Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor mye påvirker de økte strømprisene deg?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-09-22, 21:13   #101
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.235
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor mye påvirker de økte strømprisene deg?

Komfort og late Meisje sitter og regner på om hva break even prisen er på å kjøpe ny tørketrommel. Vår tørketrommel er passert 15 år og bruker mye strøm.

Sett at vi kan spare 2 kWh per tørk. Årsforbruket som oppgies er 100 tørkesykler. Det tilsvarer 2 per uke. Nå som jeg bare vasker i helgen har jeg denne helgen kjørt 6 tørkesykler og 10 vaskesykler. Hvis jeg legger til grunn 6x50x2kwh= 600 kWh spart per år. Ved en snitt pris 5 kr/kWh er potensiell besparing 3000 kr, det gir tilbakebetalingstid på 3-4 år( ser at maskinene typisk koster 10-12k). Skulle snittprisen bli høyere, dvs 10 kr kWh så kan tilbakebetalingenstiden bli 2 år.

Uten tvil billigere å ordne tørkesnorer. Men å henge opp tar mye tid, spesieltforundertøy og sokker.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror

Sist redigert av meisje : 18-09-22 kl 21:27.
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-22, 21:16   #102
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.537
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye påvirker de økte strømprisene deg?

Det minnet meg på at jeg må sette på sokkevask. Helst for 2 timer siden for om et kvarter kommet mannen hjem og skal vaske treningstøy.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-22, 21:24   #103
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye påvirker de økte strømprisene deg?

Vi har også høyt forbruk ser jeg, 1700 i August. Med elbil. Lite oppvarming, men vi har varmekabler på badene og vaskerommet. Mulig mannen brukte varmepumpa litt til aircondition, men absolutt ikke ofte,

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-22, 23:33   #104
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye påvirker de økte strømprisene deg?

Akkurat nå er jeg påvirket i den forstand at fingrene mine er helt ømme etter vedsjauing.

Har ikke turd å sjekke regningene.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-22, 08:07   #105
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye påvirker de økte strømprisene deg?

Vi får strømmen vår i 4 ulike regninger.

Strøm vi bruker på vaskemaskin osv har tredobblet seg, med strømstøtten som kommer på nettleien så er den dobblet.

Oppvarming, varmt vann kommer på egen regning. Der er det ingen strømstøtte, da det vist ikke kan skilles mellom bedrift og privatpersoner fra de som har vannvarme annlegget.

Lading i garasjen vår går på fastpris. Ingen strømstøtte der heller. Vi prøver å lade så mye vi kan på min jobb.

Er frustrerende å ha så lite å si i forhold til hvem vi kjøper strømmen vår fra. Nesten så vi vurderer å flytte på grunn av det.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-22, 08:16   #106
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.387
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mye påvirker de økte strømprisene deg?

Isolde: Da har dere vannbåren varme i ny leilighet, ikke sant? Har også det, går via sameiet. Trodde vi fikk strømstøtte, men skal jammen sjekke. Vi får i alle fall støtte til fellesstrømmen inkl ladere, men regnskapsfører tar snittpris på elbilladerne.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-22, 08:32   #107
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor mye påvirker de økte strømprisene deg?

Jeg følger med på strømprisene og vasker klær når det er billigst. Oppvaskmaskinen prøver jeg å kjøre på rimelige tidspunkter, men jeg orker ikke oppvask ut over hele benken, så hvis maskinen er full, må jeg sette den på. Kjører bare fulle maskiner på både vask og oppvask.

I går vasket jeg 6 vaskemaskiner + en runde med tørketrommel. Jeg bakte også brød, og laget en langkokt middag. Oppvaskimaskinen gikk også en gang, og vi dusja alle tre. Allikevel kostet det meg mindre enn strømforbruket mitt alle andre enkeltdager i september. Så det er ingen tvil om at det å følge med på strømprisene lønner seg.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-22, 11:26   #108
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye påvirker de økte strømprisene deg?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Det med nåtidmåling med tibber, må dere ikke ha en ekstra dings/abb?
Vi kan også få nåtidsmåling med vårt strømselsap, må "bare" kjøpe et wattmeter for 678 kr (599 + 79 i frakt) og betle 29/mnd for å ha tjenesten.

Det aner meg at jeg skal spare en del strøm for at det skal lønne seg... Men nerden i meg har lyst på det da...

Ja, dingsen koster litt, og jeg betaler vel 39,- i mnd for tjenesten. Den gir meg imidlertid umiddelbar kontroll over forbruket og muligheten til å tilpasse forbruket til prisen, så jeg tjener det definitivt igjen.

Tibber har også en vervekampanje som gir 500kr i rabatt, men vet ikke helt hva Tibber Pulse-n koster nå.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-22, 11:27   #109
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye påvirker de økte strømprisene deg?

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Komfort og late Meisje sitter og regner på om hva break even prisen er på å kjøpe ny tørketrommel. Vår tørketrommel er passert 15 år og bruker mye strøm.

Sett at vi kan spare 2 kWh per tørk. Årsforbruket som oppgies er 100 tørkesykler. Det tilsvarer 2 per uke. Nå som jeg bare vasker i helgen har jeg denne helgen kjørt 6 tørkesykler og 10 vaskesykler. Hvis jeg legger til grunn 6x50x2kwh= 600 kWh spart per år. Ved en snitt pris 5 kr/kWh er potensiell besparing 3000 kr, det gir tilbakebetalingstid på 3-4 år( ser at maskinene typisk koster 10-12k). Skulle snittprisen bli høyere, dvs 10 kr kWh så kan tilbakebetalingenstiden bli 2 år.

Uten tvil billigere å ordne tørkesnorer. Men å henge opp tar mye tid, spesieltforundertøy og sokker.

