Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

RIKTIG POLL! Skriver du hverken, verken, eller hverken verken eller hverken?

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Se resultatene: Hverken eller verken? Eller noe helt annet?
Verken 53 49,07%
Hverken 53 49,07%
Hverken verken eller hverken (utdyp gjerne) 2 1,85%
Deltakere: 108. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-03-21, 09:11   #41
Strutsen
TittelTøs
 
Strutsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Innlegg: 2.822
Blogginnlegg: 36
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: RIKTIG POLL! Skriver du hverken, verken, eller hverken verken eller hverken?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Det at noe er lov betyr ikke nødvendigvis at det er rett.

Det skal jeg ta med meg inn i ny jobb der, jeg skal jobbe med blant annet lovlighet og prosedyrer. "Mave sa at...!"

Strutsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-21, 09:41   #42
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.199
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: RIKTIG POLL! Skriver du hverken, verken, eller hverken verken eller hverken?

Sørvis??!

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-21, 09:55   #43
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: RIKTIG POLL! Skriver du hverken, verken, eller hverken verken eller hverken?

Skriver dere chauffeur og exhaust også? Chokolade?

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-21, 10:11   #44
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: RIKTIG POLL! Skriver du hverken, verken, eller hverken verken eller hverken?

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Sørvis??!

https://ordbok.uib.no/perl/ordbok.cg...+&ordbok=begge

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-03-21, 11:06   #45
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: RIKTIG POLL! Skriver du hverken, verken, eller hverken verken eller hverken?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Skriver dere chauffeur og exhaust også? Chokolade?

Om jeg ikke har gjort det tidligere skal jeg i hvert fall gjøre det nå.

"Motorcykelchauffeur"




Og My, jeg håper det kom frem av den ganske slentrete tonen i tråden at jeg ikke egentlig nekter barna middag om de bommer på en uttale. Eller erter barn eller ungdom.

Det hadde tatt seg ut, jeg hadde logoped til nesten ungdomsskolen fordi jeg ikke klarte å si rulle-r, det var barrre skarrrring.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-21, 11:15   #46
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: RIKTIG POLL! Skriver du hverken, verken, eller hverken verken eller hverken?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Om jeg ikke har gjort det tidligere skal jeg i hvert fall gjøre det nå.

"Motorcykelchauffeur"




Og My, jeg håper det kom frem av den ganske slentrete tonen i tråden at jeg ikke egentlig nekter barna middag om de bommer på en uttale. Eller erter barn eller ungdom.

Det hadde tatt seg ut, jeg hadde logoped til nesten ungdomsskolen fordi jeg ikke klarte å si rulle-r, det var barrre skarrrring.

Ja, det var derfor jeg presiserte det i parentes, at jeg ikke mistenker deg for noe sånt, det var bare et a propos til det du skrev. Men det er forbausende mange som gjør det.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-03-21, 11:17   #47
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: RIKTIG POLL! Skriver du hverken, verken, eller hverken verken eller hverken?

Åja, så ikke parantesen.

Eller pharanthesen, som jeg foretrekker å kalle den.

Folk må generelt skjerpe seg. Eller få buksevann.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-21, 11:20   #48
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: RIKTIG POLL! Skriver du hverken, verken, eller hverken verken eller hverken?

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-03-21, 11:23   #49
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: RIKTIG POLL! Skriver du hverken, verken, eller hverken verken eller hverken?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Eller pharanthesen, som jeg foretrekker å kalle den.

Parenthesisen, vil jeg foreslaa.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-21, 11:23   #50
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: RIKTIG POLL! Skriver du hverken, verken, eller hverken verken eller hverken?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Parenthesisen, vil jeg foreslaa.

Takk. Jeg ble nemlig et øyeblikk bekymret for om jeg endte med å påkalle en demonisk pharao eller noe annet ugunstig.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-21, 11:25   #51
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: RIKTIG POLL! Skriver du hverken, verken, eller hverken verken eller hverken?

