Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Strikking på kurs, er det noe man gjør?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Se resultatene: Er det greit å strikke på kurs?
Ja 6 5,17%
Ja dersom det ikke kreves noe annet enn at man sitter og lytter og eventuelt noterer litt 26 22,41%
Det kommer an på kurset 37 31,90%
Nei 45 38,79%
Bare hvis man deler ut kopier av oppskriften til alle de andre kursdeltakerne 2 1,72%
Deltakere: 116. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-11-10, 19:38   #41
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Strikking på kurs, er det noe man gjør?

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Jeg har alltid lurt på dette. Hvordan får man strikkepinnene til å klirre? Nå bruker jeg jo tre, men de klirret ikke da jeg brukte metall heller.

Jeg holder strikketøyet diskret i fanget, og jeg ser ikke på det, jeg ser selvsagt på kursholderen.

Ditto. Mine pinner klirrer slettes ikke. Jeg strikker til og med på kino, uten noen andre reaksjoner enn at folk har blitt forskrekka etter at filmen er over, når pinnene ser dagens lys. De har ikke merka noe til det underveis.

Jeg strikker på fagforeningskurs og kurs av den mer frivillige typen. Aldri på møter, kurs der jobben står som arrangør eller i små forsamlinger. Det virker for uformelt.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 19:47   #42
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.650
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Strikking på kurs, er det noe man gjør?

Det har hendt at strikkepinnene mine har klirret, om jeg har brukt strømpepinner og alpakka.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 19:55   #43
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Strikking på kurs, er det noe man gjør?

Nei, det synes jeg er uhøflig rett og slett.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 20:00   #44
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.992
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikking på kurs, er det noe man gjør?

Jeg har tidligere holdt en god del kurs. Jeg ville blitt skrekkelig indignert om noen hadde strikket på kursene mine. Det jeg prater om skal ha fullt fokus, ellers kan du holde deg hjemme.

Jeg kan strikke fullstendig uten å se på (har strikket i blinde de siste dagene). Men er jeg på kurs, så er jeg på kurs.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 20:07   #45
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.127
Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Sv: Strikking på kurs, er det noe man gjør?

Folk lærer jo forskjellig. Noen lytter bedre når fingrene har noe å holde på med, så jeg ser ikke problemet.

Nå ser jeg Tjorvens svar og jeg skjønner jo hvordan det sikkert ser ut for den som står og prater. Vanskelig det der. En bør jo av høflighetshensyn framstå som interessert når en er tilhører.

__________________

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 20:12   #46
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikking på kurs, er det noe man gjør?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg har tidligere holdt en god del kurs. Jeg ville blitt skrekkelig indignert om noen hadde strikket på kursene mine. Det jeg prater om skal ha fullt fokus, ellers kan du holde deg hjemme.

Som sagt, jeg har bedre fokus med noe i hendene.

I løpet av det siste kurset jeg var på strikket jeg vel en halv vrangbord på en jakke og 10 cm på still light tunikaen. Det var også kun jeg som svarte på spørsmålene som ble stilt fra foreleseren.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 20:14   #47
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Strikking på kurs, er det noe man gjør?

Nei.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 20:15   #48
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.992
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikking på kurs, er det noe man gjør?

Jeg ser hva dere skriver, men det forhindrer ikke at jeg ville blitt indignert som kursholder og ville gitt beskjed om at jeg ville ha slutt på aktiviteten.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 20:17   #49
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Strikking på kurs, er det noe man gjør?

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Om jeg ikke strikker på kurs blir jeg sittende med penn og papir og skrive huskelister og tegne plantegninger for ominnredning og hage. Når jeg strikker får jeg med meg alt, om jeg tegner og skriver aner jeg ikke hva det blir snakket om. Å bare sitte der klarer jeg ikke. Jeg er avhengig av å bevege hendene mine.

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Er det virkelig så vanlig at man ikke klarer konsentrere seg uten å holde på med noe annet, altså?

Jeg har relativt stor tro på læringsstilteorien til Dunn og Dunn, og anser meg selv som nesten 100% taktil, med ekstremt liten evne til auditiv læring. Jeg får ikke med meg muntlige beskjeder, og klarer ikke å lære noe ved bare å sitte stille og lytte.

Hvis det er et kurs som jeg ser den konkrete nytteverdien av, så skriver jeg notater. Hvis det er mer allment dilldall med litt verdi innimellom, så må jeg sysselsette hendene mens jeg venter på gullkornene. Som regel blir det drodling og budsjettarbeid/handlelister/planlegging av undervisning, noe som igjen stjeler mye oppmerksomhet. Strikking ville nok gjort at jeg fulgte bedre med.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 20:17   #50
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikking på kurs, er det noe man gjør?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg ser hva dere skriver, men det forhindrer ikke at jeg ville blitt indignert som kursholder og ville gitt beskjed om at jeg ville ha slutt på aktiviteten.