Vi har ikke tørketrommel, og kommer heller ikke til å skaffe oss det. Men vi har gode muligheter for tørk utendørs, og aksepterer at det tar den tiden det tar.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-22, 11:29   #110
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye påvirker de økte strømprisene deg?

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Ja, det er ca 1.5 kwh per time ser jeg, så det er der vi har mulighet til å spare. ellers er det kun dusj og lading av elbil som jeg kan se gjør tydelige utslag på måleren. Tror kanskje vi må rydde om og slå av noe kjøl/frys?

Dere har definitivt innsparingspotensiale. Du sa noe om at dere hadde oppvarming på termostat - er den plassert riktig? Kan du vurdere å teste å slå av mye av oppvarmingen og ta på en genser/tøfler?

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-22, 11:41   #111
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye påvirker de økte strømprisene deg?

Opprinnelig lagt inn av Observatøren, her.

Vi har ikke tørketrommel, og kommer heller ikke til å skaffe oss det. Men vi har gode muligheter for tørk utendørs, og aksepterer at det tar den tiden det tar.

Vi har heller ikke tørketrommel. På vinteren står det alltid et stativ med klær under varmepumpa. Ikke estetisk vakkert men jeg bryr meg ikke så mye om sånt uansett.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-22, 11:42   #112
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye påvirker de økte strømprisene deg?

Opprinnelig lagt inn av Primrose, her.

Vi har heller ikke tørketrommel. På vinteren står det alltid et stativ med klær under varmepumpa. Ikke estetisk vakkert men jeg bryr meg ikke så mye om sånt uansett.

Det er ganske mye annet rundt omkring i huset vårt som er praktisk mer enn estetisk, så et tørkestativ eller to spiller ingen rolle.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-22, 12:03   #113
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye påvirker de økte strømprisene deg?

Vi er enn så lenge heldige - vi har enn så lenge lave strømutgifter. (akkurat nå er det på topp for i dag - og det er 57 øre - laveste er 20 øre....

Vi har lavt strømforbruk - i sommer har vi i overkant av 500 Kwt, i februar hadde vi ca 750 kwt. - Det inkluderer lading av to biler. Dette er fordi vi har fjernvarme til både vann og varme +at vi har vedfyring om det kniper til. (og tilgang til gratis ved). -

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-22, 12:21   #114
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.887
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye påvirker de økte strømprisene deg?

Opprinnelig lagt inn av Observatøren, her.

Dere har definitivt innsparingspotensiale. Du sa noe om at dere hadde oppvarming på termostat - er den plassert riktig? Kan du vurdere å teste å slå av mye av oppvarmingen og ta på en genser/tøfler?

Vi har ikke hatt oppvarming på siden i vår, kun på badet, så det er ikke den som trekker strøm (enda).

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-22, 18:27   #115
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.537
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye påvirker de økte strømprisene deg?

Opprinnelig lagt inn av Observatøren, her.

Ja, dingsen koster litt, og jeg betaler vel 39,- i mnd for tjenesten. Den gir meg imidlertid umiddelbar kontroll over forbruket og muligheten til å tilpasse forbruket til prisen, så jeg tjener det definitivt igjen.

Tibber har også en vervekampanje som gir 500kr i rabatt, men vet ikke helt hva Tibber Pulse-n koster nå.

Jeg bor jo i No3, så innsparingspotensialet er ikke helt like stort her , derfor er ikke watttmeter fra wattn eller tibber pulse reelt verd det.

Men jeg ser av forbruket i går at ja, jeg sa "setter sikkert ny mpånrdsmaks nå" og det gjorde vi gitt, for tredje gang denne mnd så høy at nå endte vi på over 5. Mulig vi med wattmeter koblet mot smart styring av noe vamekabler og varmtvannsbereder eller noe sånn, kunne klart å holde oss under 5 lenger, og det utgjør jo noen tiere i mnd, så kanskje nok til å forsvare det ekstra abb for å ha live-kontroll, men selve inveseringen må en nok da se på som "noe sånn jeg kan nerde" , for spare den inn? JEg vet jo timesprisene fra time til time uansett, så jeg klarer fint å utsette bruken av vaskemaskin til det går ned. (Bortsett fra at vi har en del såpass fate dager at det ikke er noe poeng)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-22, 19:46   #116
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye påvirker de økte strømprisene deg?

Helt klart annerledes her i sør, Malama.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-22, 18:57   #117
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.537
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye påvirker de økte strømprisene deg?

Jepp, helt klart annerledes lenger sør enn her.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-22, 08:52   #118
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye påvirker de økte strømprisene deg?

Dere som har prøvd tipper puls. Hvor god nettverks lenge er det på den? Vi bor i 4 etasje, måleren vår står i 5. Vi har dør ut i friluft men måleren er innenfor branndør ca 20m diagonalt fra oss. Skal teste om mobilen min har nettverk der men får jo ikke prøvd med puls uten å kjøpe den.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-22, 09:06   #119
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye påvirker de økte strømprisene deg?

Usikker, vi har vår måler utendørs, og det er 3 vegger mellom ruter og pulse'n. Den varsler dårlig nettverk innimellom.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-22, 17:36   #120
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye påvirker de økte strømprisene deg?

Tibber har i dag sendt ut meldinger til alle kundene sine om at fakturaen som kommer i midten av oktober ikke bare skal være faktura for septemberforbruket, men man blir også fakturert for stipulert forbruk frem til forfallsdato, altså en halv måned ekstra. Denne siste del av fakturaen får man ikke strømstøtte for før en hel måned etter, og vil for mange medføre en stor ekstra kostnad i oktober.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no