Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hjelp med hjørne-sovesofa?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-08-22, 07:33   #1
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hjelp med hjørne-sovesofa?

Terrenget ny sofa til stuen, det må være en hjørnesofa 3 seter med oppbevaring.

Har noen erfaring med denne?


https://www.ikea.com/no/no/p/vimle-3...19028/#content


Ellers så har man rimeligere varianter men her vil jeg faller ned da jeg sitter hver dg halvveis lent på der det ikke er hjørne


Aldri vert på ny sofa jakt så hvor starter man?
Finn sjekkes selvfølgelig også ut men dette var ikke så lett..

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-22, 08:28   #2
Mamari
Med nebb og klør
 
Mamari sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 1.250
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Sv: Hjelp med hjørne sovesofa?

Jeg har Vimle 3 seter uten hjørnedel i stoff Gunnared beige. Angrer litt på at jeg ikke tok hjørnedel. God sofa som holder seg godt. Husk å impregnere. Jeg har lave,brede armlener og syns det er finest. En smaksak naturligvis ☺️

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-22, 08:43   #3
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp med hjørne sovesofa?

Jeg trodde også at jeg måtte ha en hjørnesofa, men vi fikk litt eksperthjelp, og endte opp med å sette sammen Vallentuna fra IKEA, som er en modulsofa man kan tilpasse. Vi laget oss en treseter med rygger rundt hele, og så hadde vi en puff i tillegg. Dette har fungert helt perfekt for oss.

Du kan velge å ha oppbevaring, puff eller sovesofamodul.

Vi valgte forresten å ha de lange ryggstøttene hele veien rundt treseteren. Det gir en form for hule-følelse som vi liker.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-22, 09:39   #4
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.438
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hjelp med hjørne sovesofa?

Sønnen min har den grå du viste. Den er veldig hard, så han har overmadrass oppå den. Overmadrassen er så stor at det har endt med at han alltid har den slått ut som seng for det er ikke plass til å lagre den. Han sitter godt i hjørnet, bare å ta en av putene og sette der.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-22, 09:57   #5
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjelp med hjørne sovesofa?

Opprinnelig lagt inn av Mamari, her.

Jeg har Vimle 3 seter uten hjørnedel i stoff Gunnared beige. Angrer litt på at jeg ikke tok hjørnedel. God sofa som holder seg godt. Husk å impregnere. Jeg har lave,brede armlener og syns det er finest. En smaksak naturligvis ☺️

Tenkte jeg kunne ta meg en tur ut og se på ikea til uken kanskje.
Jeg har ikke all verdens plass i stuen og bør nok ha hjørne.

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-22, 10:02   #6
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjelp med hjørne sovesofa?

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Jeg trodde også at jeg måtte ha en hjørnesofa, men vi fikk litt eksperthjelp, og endte opp med å sette sammen Vallentuna fra IKEA, som er en modulsofa man kan tilpasse. Vi laget oss en treseter med rygger rundt hele, og så hadde vi en puff i tillegg. Dette har fungert helt perfekt for oss.

Du kan velge å ha oppbevaring, puff eller sovesofamodul.

Vi valgte forresten å ha de lange ryggstøttene hele veien rundt treseteren. Det gir en form for hule-følelse som vi liker.


Det er godt mulig jeg kunne hatt puff men trenger oppbevaring (jeg har to svære kuledyner og bruker jo logisk nok bare en om gangen så den andre ligger i sofaen til en hver tid.. og tar hele plassen der )
Tror nok det er finest med alt i et her siden stuen er lang og smal. Sofaen står på langsiden og sjeslongen treffer jo da kort siden ut må terassen. Med en kort sjeslong i dag er det ca 80 cm til døren ut og skulle det vert puff så ville det muligens sett klumpete ut?… (samt jeg kunne nok fått en irritert hund som ofte ligger i sin seng der )

Ellers har skrider en nå
https://www.skeidar.no/alle-produkte...ento-sovesofa/

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-22, 10:03   #7
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp med hjørne sovesofa?

Sacramento sovesofa frå Skeidar er på tilbud no. Den er praktisk. Grei å sitte i, men hard å ligge på. Det løyser du enkelt med ei overmadrass

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-22, 11:50   #8
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.449
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp med hjørne sovesofa?

Vi har nettopp kjøpt den grå du viser, bare i annen farge. Friheten. Den ble valgt fordi vi er tre som elsker å ligge i sofaen. Så vi bruker den utslått som daybed. Den er superrask å slå sammen til mer praktisk sofavariant ved behov.

