Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Sammenligne to ark i en Excelfil

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-07-22, 08:10   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.380
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sammenligne to ark i en Excelfil

To ark i en Excelfil. Jeg må noen ganger per uke sammenligne dem og se om noen har endret noe i det ene arket. Rader kan ha blitt lagt til også. Finnes det noen quick fix i stedet for finn rad og hvis? Arket er per nå brukt fra kolonne AZ til rad 400.

(Dette er et ark med alle ansatte og de rollene de har i ERP, filen brukes av mange for å skrive inn om noen bør få nye roller og det er flere som legger det inn i ERP. Vi ruller ut ERP nå og det er store forandringer i arket og også nye ansatte hele tiden. Det er viktig at jeg kan se hva som endres så at jeg kan søke om nye lisenser om det trengs. Ellers må jeg sjekke hver ansatt en gang i måneden eller så og det er ekstremt mye jobb).

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-22, 08:33   #2
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sammenligne to ark i en Excelfil

Kan du bruke spor endringer i den ene fanen som det gjøres endringer i? Da vil du enkelt se hva som er endret.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-22, 09:03   #3
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.380
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sammenligne to ark i en Excelfil

Martis, kan jeg nullstille spor endringer på noen måte? Det går jo å gjøre det, men krever litt mer, det enkleste var om jeg enkelt fikk fasit på hva som er endret gjennom at noe blir rødt eller det står Yes i et felt osv.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-22, 09:28   #4
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sammenligne to ark i en Excelfil

Jeg tror ikke den funksjonaliteten ligger lett tilgjengelig i Excel, men det er mulig hvis du får laget en makro. Jeg har fått hjelp til å lage det på et svært regneark, og det er gull verdt. Så om du kjenner noen som er litt mer enn gjennomsnittlig datakyndig ville jeg ha bestukket dem.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-22, 10:38   #5
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.488
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sammenligne to ark i en Excelfil

Kan betinget formatering /dublettkontroll virke? For å skille ut de som ikke er like i begge varianter? Men, med så mange ulike rader og kolonner det kan endres i er vel ikke det så lett heller.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-22, 14:36   #6
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.807
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Sammenligne to ark i en Excelfil

Bare en helt annen tankegang: kan dere si at ulike typer stillinger gir ulike varianter av roller i systemet? På den måten så vil ikke tilgang per bruker være det interessante, men at hver stillingstype krever et gitt sett med roller. Det krever dog en god gjennomgang for å definere et tilstrekkelig rollesett, og at segregation of duties er ivaretatt, men kan avhjelpe vedlikeholdet i fremtiden.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-22, 17:43   #7
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.380
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sammenligne to ark i en Excelfil

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg tror ikke den funksjonaliteten ligger lett tilgjengelig i Excel, men det er mulig hvis du får laget en makro. Jeg har fått hjelp til å lage det på et svært regneark, og det er gull verdt. Så om du kjenner noen som er litt mer enn gjennomsnittlig datakyndig ville jeg ha bestukket dem.

Ja, det hadde vært en super løsning.

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Kan betinget formatering /dublettkontroll virke? For å skille ut de som ikke er like i begge varianter? Men, med så mange ulike rader og kolonner det kan endres i er vel ikke det så lett heller.

Problemet er at det mange steder står det samme i filen så jeg tror ikke det hjelper

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Bare en helt annen tankegang: kan dere si at ulike typer stillinger gir ulike varianter av roller i systemet? På den måten så vil ikke tilgang per bruker være det interessante, men at hver stillingstype krever et gitt sett med roller. Det krever dog en god gjennomgang for å definere et tilstrekkelig rollesett, og at segregation of duties er ivaretatt, men kan avhjelpe vedlikeholdet i fremtiden.

Vi har dette til viss del, men utfordringen er at det er for mange unntak.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no