
"Det man inte minns har inte hänt"
Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 10:31   #2
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bør man psyke seg opp på når man skal ha visning?

Om du bør være der eller ikke ville jeg spurt megleren om. Da vi solgte ville ikke megler ha oss der og det var greit for oss. Noen steder er det vanlig at selger er til stede.

Ta det med ro, det kommer helt sikkert noen på visning som ser det dere ser i boligen.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 10:35   #3
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva bør man psyke seg opp på når man skal ha visning?

Du bør nok absolutt rømme huset, i alle fall hvis du ikke tåler at folk ler av fargevalg eller kikker i garderobeskapet.

Da vi solgte vår leilighet, var det èn budgiver, og det var han som hadde vært på privat visning med meg som omviser, fordi han ikke rakk den ordinære visningen. (Så så mye galt kan jeg ikke ha gjort.. Alternativt var han veldig interessert på forhånd, derav ekstra-visningen, og det hadde ikke spilt noen rolle hva jeg hadde gjort).

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 10:50   #4
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva bør man psyke seg opp på når man skal ha visning?

Jeg kan ikke fordra at selger er tilstede på visning. Har man spørsmål megler eller visningsassistent ikke kan svare på, så kan man få svar i etterkant. Når jeg går på visning trenger jeg å diskutere muligheter med de jeg har med meg, og det liker jeg ikke gjøre foran selger. Det føles litt guffent å ønske å endre noens hjem, men sånn er det jo.

Folk kikker i skap. Jeg gjør det ikke selv dersom selger er tilstede, og ikke i møbler som åpenbart ikke følger huset. Kjøkkeninnredning og faste garderobeskap må du regne med at folk vil se på.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 10:56   #5
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva bør man psyke seg opp på når man skal ha visning?

Som kjøper liker jeg best at selger ikke er der. Tror selgers fravær gjør det lettere å tenke på huset som "sitt". Men vet ikke om effekten er sterk nok til å påvirke om man evt. byr.

Er det positivt i noen situasjoner å ha selger der? Bortsett fra om megleren er udugelig, så klart.

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 11:03   #6
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva bør man psyke seg opp på når man skal ha visning?

Opprinnelig lagt inn av United, her.

Er det positivt i noen situasjoner å ha selger der? Bortsett fra om megleren er udugelig, så klart.

De veit jo bedre hvordan sola står på ulike tidspunkt, hvorfor vinduene ble byttet, hva som vokser i bedene og slike ting. Jeg har ofte opplevd at megler spør eier om slikt under visning. Uansett ting man kan få svar på siden om man er interessert i å kjøpe, tenker nå jeg.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 11:05   #7
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva bør man psyke seg opp på når man skal ha visning?

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

De veit jo bedre hvordan sola står på ulike tidspunkt, hvorfor vinduene ble byttet, hva som vokser i bedene og slike ting. Jeg har ofte opplevd at megler spør eier om slikt under visning. Uansett ting man kan få svar på siden om man er interessert i å kjøpe, tenker nå jeg.

Jeg tenker at alt du nevner, bortsett fra hvilke stauder som vokser opp, er sånt megler skal sette seg inn i før visning.

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 11:07   #8
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva bør man psyke seg opp på når man skal ha visning?

Opprinnelig lagt inn av United, her.

Jeg tenker at alt du nevner, bortsett fra hvilke stauder som vokser opp, er sånt megler skal sette seg inn i før visning.

Enig. Men absolutt alle detaljer kan de jo ikke vite.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 11:09   #9
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.677
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bør man psyke seg opp på når man skal ha visning?

Røm huset. Om de så ser i skap så vet du det ikke - og slipper å tenke mer på det.

*de gjorde det ikke hos oss*

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 11:18   #10
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva bør man psyke seg opp på når man skal ha visning?

Ok, nå har megler gitt beskjed om at de ønsker at en av oss er tilstede under visningen.