Obs: Du velger selv hvilken side du har chaiselongen.


Sist redigert av Timar : 21-08-22 kl 17:05.
Timar er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-08-22, 14:45   #9
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp med hjørne sovesofa?

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

Det er godt mulig jeg kunne hatt puff men trenger oppbevaring

Bare sånn i tilfelle jeg var uklar: Det er fullt mulig å ha oppbevaring i alle setene, også i puffen:



Man kan dra puffen inntil resten av sofaen, og man kan også koble puffen sammen med resten av sofaen seinere, om man skulle ønske det. Bare sånn at vi har samme forståelse.

(Vallentunaen er veldig hard, så den trenger mange puter i sofaen.)

Vedlagte bilder
Filtype: png valle.png (107,2 KB, 103 visninger)
__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-22, 16:59   #10
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjelp med hjørne sovesofa?

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Bare sånn i tilfelle jeg var uklar: Det er fullt mulig å ha oppbevaring i alle setene, også i puffen:



Man kan dra puffen inntil resten av sofaen, og man kan også koble puffen sammen med resten av sofaen seinere, om man skulle ønske det. Bare sånn at vi har samme forståelse.

(Vallentunaen er veldig hard, så den trenger mange puter i sofaen.)

Aha, takk

Jeg tenkte helt separat puff

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-22, 20:15   #11
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp med hjørne-sovesofa?

Du må prøvesitte for det er veldig individuelt hva man foretrekker. Vi hadde bestemt oss for Friheten da mange her inne liker den godt. Det tok oss 10 sek å skjønne at den kunne vi ikke ha i hus. Vi har ulike Ikeasofaer, og de to siste vi har fått i hus er Vimle og Kivik. Vimle har vi som sovesofa (veldig god som det) men vær obs på at putene sklir veldig mye ut og ryggputene sittestilling litt ned. Men det ordnes jo på null komma svisj, men nevner det hvis det er noe man irriterer seg over. Kivik er fastere og har memory foam i putene. Veldig god sittekomfort.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-08-22, 22:19   #12
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjelp med hjørne-sovesofa?

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Du må prøvesitte for det er veldig individuelt hva man foretrekker. Vi hadde bestemt oss for Friheten da mange her inne liker den godt. Det tok oss 10 sek å skjønne at den kunne vi ikke ha i hus. Vi har ulike Ikeasofaer, og de to siste vi har fått i hus er Vimle og Kivik. Vimle har vi som sovesofa (veldig god som det) men vær obs på at putene sklir veldig mye ut og ryggputene sittestilling litt ned. Men det ordnes jo på null komma svisj, men nevner det hvis det er noe man irriterer seg over. Kivik er fastere og har memory foam i putene. Veldig god sittekomfort.

Ja, det er ut å prøve sofaer..
Men tja, kan noen slå en sofa jeg har sitte i mange mange maaaange timer i over mange år som er akkurat slik den skal være? Bare ikke ser ut lenger og man kan ikke skifte trekk eller vaske

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-22, 07:27   #13
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.868
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp med hjørne-sovesofa?

Vi er veldig fornøyd med Vimle som sofa. Har den ikke som sovesofa så den biten kan vi ikke uttale oss om. Vi er også veldig fornøyde med Friheten. Jeg synes ikke den er så god å sitte i at jeg ville hatt den som hovedsofa, men vi bruker den i kjellerstua der barna spiller og så er den en ekstraseng ved behov. Jeg har selv sovet i den og med en overmadrass er den helt fin å sove i. Veldig praktisk med god lagringsplass under sjeselongdelen. Vi har alt av sengetøy til sovesofaen der. Lett å slå ut og ta inn igjen.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-22, 21:01   #14
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjelp med hjørne-sovesofa?

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Vi er veldig fornøyd med Vimle som sofa. Har den ikke som sovesofa så den biten kan vi ikke uttale oss om. Vi er også veldig fornøyde med Friheten. Jeg synes ikke den er så god å sitte i at jeg ville hatt den som hovedsofa, men vi bruker den i kjellerstua der barna spiller og så er den en ekstraseng ved behov. Jeg har selv sovet i den og med en overmadrass er den helt fin å sove i. Veldig praktisk med god lagringsplass under sjeselongdelen. Vi har alt av sengetøy til sovesofaen der. Lett å slå ut og ta inn igjen.

Tenkte meg ut og se på ville i morgen om formen min er ok

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no