Hvis det er sjanse for at kursholder ser det, spør jeg om det er ok først.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 20:21   #51
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikking på kurs, er det noe man gjør?

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Nei.

Ser det for meg. Kunne blitt fint strikketøy gitt.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 20:31   #52
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.127
Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Sv: Strikking på kurs, er det noe man gjør?

Problemet med strikking kontra annen taktil aktivitet, som fikling med et eller annet, er at strikking er en aktivitet som har et formål; å lage noe. Det kan (uintensjonelt) sende ut et signal om at en har bedre ting å gjøre enn å lytte. Fikler en med en penn eller skribler noe er det ikke på samme måten noe en gjør som et alternativ til å lytte. Jeg synes forslaget med å spørre kursholder først var godt. Da kan en forklare at en lytter bedre hvis en får strikke.

__________________

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 20:37   #53
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.284
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Strikking på kurs, er det noe man gjør?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg ser hva dere skriver, men det forhindrer ikke at jeg ville blitt indignert som kursholder og ville gitt beskjed om at jeg ville ha slutt på aktiviteten.

Jeg synes det er ganske ignorant som kursholder å ikke ha forståelse for at folk har ulike læringsstiler. Det er slettes ikke sånn at de som sitter og glor på foreleseren/kursholderen/læreren er de som lærer best og mest.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 20:39   #54
Stompa
50 &amp;amp; somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Strikking på kurs, er det noe man gjør?

Helt uproblematisk så lenge
- det er klarert med kursleder / kurset har så mange deltakere at kursleder ikke blir forstyrret av det
- andre kursdeltakere ikke blir forstyrret (etter den gangen da jeg mistet en metallstrikkepinne som ringlet hele veien ned et fullsatt auditorium fra rad 21 har jeg begynt med trepinner )
- innholdet i kurset ikke krever utstrakt notering

Jeg strikker eller hekler ofte på kurs der jeg lytter mer enn jeg skriver. Jeg klarer normalt å fokusere mye bedre på det som blir sagt da. Hvis jeg ikke har noe å gjøre med hendene, vandrer tankene og *poff* er 10 minutter her og 15 minutter der borte for meg.

__________________
2001 og 2001
Stompa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 20:44   #55
Maggie74
Bør lage seg en tittel selv
 
Maggie74 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.710
Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Strikking på kurs, er det noe man gjør?

Jeg vet at det finnes mennesker som kan strikke uten at de mister konsentrasjonen på det rundt dem, men det kommer veldig ann på kurset, og pinnene. Hvis de lager mye lyd er det forstyrrende for andre!

__________________
Maggie74 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 20:45   #56
Stompa
50 &amp;amp; somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Strikking på kurs, er det noe man gjør?

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Er det virkelig så vanlig at man ikke klarer konsentrere seg uten å holde på med noe annet, altså?

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Jeg er i alle fall slik når det er snakk om å lytte.

Jeg har generelt en veldig visuell læringsstil, klarer for eksempel ikke å høre på lydbøker fordi jeg mister tråden fullstendig, og bruker tankekart aktivt for å visualisere hvordan fagstoff fra lengre kapittel henger sammen. Så for meg er strikketøyet nødvendig for å få med meg det som blir sagt.

__________________
2001 og 2001
Stompa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 20:45   #57
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Strikking på kurs, er det noe man gjør?

Min første tanke er at det ikkje er greit å strikke på kurs. Men eg er av typen som sovnar ekstremt lett (kan drøyme med augene opne, heilt sært!), særleg på forelesningar el.l. og da kunne det kanskje vore ein idé dersom eg holdt meg våken av det?

At eg ikkje kan strikke anna enn Mor Signes og sånt, det er ei heilt anna sak.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 20:46   #58
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.122
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Strikking på kurs, er det noe man gjør?

Jeg holder bare så viktige kurs og møter at man må følge svært så nøye med, da alt er høyrelevant for alle. :P

Hvis folk på mine møter/kurs ser ut som de gjør noe helt annet enn å være deltakende og oppmerksom på det jeg sier, er det veldig vanskelig å være en god kursholder og føle at man når frem til noen som helst.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 20:47   #59
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.122
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Strikking på kurs, er det noe man gjør?

Jeg hadde forøvrig fått aldeles fnatt hvis elevene mine strikket.

Kanskje jeg bør gå noen runder med meg selv...

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 20:47   #60
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Strikking på kurs, er det noe man gjør?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Ser det for meg. Kunne blitt fint strikketøy gitt.

jah.. det skulle tatt seg ut.. Men jeg skal på foredrag med Arne og Carlos om ett par uker - DA har jeg nok med pinner og garn.

Men jeg er enig med f.eks. Tjorven - jeg hadde nok reagert om de jeg hadde holdt ett faglig arbeidskurs for hadde sittet med strikketøy.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no