Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Langhelg - reisemål for historieinteresserte - Anbefalinger?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-04-13, 20:56   #41
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.557
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Langhelg - reisemål for historieinteresserte - Anbefalinger?

Jeg kunne i en slik situasjon funnet på å dra tilbake til Malta. Nå er ikke vi sånn super historieinteressert, men der er da i alle fall nok å ta av slikt, vi så mye spennende da vi var der. Ikke bare en by da, øya er så lita at man reiser jo tvers over den med buss på kort tid. Ja, eller rundt hele med båt. Men historisk har det jo skjedd mye der, og det bærer øya preg av.

Dog, jeg burde sikkert valgt noe annet, Malta er det eneste stedet vi har vært på ferie, da var vi der dog ikke ei langheng, men på to ukers bryllupsreise.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-04-13, 21:21   #42
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.611
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Langhelg - reisemål for historieinteresserte - Anbefalinger?

Jeg har jo akkurat vært tre uker i England og kan anbefale det. London er jo fantastisk, men så har du fabelaktige små byen/landsbyer en kort togtur unna. Det er slott, øl, pub, historie og shopping. Vi var i Bath blant annet som er en veldig fin by bare 1,5 time med toget fra London. Der ordnet mannen blant annet en date til oss på en fantastisk gourmetpub (med stjerne i michelinguiden) som lå seriøst midt på landet. Den heter Pony and Trap: http://www.theponyandtrap.co.uk/
Dit tok vi bare taxi fra Bath.

Vi kjørte oss en tur også blant annet hit: http://www.stoneaston.co.uk/

Fabelaktig sted som jeg skal tilbake til. Da skal jeg overnatte.

Vår første kjærestetur for over sju år siden hadde vi forresten til Edinburgh. Fin by og passe liten til at vi faktisk kan bli litt kjent på kort tid. Da lånte vi også bil og hadde en natt her:

Det jeg liker med å reise til Storbritannia for en langhelg er at det er kort reisevei, korte avstander og ikke minst så kan man språket sånn at man kan slå av en prat på puben og man slipper å bruke tid på finne ut av ting. For eksempel så bodde vi en gang på et veldig lite kult bed and breakfast i Edinburgh. Han som drev det var gammel Lord og hadde sittet i overhuset. Han fortalte oss om kilt, tartan, politikk og tok oss med på sightseeing ut på landet i sin private bil. Seriøst skravlekaspar med bilde av seg selv og Prince Charles på stua blant annet. Det er sånt man får virkelig nytte av om man kan språket dit man reiser.

Jeg kjørte forresten stor bil med automat på småe walisiske landeveier nå nettopp. Gikk som en drøm så ikke noe å gru seg for.

vixen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-04-13, 21:23   #43
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Langhelg - reisemål for historieinteresserte - Anbefalinger?

Firenze!!

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-13, 21:27   #44
Hobbes
Snikende tiger
 
Hobbes sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.015
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Langhelg - reisemål for historieinteresserte - Anbefalinger?

Roma.

__________________
Chocolate is the answer. Who cares what the question is.
Hobbes er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-13, 21:49   #45
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Langhelg - reisemål for historieinteresserte - Anbefalinger?

For 2 uker siden var jeg en snartur til Riga, når jeg kom hjem derfra syntes jeg byen fremsto som litt kjedelig og tenkte at dette var ikke stedet jeg ville anbefale eller reise snarlig tilbake til. Turen var kjempefin, hadde ett morsomt reisefølge så det gikk fint.

Denne helgen har jeg også vært i Riga (overraskelsetur), da med guidede turer - for en FANTASTIK by! de har en utrolig trist historie, men absolutt en spennende historie, jeg har lært veldig mye om den baltiske historien denne helgen. Okkupasjonsmuseet er under restaurering, men guiden vi hadde i det midlertidige museet klarte å formidle en spennende og interessant historie, så bestiller dere en guide kan jeg anbefale museet, uten guide kan det kanskje bli litt kjedelig. Hvis du ønsker kan jeg finne ut hva vår guide het, hun hadde en fortellerevne og ett utrolig engasjement, hun klarte å frembringe litt tårer og mye latter. Anbefaler Radisson Blu midt i sentrum, rett utenfor gamlebyen. På importerte varer er prisnivået som Norge, ellers er ganske mye billigere enn her hjemme.

SPA er billig og veldig bra.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 28-04-13 kl 21:55.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no