Jeg er ellers fasinert over hvor likt fordelt de to skrivemåtene er i pollen.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-03-21, 12:44   #52
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.226
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: RIKTIG POLL! Skriver du hverken, verken, eller hverken verken eller hverken?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

"Motorcykelchauffeur"

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-21, 12:46   #53
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.226
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: RIKTIG POLL! Skriver du hverken, verken, eller hverken verken eller hverken?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Jeg er ellers fasinert over hvor likt fordelt de to skrivemåtene er i pollen.

Jeg og. Jeg ser for meg at de fleste skriver med h. Og at jeg, når jeg skriver uten, risikerer det samme som når jeg en periode insisterte på å si korona og ikke kåråna - å ha rett, mens alle andre tror du tar feil.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-21, 14:08   #54
Fjols
Bør lage seg en tittel selv
 
Fjols sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 2.707
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Sv: RIKTIG POLL! Skriver du hverken, verken, eller hverken verken eller hverken?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Skriver dere chauffeur og exhaust også? Chokolade?

Haha, nei, det får da være måte på.
Jeg er bare sånn litt fin på det.

Min mormor har bestandig vært tydelig på at engelske ord skal uttales engelsk, så jeg fikk høre at det het juice og ikke jus.
Og da vi ventet eldstemann tenkte vi på navnet Oliver til han, og vi uttalte det som Ålliver, men da var hun raskt ute og sa at vi måtte uttale som et norsk navn, altså: Oliver. (Med O-lyden)


Sist redigert av Fjols : 15-03-21 kl 14:15.
Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-21, 15:27   #55
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: RIKTIG POLL! Skriver du hverken, verken, eller hverken verken eller hverken?

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Sørvis??!



(Denne har jeg ikke fått automatisert enda, så jeg er litt inkonsekvent, men av prinsipp foretrekker jeg sørvis, og jobber med saken.)

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-21, 15:29   #56
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: RIKTIG POLL! Skriver du hverken, verken, eller hverken verken eller hverken?

Opprinnelig lagt inn av Fjols, her.

Min mormor har bestandig vært tydelig på at engelske ord skal uttales engelsk, så jeg fikk høre at det het juice og ikke jus.


Dette forbinder jeg med flyvertinner. Har aldri hørt noen andre bruke engelsk uttale.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-21, 15:58   #57
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: RIKTIG POLL! Skriver du hverken, verken, eller hverken verken eller hverken?

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Dette forbinder jeg med flyvertinner. Har aldri hørt noen andre bruke engelsk uttale.

Mens jeg har aldri hørt kabinpersonale bruke noe særlig engelsk uttale.


(Åh, dette fikk jeg skikkelig kjeft for å si en gang for mange år siden her, lurer på hvordan det går denne gangen?)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-21, 16:07   #58
Fjols
Bør lage seg en tittel selv
 
Fjols sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 2.707
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Sv: RIKTIG POLL! Skriver du hverken, verken, eller hverken verken eller hverken?

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Dette forbinder jeg med flyvertinner. Har aldri hørt noen andre bruke engelsk uttale.



Hun er gammel lærer, mulig det var slik hun lærte det.

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-21, 23:23   #59
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: RIKTIG POLL! Skriver du hverken, verken, eller hverken verken eller hverken?

Opprinnelig lagt inn av Fjols, her.

Jah!

Apropos gamle talemåter, kj-lyden har vi prentet inn i barna også! Ikke noe schøtt, shjole eller skjino her.

Det skulle jeg gjerne gjort også, men den har jeg aldri fått til selv.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-21, 23:36   #60
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: RIKTIG POLL! Skriver du hverken, verken, eller hverken verken eller hverken?

Jeg er ikke god på å følge med såkalte tillatte skrivemåter, men velger på lykke og fromme en skrivemåte som passer med talemålet mitt. Stort sett, det kommer an på hvem som skal lese. Dere på FP tar jeg null nix nada hensyn til, de som skal følge bruksanvisniger og veiledninger jeg lager får et litt mer normert skriftspråk.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no