Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hovedfarge på denne genseren?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-08-18, 16:56   #41
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hovedfarge på denne genseren?

Opprinnelig lagt inn av Minerva, her.

Ja, det var nesten det jeg skulle inn og skrive. Varm solsikke-gul.

Ja, jeg tenkte også mer på noe sånt fremfor sennepsgult med mye grønt i.

Eller kanskje Babouche fra dette kartet.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-18, 17:25   #42
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hovedfarge på denne genseren?

Jeg tror gult tar litt av luven fra det andre.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-18, 18:06   #43
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.405
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hovedfarge på denne genseren?

Mørk orange?

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-18, 18:07   #44
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hovedfarge på denne genseren?

Nei, det er det i garnet, og jeg tror ikke jeg kan bruke en hel genser i det.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-18, 19:34   #45
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.906
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hovedfarge på denne genseren?

Hadde jeg strikket den hadde det blitt sort hovedfarge.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-18, 00:19   #46
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.687
Blogginnlegg: 35
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hovedfarge på denne genseren?

Jeg hadde valgt svart eller mørk grå, for å få frem alle de andre kule fargene.

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-18, 01:03   #47
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.152
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hovedfarge på denne genseren?

Ta grå. Du vet det blir grått

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-18, 09:36   #48
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hovedfarge på denne genseren?

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Ta grå. Du vet det blir grått

Men ikke mørkegrått. Både det og svart blir for dystert.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-18, 09:52   #49
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hovedfarge på denne genseren?

Så søte og engasjerte dere er. Jeg tror lysegrått kan være fint, men jeg hsr egentlig en nei-til-grått-kampanje going on. Men mulig kreisigarnet gjør det mulig?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-18, 10:12   #50
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hovedfarge på denne genseren?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg tror lysegrått kan være fint, men jeg hsr egentlig en nei-til-grått-kampanje going on. Men mulig kreisigarnet gjør det mulig?

Jeg er nærmest konstant nei-til-grått, men her tror jeg det funker.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-18, 10:49   #51
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hovedfarge på denne genseren?

Det viktige er å velge en farge som ikke er i det mangefargede garnet, ellers vil kontrasten tidvis forsvinne og da blir mønsteret så uryddig.

Jeg tenker at med et sånt garn så vil genseren aldri bli grå (som i kjedelig) selv om bunnfargen er det.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-18, 11:01   #52
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hovedfarge på denne genseren?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Det viktige er å velge en farge som ikke er i det mangefargede garnet, ellers vil kontrasten tidvis forsvinne og da blir mønsteret så uryddig.

Jepp, det er nettopp derfor jeg ikke kan ha offwhite, oransje, mørkeblå, turkis og petrol. Og heller ikke farger som ligger nære dem, da blir ikke kontrasten god nok.

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg tenker at med et sånt garn så vil genseren aldri bli grå (som i kjedelig) selv om bunnfargen er det.

Du har et poeng. Jeg tror jeg går for det grå fra pickles.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-18, 11:33   #53
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.152
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hovedfarge på denne genseren?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Du har et poeng. Jeg tror jeg går for det grå fra pickles.


Lykke til med strikkingen, vi må få se bilde av ferdig resultat!

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-18, 11:43   #54
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.005
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hovedfarge på denne genseren?

Jeg skulle forslå gult, men ser det er nedstemt. Da går jeg for lysgrå, for garnet veier uansett opp.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-18, 16:21   #55
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.361
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hovedfarge på denne genseren?

Bare grått er hardt og kjedelig. Grått mot kreisigarn blir supert!

Forum har talt!

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-18, 16:44   #56
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hovedfarge på denne genseren?

Jess! Takk for hjelpen fininger!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-18, 13:00   #57
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hovedfarge på denne genseren?

Nå har jeg klikket meg gjennom alle prosjektbildene på ravelry, og det må bli en lys grå ja. Det er absolutt penest med høy kontrast. Men Picklesgarnet er for tykt! Æsj.

__________________


Sist redigert av Tallulah : 11-08-18 kl 13:08.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-18, 14:05   #58
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.216
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hovedfarge på denne genseren?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nå har jeg klikket meg gjennom alle prosjektbildene på ravelry, og det må bli en lys grå ja. Det er absolutt penest med høy kontrast. Men Picklesgarnet er for tykt! Æsj.

Kan f.eks Drops Nepal fungere? Tror det er ca samme tykkelse.

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-18, 14:11   #59
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hovedfarge på denne genseren?

Jeg har så lite lyst til å kjøpe dropsgarn, jeg syns de har så skrekkelig moral.

Muligens Sandnes Easy? Originalgarnet er 80 meter på 100 gram, og 12 masker /15 omganger på pinne 8 gir 10 cm.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-18, 14:16   #60
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.216
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hovedfarge på denne genseren?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg har så lite lyst til å kjøpe dropsgarn, jeg syns de har så skrekkelig moral.

Muligens Sandnes Easy? Originalgarnet er 80 meter på 100 gram, og 12 masker /15 omganger på pinne 8 gir 10 cm.

Enig ang. Drops, men jeg liker Nepal likevel...

Easy er vel mye tjukkere?

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no