Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Strikking på kurs, er det noe man gjør?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Se resultatene: Er det greit å strikke på kurs?
Ja 6 5,17%
Ja dersom det ikke kreves noe annet enn at man sitter og lytter og eventuelt noterer litt 26 22,41%
Det kommer an på kurset 37 31,90%
Nei 45 38,79%
Bare hvis man deler ut kopier av oppskriften til alle de andre kursdeltakerne 2 1,72%
Deltakere: 116. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-11-10, 18:06   #1
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Strikking på kurs, er det noe man gjør?

Ja er det?

Poll kommer.

Mei er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 18:07   #2
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.858
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikking på kurs, er det noe man gjør?

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 18:09   #3
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikking på kurs, er det noe man gjør?

Hva slags kurs snakker vi om? Og i hvilken setting?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 18:10   #4
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Strikking på kurs, er det noe man gjør?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Hva slags kurs snakker vi om? Og i hvilken setting?

Det er en he-e-elt hypotetisk problemstilling selvfølgelig.

Mei er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 18:12   #5
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Strikking på kurs, er det noe man gjør?

Dere som svarer at det kommer an på kurset må spesifisere!

Mei er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 18:12   #6
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Strikking på kurs, er det noe man gjør?

Det kommer an på kurset har jeg svart. Er det f.eks. et strikkekurs gir jo svaret seg selv... Jeg har rimelig høy terskel for å strikke i ulike sosiale sammenhenger, men noen ganger synes jeg ikke det passer. F.eks. strikker jeg svært sjelden på faglige konferanser, med unntak av noen forskningsseminarer sammen med gode kollegaer som kjenner meg og som vet at jeg både hører etter og er aktiv med-debattant til tross for strikketøyet.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 18:13   #7
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikking på kurs, er det noe man gjør?

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Det er en he-e-elt hypotetisk problemstilling selvfølgelig.

Ok. Det kommer an på kurset. Hvis kurset er av en slik art at man kan strikke uten å forstyrre kursholderen eller gå glipp av noe, synes jeg det er helt greit. Og ikke helt uvanlig.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 18:13   #8
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.230
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Strikking på kurs, er det noe man gjør?

Jeg trodde først du lurte på om jeg ville ha gått på kurs for å lære strikking. Nix, Det hadde jeg ikke. :nix: Men om noen tar opp strikkepinner på et kurs de deltar på så har jeg ingen problemer med det. (hører du, Adrienne! strikk gjerne til meg!)

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 18:15   #9
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Strikking på kurs, er det noe man gjør?

Når det er første planleggingsdag i skoleåret, og hele kommunen er samlet i en svett sal og hører på svada og pisspreik som ingen får noe som helst ut av, da burde de delt ut strikketøy til inngangen til dem som har glemt det.

Men det må være trepinner. Metallpinneskramling er fy.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 18:16   #10
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Strikking på kurs, er det noe man gjør?

Jeg svarte at det kommer an på kurset. Dersom du er på et kurs der du sitter i en kinosal så syns jeg det er greit, men dersom det er mer intimt så syns jeg det kan virke uhøflig.

Jeg er glad i å strikke og kunne gjerne tenkt meg å strikke hvor som helst og når som helst, men jeg føler det er uhøflig å strikke når jeg skal lytte til noen som har noe viktig å si.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 18:16   #11
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.415
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Strikking på kurs, er det noe man gjør?

Jeg synes ærlig talt det ser litt useriøst ut å strikke når man er på kurs. Noen vil nå si de klarer flere ting samtidig, og at de lærer bedre når de strikker. Og at de ikke trenger å se på strikketøyet, de går dermed ikke glipp av noe. Vel, jeg er jo ikke redd for hva hver enkelt får ut av kurset, men i forhold til kursholderen, synes jeg ikke det er greit. Dessuten prøver jeg å tenke: er det ok at alle gjør dette? Hvis svaret er definitivt nei, da lar jeg være.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 18:16   #12
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikking på kurs, er det noe man gjør?

Jeg gjør det ihvertfall. Det hjelper meg faktisk til å konsentrere meg om det som blir sagt.

Hvis jeg kommer sent og havner på første rad pleier jeg å spørre kursholderen om det er greit.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 18:16   #13
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Strikking på kurs, er det noe man gjør?

Jeg skramler ikke med mine metallpinner altså.

Mei er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 18:18   #14
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikking på kurs, er det noe man gjør?

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Jeg gjør det ihvertfall. Det hjelper meg faktisk til å konsentrere meg om det som blir sagt.

Like ved konferansesenteret jeg har vært mest på ligger det en strikkesjappe. De gikk nok med godt overskudd en gang vi var på ukeskurs der inne, alle sammen strikket.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 18:19   #15
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Strikking på kurs, er det noe man gjør?

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Jeg synes ærlig talt det ser litt useriøst ut å strikke når man er på kurs.

Jeg skjønner hva du mener, og det er derfor jeg ikke strikker i noen sammenhenger, selv om jeg altså er av dem som får mer ut av mange foredrag med strikkepinner i hendene enn uten.

Også synes jeg det er mer påkrevd med strikketøy på møter enn på kurs. Det er utrolig mange som har behov for å si utrolig mye på møter...

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 18:22   #16
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikking på kurs, er det noe man gjør?

Nei, ikke på de type kurs jeg eventuellt ville gått på.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 18:24   #17
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.230
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Strikking på kurs, er det noe man gjør?

Da syns jeg at alle som vil kan strikke mens de er på kurs, så lenge de strikker til meg! (jeg kan nemlig ikke strikke, har prøvd mange ganger men får det bare ikke til. jeg strikker alt for stramt og øker ufrivillig. sukk, man kan ikke få til alt)

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 18:24   #18
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Strikking på kurs, er det noe man gjør?

Jeg svarte også at det kommer an på kurset. Jeg holder f.eks. kurs der folk skal bruke datamaskinen aktivt og jeg forventer at de følger med også når jeg demonstrerer ting, og det er maks 10 deltakere. Da synes jeg ikke det er greit. I større forsamlinger som auditorier osv. er det vel greit, så lenge en ikke bråker.

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 18:36   #19
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikking på kurs, er det noe man gjør?

Jo mer kjedelig det er, jo viktigere blir strikketøyet for å holde hjernen så våken at man får det med seg når det faktisk kommer noe som er verdt å vite.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 18:38   #20
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikking på kurs, er det noe man gjør?

Nei det er ikke ok. Utrolig lite motiverende å være kursholder for folk som virker delvis engasjerte.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no