Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hjelp med Ruter Reisekort

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-05-13, 23:12   #1
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Tommel ned

Hjelp med Ruter Reisekort

Jeg er ikke en person som kjører mye kollektivtransport, så her trenger jeg hjelp, mulig vi har gjort noe feil..

Jeg har kjøpt Ruter Reisekort til ungene, disse er fylt opp med kr 300,- pr kort, jeg har registrert kortene på Min Side slik at jeg kan fylle opp kortene og følge med på saldoene. MEN så har det seg slik at Frøknas kort virker ca annen hver gang hun skal bruke dette på bussen. Ved 2 anledninger så har hun ikke hatt med kontanter for å kunne kjøpe seg en billett, for hun har jo fått reisekort (som tilsynelatende ikke virker), så ved disse 2 anledningene har hun måtte gå av bussen for det helvetes kortet ikke virker, og det står vitterlig kr 270,- på det kortet! Og buss-sjåførene er ikke akkurat behjelpelige. Jeg har henvendt meg til Ruter og venter på svar, men det ser ut til at de har meget at bedrive tiden med, for et svar ser ut til å utebli. Hun har forsøkt å trekke kortet både med og uten beholderen på.

Noen som kan hjelpe meg her? Jeg skal sende henne med tog til Oslo i morgen, men jeg stoler fader ikke på disse hersens reisekortene!

Hva gjør vi galt?

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-13, 23:14   #2
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp med Ruter Reisekort

Noen kort bare er slik. Gå på Trafikanten, stå en halv evighet i kø og dø litt underveis, bytt kort og få pengene overført til det nye.

(Eller bare forbann kortet til pengene er oppbrukt og bestill deretter et nytt).

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-13, 23:17   #3
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjelp med Ruter Reisekort

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Noen kort bare er slik. Gå på Trafikanten, stå en halv evighet i kø og dø litt underveis, bytt kort og få pengene overført til det nye.

(Eller bare forbann kortet til pengene er oppbrukt og bestill deretter et nytt).

Er det KUN Trafikanten i Oslo som kan hjelpe til med slikt?? Jeg er lite villig til å reise inn til Oslo for å rette opp noe Ruter har gjort feil kjenner jeg.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-13, 23:24   #4
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp med Ruter Reisekort

Jeg har ikke mye erfaring med akkurat de kortene (har månedskort selv), men ser at man må SI veldig tydelig at det er kort med reisepenger og at man skal betale for reise TIL XXX sted. De må manuelt trekke billetten fra kortet, holder ikke bare å legge det på for da piper det og lyser rødt og sjåføren ser ikke at det er reisepenger istedenfor f.eks månedskort før de sier fra. Det er hvertfall slik jeg har fått det med meg av å sitte forrest i bussen nesten hver morgen. Mange som sliter...

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-13, 23:29   #5
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjelp med Ruter Reisekort

Opprinnelig lagt inn av Mirasol, her.

Jeg har ikke mye erfaring med akkurat de kortene (har månedskort selv), men ser at man må SI veldig tydelig at det er kort med reisepenger og at man skal betale for reise TIL XXX sted. De må manuelt trekke billetten fra kortet, holder ikke bare å legge det på for da piper det og lyser rødt og sjåføren ser ikke at det er reisepenger istedenfor f.eks månedskort før de sier fra. Det er hvertfall slik jeg har fått det med meg av å sitte forrest i bussen nesten hver morgen. Mange som sliter...

Aha! Kanskje det er det som har blitt gjort feil! Da prøver vi det i morgen. Takk for svar.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-13, 23:32   #6
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp med Ruter Reisekort

Håper det lykkes for henne. Hvis ikke er det vel gjerne trafikanten tror jeg, tror ikke de har så mye de skulle sagt på f.eks Lillestrøm.

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-13, 23:56   #7
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjelp med Ruter Reisekort

Jeg syntes jo det er forunderlig at de ikke spør en 13 åring om hun har månedskort eller reisepenger før de hiver henne av bussen. Men service er kanskje ett fremmedord.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-13, 00:22   #8
Ciela
Erfaren
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 962
Ciela er populærCiela er populærCiela er populærCiela er populær
Standard

Sv: Hjelp med Ruter Reisekort

!5 åringen har problemer med sitt kort når hun skal reise over fylkesgrensen . Det er bare to soner til akrobatikken hun går på . Men det har vært litt både og i vår . Enkelte bussjåfører har insistert på at reisepenger ikke kan brukes , selv om det står det på nettsiden . Men det går bedre og bedre . Men å si i fra at man har reisepenger er et poeng .

Ciela er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-13, 06:20   #9
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hjelp med Ruter Reisekort

Jeg kjøper og fyller på kortet på Mix på det lokale "shoppingsenteret",
kanskje de kan hjelpe?

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-13, 09:16   #10
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.057
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp med Ruter Reisekort

Har hun smarttelefon? Det er en app som gjør at du kan kjøpe reiser også (som en back-up).

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no