__________________
"Det man inte minns har inte hänt"
Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 11:20   #11
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bør man psyke seg opp på når man skal ha visning?

Det går så fint så.
Jeg var tilstede på alle visningene vi hadde, og hadde også privatvisning (for han som endte med å kjøpe blant annet).

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 11:20   #12
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.677
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bør man psyke seg opp på når man skal ha visning?

Da lar du mannen være der - så kan du og jentutten dra på utflukt. Han bryr seg kanskje ikke på samme måte som deg?

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 11:32   #13
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva bør man psyke seg opp på når man skal ha visning?

Da er kjøleskapet rensket, takket være denne tråden!

__________________
"Det man inte minns har inte hänt"
Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 11:34   #14
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.848
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva bør man psyke seg opp på når man skal ha visning?

Megler ønsket at en var til stede når vi solgte leiligheten.
Mannen ble igjen, jeg tok med mini på da 3,5mnd å dro på tur i 20 minus å snøstorm
Satt på en buss i 2 t , for å slippe å gå ute i kulden.Var kaldt nok å gå til og fra bussholdeplassen.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 11:36   #15
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva bør man psyke seg opp på når man skal ha visning?

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Megler ønsket at en var til stede når vi solgte leiligheten.
Mannen ble igjen, jeg tok med mini på da 3,5mnd å dro på tur i 20 minus å snøstorm
Satt på en buss i 2 t , for å slippe å gå ute i kulden.Var kaldt nok å gå til og fra bussholdeplassen.

Ok, det har jeg ikke planer om. Om ikke annet er vi i det minste heldig med været!

__________________
"Det man inte minns har inte hänt"
Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 11:37   #16
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.848
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva bør man psyke seg opp på når man skal ha visning?

Opprinnelig lagt inn av Siri, her.

Ok, det har jeg ikke planer om. Om ikke annet er vi i det minste heldig med været!

Det er bra.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 11:38   #17
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.815
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva bør man psyke seg opp på når man skal ha visning?

Jeg trodde ikke folk åpnet kjøleskapet.

Kritiske blikk i skapet under vasken på kjøkkenet er en selvfølge. Selvfølgelig åpner man skapdørene, det er en del av undersøkelsesplinketen man har som kjøper. Jeg åpner alle skapdører. Er det virkelig sett på som sært?

__________________
S.E.& O.
veobra er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 13:03   #18
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bør man psyke seg opp på når man skal ha visning?

Røm!
Også fordi det er vanskelig å _ikke_ si de tingene man ikke hadde tenkt å si og som ikke trenger å sies (eller som eiendomsmekleren kan si med de riktige ordene og ikke de ordene som får småting til å høres ut som en katastrofe) når man skravler i vei og er litt nervøs :btdt:

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 21:39   #19
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.471
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bør man psyke seg opp på når man skal ha visning?

Opprinnelig lagt inn av United, her.

Er det positivt i noen situasjoner å ha selger der? Bortsett fra om megleren er udugelig, så klart.

Jeg synes de beste visningene jeg har vært på, er de hvor det har vært bare meg og selgerne. Men begge steder var selgeren godt voksne damer, som bare åpna skap og viste fram alt, omtrent. Jeg syns det var veldig greit å få slik "praktisk innføring i hvordan det var å bo der".

Opprinnelig lagt inn av United, her.

Jeg tenker at alt du nevner, bortsett fra hvilke stauder som vokser opp, er sånt megler skal sette seg inn i før visning.

Dream on.... er min erfaring med meglere.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 21:47   #20
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva bør man psyke seg opp på når man skal ha visning?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Dream on.... er min erfaring med meglere.

Ja, mange lite dyktige sikkert. Og jeg hadde tiltet om det dukket opp en erstatning på visningen i stedet for mekleren som har saken. Men det skjer hele tiden og det virker som folk ikke tar tak i det. Dog har jeg opplevd skikkelig dyktige meklere som vanskelig kan overgås av de som skal selge huset. Og sånn skal det være, det er jobben deres.

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no