Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Cinque terre - steder å bo?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-04-13, 11:31   #1
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.141
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Cinque terre - steder å bo?

Noen anbefalinger?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-13, 11:58   #2
tjolahopp
Erfaren
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 1.004
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Cinque terre - steder å bo?

Jeg har ikke bodd i selve Cinque Terre, men i byen Levanto som ligger rett ved. Det går flotte turer i fjellsidene over til Cinque Terre og man kan også ta båt til alle byene.

Jeg synes den er en passelig stor by med en del restauranter og fin strand. Vi leide leilighet 100 meter fra stranden. Det var i bykjernen. Veldig koselig, men man må synes det er greit med støy om kvelden og natten.
http://www.cinqueterre.eu.com/en/levanto

I noen av byene i Cinque Terre er det veldig mange turister. Fint å reise dit med båt for en dag, men for min del ble det litt overbefolket. Det var mitt inntrykk, men jeg har som sagt ikke bodd i noen av byene. Og så er jeg usikker på om de små byene har noe særlig strender.

tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-13, 12:15   #3
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.913
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Cinque terre - steder å bo?

Jeg mener å huske at den eneste byen som hadde en bra strand var Monterosso. Hotellet må jeg komme tilbake til.

Vi var der i oktober, og da var det ikke overbefolket.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-13, 12:17   #4
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Cinque terre - steder å bo?

Jeg har lett etter hotellrom med plass til 5 og fant ikke noe sted vi hadde lyst til å bo. I hvertfall ikke på det tidspunktet vi skal reise. Tror jeg ville prøvd leilighet eller noe slikt.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-13, 12:18   #5
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.141
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Cinque terre - steder å bo?

Der ser det fint ut.

Er det noen som kan anbefale gode søkesteder for å finne leiligheter??

Tripadvisor lar en ikke putte inn antall barn, og viser haugevis av dobbeltrom. Booking.com lar en putte inn antall barn, men viser likevel bare dobbeltrom.

in-italia har ikke klart å komme opp med noe, dessverre.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-13, 12:20   #6
tjolahopp
Erfaren
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 1.004
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Cinque terre - steder å bo?

Ah, ja. Monterosso hadde strender. Det var sikkert en fin by også, jeg har bare dårlige minner om traving i sterk varme for å komme frem til en strand som var full, og generell misnøye den dagen for min del. Jeg takler varme svært dårlig. Egner meg best i skyggen med bok og kald drikke.

tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-13, 12:26   #7
tjolahopp
Erfaren
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 1.004
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Cinque terre - steder å bo?

Jeg mener vi bestilte på Vacasol.no.

Vi holdt på lenge før vi endte med en leilighet i bykjernen. Vi ønsket i utgangspunktet en leilighet eller et hus med hage, men det meste var utleid da vi skulle bestille.

Eller så kan det ha vært http://www.novasol.no/
De har mange av de samme leilighetene. Du har i hvert fall mulighet til å velge antall voksne og antall barn, og avstand til vannet med mer.


Sist redigert av tjolahopp : 25-04-13 kl 12:38.
tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-13, 08:58   #8
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Cinque terre - steder å bo?

Vi leide privat etter å ha google 'rom i Vernazza" på italiensk. Lite,koselig hus med kjøkken og bad, ett soverom og sovesofa i stua. Men det er kanskje ikke noe for en hel familie? Vi var to voksne + guttene som da var 8 og 9. Gi beskjed om du er interessert.

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-13, 09:02   #9
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Cinque terre - steder å bo?

Jeg syntes Monterosso var en kjip by. De fleste strendene er private. I de andre byene kan man ta tog dit på 5 min.

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-13, 10:17   #10
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.753
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Cinque terre - steder å bo?

Monterosso er ikke min favoritt heller. Fin arkitektur langs stranda, men byen har en litt for "sydensk" atmosfære for min smak. Det sagt, jeg har bare vært der noen timer under en tur vi tok fra Portovenere i fjor høst. Jeg er ikke i tvil, jeg ville valgt Portovenere som bosted. Derfra er det hyppig båtforbindelse til alle Cinque Terre, og byen er utrolig vakker og sjarmerende. Og Poetenes bukt er så nydelig det tar pusten fra deg!

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-13, 10:35   #11
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Cinque terre - steder å bo?

Foreldrene mine bodde i Lerici i en del år så jeg er litt kjent i området, og er enig med Retz, hadde heller bodd i Portovenere eller Lerici og tatt båt til CinqueTerre.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-13, 15:46   #12
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.462
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Cinque terre - steder å bo?

Vi bodde også i en leilighet i Levanto. Fant denne på finn.no, den tilhørte svigerfamilien til en norsk dame som bodde der. Levanto var hyggelig syns jeg, mye bedre å bo der enn Cinque Terre. Disse er pene og ligger i nydelig natur men ellers er disse byene fullstendig ødelagt av masseturisme. Det er liksom ikke så ,hyggelig å spise på en restaurant når det marsjerer 30 gamlinger inn med like T-skjorter anført av en guide med paraply ... Menyene og utvalget i butikkene er bestemt av hva amerikanere tror at Italienere spiser.

Levanto ligger på toglinjen, og mannen min tog flere ganger toget fra Levanto til en av disse byene (husker ikke hvilken, den i midten?) og jogget hjem når det verste turisttråkket var ferdig. Det er kanskje noe for deg? Levanto hadde en fin strand, et hyggelig lokalt marked, gode restauranter, et interessant pastabakekurs, fotballbaner som barna lekte på og en rolig og hyggelig atmosfære.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-13, 16:01   #13
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Cinque terre - steder å bo?

Lerici

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-13, 23:45   #14
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Cinque terre - steder å bo?

Altså.. Cinque Terre etter at turistene har dratt er ganske trivelig. Vernazza, Manarola, Riomaggiore.

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-13, 23:53   #15
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.787
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Cinque terre - steder å bo?

Vi bodde i Sarzana, men etter å ha vært der hadde jeg valgt portovenere.

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no